Zonnepanelen
Re: Zonnepanelen
Ok, point taken. Ik zal mezelf corrigeren: "De nieuwe Aiko Neostar zonnepanelen op mijn dak bevatten geen massa's PFAS."JustSpike schreef: ↑Gisteren 11:41Dat wilt enkel zeggen dat het bedrijf zelf geen PFAS toevoegt in hun proces, ervan uitgaande dat ze beseffen dat PFAS 8000 moleculen omvat. De leveranciers (van de leveranciers) gebruiken PFAS, of weten niet dat ze PFAS gebruiken. Elektronica bevat bijna altijd PFAS.
Zo was er dat ene bedrijf dat beweerde geen PFAS te gebruiken. Na verificatie verdedigden ze zich met: "Wij gebruiken geen PFAS, want wij gebruiken Teflon"...
Wanneer men echt geen PFAS gebruikt is altijd de vraag welk alternatief ze gebruiken en hoe duurzaam dat is.
- VincentVega
- VIP member

Muggenzifterij … “alweer” is streektaal
Viseer je mij nu omdat ik onlangs een kritische opmerking durfde te maken over het rijbereik en de oplaadtijd van EV’s bij verre reizen?
Mij niet gelaten. Het past trouwens wel bij de linkse progressieve en (misplaatste) superieure gedachte. Kritiek geven op EV’s of zonnepanelen kan en mag niet. Iedereen moet even woke zijn als zij …
Schoonheid kan je ook vinden in de lelijkheid der dingen
Jamaar, je zij ook "weeral" en dat is geen Nederlands. Foei foei foei.
Bron: het internet.
- VincentVega
- VIP member

Oeps, dat is dan ook een flaterQwan schreef: ↑Gisteren 15:50Ok, point taken. Ik zal mezelf corrigeren: "De nieuwe Aiko Neostar zonnepanelen op mijn dak bevatten geen massa's PFAS."JustSpike schreef: ↑Gisteren 11:41
Dat wilt enkel zeggen dat het bedrijf zelf geen PFAS toevoegt in hun proces, ervan uitgaande dat ze beseffen dat PFAS 8000 moleculen omvat. De leveranciers (van de leveranciers) gebruiken PFAS, of weten niet dat ze PFAS gebruiken. Elektronica bevat bijna altijd PFAS.
Zo was er dat ene bedrijf dat beweerde geen PFAS te gebruiken. Na verificatie verdedigden ze zich met: "Wij gebruiken geen PFAS, want wij gebruiken Teflon"...
Wanneer men echt geen PFAS gebruikt is altijd de vraag welk alternatief ze gebruiken en hoe duurzaam dat is.
En wederom een inhoudelijke flater (in plaats van een spellingsfout). Het wordt jouw handelsmerk
Misschien doe je het opzettelijk: negatieve eigenschappen van EV’s of zonnepanelen verzwijgen hoort toch bij het narratief van progressief-links?
Laatst gewijzigd door VincentVega op 8 januari 2026, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- VIP member

Mea culpa … maar “zij” lijkt me ook niet correct
Oh, mijn hemel, een typo van je welste (of is het van jewelste?)!
Bron: het internet.
- VincentVega
- VIP member

Vraag het aan Qwan. Dat is zijn specialiteit.
Je weet zelf goed genoeg dat het hierover gaat, want je hebt heel expliciet dat ene lijntje verwijderd uit je quote:
Iemand anders pakken op zijn taalfout en er een lijntje verder zelf maken.
- VincentVega
- VIP member

Taalfouten (meervoud), bedoel je in het geval van platin. En zelf gebruik ik spreektaal. Foei. Voorwaar, ik verdien de brandstapel voor zoiets.
Maar spreektaal (of lokaal dialect) gebruiken lijkt me toch net iets minder erg dan INHOUDELIJKE fouten maken, zoals al dan niet opzettelijk schrijven dat zonnepanelen geen PFAS zouden bevatten. Zodus, speciaal voor jou: iemand anders pakken op het gebruik van spreektaal maar zelf inhoudelijke fouten maken
Allez, de besparingstips vliegen ons hier weer massaal om de oren
..
Ik dacht nog om als mijn afsluiter en conclusie te plaatsen dat je toch best efkes checkt voor je zonnepanelen koopt hoeveel PFAS ze bevatten: er zijn de versies met een achterkant vol PFAS en de versies met een glazen achterkant en een kleine hoeveelheid PFAS in de elektronica, net zoals in alle elektronica, maar ik dacht dat het zinloos was.
Nee, maar een grote(re) batterij(en) kan al helpen.VincentVega schreef: ↑Gisteren 07:23Een power station moet ook opgeladen worden. Of wou je een dieselgenerator gebruiken?Spaarplan schreef: ↑Gisteren 00:34 https://www.fluvius.be/nl/storingen-en- ... rbrekingen
;
Ik heb nergens geschreven dat ik dat enkel met "zon en wind" zou doen.![]()
![]()
Of een mini- kerncentrale?![]()
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
- VincentVega
- VIP member

En een batterij moet niet opgeladen worden door een of andere energiebron, zoals wind of zon?Spaarplan schreef: ↑Vandaag 01:26Nee, maar een grote(re) batterij(en) kan al helpen.VincentVega schreef: ↑Gisteren 07:23
Een power station moet ook opgeladen worden. Of wou je een dieselgenerator gebruiken?![]()
Of een mini- kerncentrale?![]()
![]()
In 2024 sprak je ook al over een eigen verbruik van 80 tot 90% en over in de toekomst off grid gaan. We zijn nu 2026 en blijkbaar is er nog niets veranderd. Veel blablablabla, maar weinig boemboem ….
- VincentVega
- VIP member

En zo kan ik het natuurlijk ook …
Spaarplan schreef: ↑22 maart 2024, 13:37 Ik kan je wel vertellen dat ik geen ean code heb, verder heb je der geen zaken mee. Trouwens, mijn situatie veranderd met de dag, mijn vrouw komt me vandaag doodleuk vertellen dat we vanaf oktober ieder jaar zes maanden in Thailand gaan wonen en omdat mijn vrouw altijd gelijk heeft doen we dat dan ook.Ik zal mijn warmtepomp voortaan enkel nog nodig hebben om het huis af te koelen als het te warm is... dus minstens zes maanden per jaar.
Ik ben momenteel in het land voor drie maanden in volle winter dus, zoals ik eerder schreef veranderd mijn situatie met de dag en verder heb je der geen zaken mee.VincentVega schreef: ↑Vandaag 09:07 En zo kan ik het natuurlijk ook …![]()
Spaarplan schreef: ↑22 maart 2024, 13:37 Ik kan je wel vertellen dat ik geen ean code heb, verder heb je der geen zaken mee. Trouwens, mijn situatie veranderd met de dag, mijn vrouw komt me vandaag doodleuk vertellen dat we vanaf oktober ieder jaar zes maanden in Thailand gaan wonen en omdat mijn vrouw altijd gelijk heeft doen we dat dan ook.Ik zal mijn warmtepomp voortaan enkel nog nodig hebben om het huis af te koelen als het te warm is... dus minstens zes maanden per jaar.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."