Keyplan stopzetten en opnieuw beginnen.
TIP
Keyplan stopzetten en opnieuw beginnen.
Mijn Keyplan is 5 jaar oud en er zit wat winst op.
Zet ik dit best stop (mijn geld dus opnemen) en beginnen met een nieuw Keyplan?
Zet ik dit best stop (mijn geld dus opnemen) en beginnen met een nieuw Keyplan?
Re: Keyplan stopzetten en opnieuw beginnen.
de mijn is ook 5 jaar, geopend met een geschenkje van 50 euro. 7% winst in 5 jaar. Natuurlijk met maandelijkse stortingen. Ik weet het ook niet echt. Een vetpot is het niet echt maar ook geen verlies gemaakt.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom blijven jullie daar dan nog in vredesnaam????
Hier wel tevreden over keyplan : al +/- 8jaar , maandelijks bijgestort , soms enkele maanden niets wanneer 't niet past in 't budget .
Staat nu op +/- + 23% , dus zo slecht is dat nu ook niet denk ik.
Staat nu op +/- + 23% , dus zo slecht is dat nu ook niet denk ik.
Een goedkope wereldtracker zoals SWRD doet +80% over de laatste 5 jaar…
Na 8 jaar is + 23% wel heel slecht. Gezien de inflatie heb je gewoon verlies.
- MarciaHoefmans
- Newbie

- Contacteer:
Maar hoe is het precies berekend? Want elke storting -behalve de eerste- heeft minder dan 8 jaar gerendeerd.
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
Kan allemaal wel zijn…. maar waarom goedkoop makkelijk als het ook duurder moeilijker kan…
EN voor minder winst!
Daar denken ze bij Keytrade net zo over en hebben ze Keyplan voor ontwikkeld.
Profiteer ervan zou ik zeggen
Ik veronderstel maar dat dit een sarcastisch antwoord is :-)the_bishop schreef: ↑Gisteren 19:20Kan allemaal wel zijn…. maar waarom goedkoop makkelijk als het ook duurder moeilijker kan…
EN voor minder winst!
Daar denken ze bij Keytrade net zo over en hebben ze Keyplan voor ontwikkeld.
Profiteer ervan zou ik zeggen![]()
Wat die tracker betreft , als ik het goed begrijp kan je op 6 a 7 jaar uw kapitaal verdubbelen ? Waarom doet niet iedereen dit, aangezien dit toch zo simpel is ??
MarciaHoefmans schreef: ↑Gisteren 16:48 Maar hoe is het precies berekend? Want elke storting -behalve de eerste- heeft minder dan 8 jaar gerendeerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
waarom triggert de looptijd van 5 jaar je om het plan stop te zetten en opnieuw te beginnen? De uitstapkost werd bij het Keyplan al jaren geleden afgeschaft.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
En hoe gaan ze daar de meerwaardebelasting op berekenen?
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
Niet te optimistisch worden.... een verdubbeling om de 9 jaar zal wel genoeg zijn
Maar dat is een gemiddelde... niks houdt de markt tegen om bvb 18 jaar niks te doen om de laatste 9 jaar te verachtvoudigen.
Daar heeft de mens geen vat op, je moet het verloop aanvaarden. Hier kloeg iemand in het parlement dat de markt wat te laat was met verder stijgen waarop Jan Jambon hem de gepaste repliek gaf.
https://www.youtube.com/watch?v=6mM98nYVDOc
En hier een lecture van iemand met wél hersencellen en 1 van de meest succesvolle fundmanagers ooit... de geweldige Peter Lynch, zeer beluisterswaardig die man.
https://www.youtube.com/watch?v=rf_f8GV0yYM
Op 27min50 heeft hij het even over het te verwachten rendement met beleggen in aandelen op de lange termijn.
Waarom belegt dan niet iedereen simpelweg in een tracker die mathematisch vrijwel zeker op lange termijn een rendement geeft van 8% op jaarbasis en waar je gewoon je geld moet insteken en dan vooral met uw fikken af moet blijven ?
De reden is voor mij duidelijk... een verdubbeling van je geld om de 9 jaar is voor velen veel te snel.
De meeste particuliere beleggers grijpen in om zulke aangroei van hun geld wat af te remmen. Een verdubbeling van je geld elke 9 jaar met een simpele goedkope indextracker is dan ook wel erg snel. Zelf voor iemand die geduld heeft.
Gelukkig zijn er banken die het werk voor u doen. Ze ontwikkelen hiervoor fondsen die 10 keer meer kosten dan de goedkoopste degelijke trackers en betalen fondsmanagers royaal om in uw plaats in te grijpen met transacties allerhande om uw geldgroei efficient af te remmen.
We worden verwend....
Terwijl de meeste mensen best dom genoeg zijn om dat werk zelf te doen als ze er wat tijd instaken.
Moeilijk is dat allemaal niet zelf een te dure portefeuille opstarten en er dan in beginnen rommelen.
Laatst gewijzigd door the_bishop op 5 januari 2026, 00:15, 8 keer totaal gewijzigd.