Nieuwe Vlaamse regering
Re: Nieuwe Vlaamse regering
Een staatshervorming is een federale bevoegdheid, graag een afzonderlijk topic openenKleineSpaarder schreef: ↑11 januari 2026, 11:31
En dan de NVA voorzitter klagen op de nieuwjaarsreceptie van NVA ...
"Het confederalisme laat te lang op zich wachten. Daar kunnen we niet omheen", benadrukt Van Peel toch in haar speech. "Wat er ook gebeurt, het Belgische schip blijft aan een grondige verbouwing toe. Die kat komt weer."
Al jarenlang horen we: het komt er echt wel, nog een heeeel klein beetje wachten.
De dag dat Bartje er niet meer is is het gedaan met de NVA. Of zal Cieltje van Achter, de schoondochter van Bourgeois de boel rechthouden?
--KNIP-- zakkenvullers zijn het die alleen hun de kapitaalkrachtigen bedrijfsleiders dienen. Altijd als er kritiek is wordt gescholden, geroepen en getierd en op de man gespeeld. Zie maar wat Demir gedaan heeft. Ze is --KNIP-- en dat weet ze en daarom moet ze dan roepen en tieren om de aandacht af te leiden. Bah weg er mee.
--KNIP-- zakkenvullers zijn het die alleen hun de kapitaalkrachtigen bedrijfsleiders dienen. Altijd als er kritiek is wordt gescholden, geroepen en getierd en op de man gespeeld. Zie maar wat Demir gedaan heeft. Ze is --KNIP-- en dat weet ze en daarom moet ze dan roepen en tieren om de aandacht af te leiden. Bah weg er mee.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Oei, straks komt de censuurpolitie weer in gang.
Ik zal compenseren: BDW is dik oké (allée vroeger dik, nu gewoon oké).
Ik zal compenseren: BDW is dik oké (allée vroeger dik, nu gewoon oké).
Ik zou zeggen, probeer dan eens kritiek te geven zonder te schelden en zonder op de man te spelenLukske schreef: ↑11 januari 2026, 13:36
Ordinaire grofgebekte zakkenvullers zijn het die alleen hun de kapitaalkrachtigen bedrijfsleiders dienen. Altijd als er kritiek is wordt gescholden, geroepen en getierd en op de man gespeeld. Zie maar wat Demir gedaan heeft. Ze is corrupt en dat weet ze en daarom moet ze dan roepen en tieren om de aandacht af te leiden. Bah weg er mee.
Ja, vermijd taalgebruik zoals:
- PVDA-afgunst adepten
- Leeggangers
- Sossen
Hoe hypocriet kan een mens zijn
- PVDA-afgunst adepten
- Leeggangers
- Sossen
Hoe hypocriet kan een mens zijn
Men zou zich misschien als minister eens kunnen professioneel gedragen. Ik geef een voorbeeld Minister Vincent van Peteghem. Dat is een voorbeeld van een slimme integere minister. Die man vind ik persoonlijk een topvoorbeeld van hoe het zou moeten zijn.vortex schreef: ↑11 januari 2026, 14:00Ik zou zeggen, probeer dan eens kritiek te geven zonder te schelden en zonder op de man te spelenLukske schreef: ↑11 januari 2026, 13:36
Ordinaire grofgebekte zakkenvullers zijn het die alleen hun de kapitaalkrachtigen bedrijfsleiders dienen. Altijd als er kritiek is wordt gescholden, geroepen en getierd en op de man gespeeld. Zie maar wat Demir gedaan heeft. Ze is corrupt en dat weet ze en daarom moet ze dan roepen en tieren om de aandacht af te leiden. Bah weg er mee.![]()
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
De manier waarop Goeman op TikTok een coalitie partner door het slijk haalt is inderdaad verre van professioneel en zelfs een achterbakse manier om kritiek op iemand te leveren. Het weerwoord van Demir is misschien niet geheel professioneel maar ze is tenminste niet te laf om dat rechtstreeks tegen de persoon in kwestie te doen.
Mevrouw Goeman is inderdaad niet het grootste licht. Ik geef Zuhal 100% gelijk dat ze zo reageert.
Van Peteghem is inderdaad geweldig. Hij gedraagt zich niet als een Romeinse keizer en komt gewoon met de fiets naar het werk.
Daar kunnen Demir, Jambon en Francken nog wat van leren.
--KNIP--
Samen met professor Vdb is de heer Van Peteghem inderdaad een voorbeeld minister.
Ik vind dat van Peteghem veel te veel koterijen toelaat.
Hij staat er bij en kijkt er naar:
- hij kuist niets op in het doolhof van bestaande koterijen
- hij laat er steeds maar nieuwe bijkomen die een nooit geziene complexiteit hebben
Ik heb dus heel grote twijfels over zijn doortastendheid.
Hij staat er bij en kijkt er naar:
- hij kuist niets op in het doolhof van bestaande koterijen
- hij laat er steeds maar nieuwe bijkomen die een nooit geziene complexiteit hebben
Ik heb dus heel grote twijfels over zijn doortastendheid.
(dit betreft FEDERALE materie en hoort eigenlijk thuis in het topic van de federale regering
)
Dat is waar. Maar qua politieke stijl is hij wel een voorbeeld. Zonder theater: geen Latijnse kat, geen kinderen die met adelaars moeten rondhuppelen,...
En over die koterijen, ze weten in Brussel nog altijd niet hoe ze de centenindex gaan praktiseren, zonder te sleutelen aan de loonbarema's. Blijkbaar is het wetsontwerp al > 100 pagina's lang. Het wordt een gedrocht.
Dat is waar. Maar qua politieke stijl is hij wel een voorbeeld. Zonder theater: geen Latijnse kat, geen kinderen die met adelaars moeten rondhuppelen,...
En over die koterijen, ze weten in Brussel nog altijd niet hoe ze de centenindex gaan praktiseren, zonder te sleutelen aan de loonbarema's. Blijkbaar is het wetsontwerp al > 100 pagina's lang. Het wordt een gedrocht.
Dat is waar. Maar een voorbeeld voor wie?
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
Ik was dit weekend in gesprek met een paar mensen met een uitgesproken links politiek profiel. Wat duidelijk werd is dat de bewondering voor onze eerste minister heel breed gedragen wordt. Iedereen was het erover eens dat BDW zijn job zeer behoorlijk uitvoert en handelt in het belang van de bevoking. Iedereen lijkt ook te beseffen dat daar opofferingen voor nodig zijn, zoals beperking van werkloosheid in de tijd. Minder dan een jaar geleden zouden deze mensen geen goed woord gevonden hebben voor BDW.
Vrienden vijand geven toe dat we een formidabele eerste minister hebben. We mogen dankbaar zijn.
Vrienden vijand geven toe dat we een formidabele eerste minister hebben. We mogen dankbaar zijn.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.