Holdings
TIP
-
doorwinterd
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Holdings
Holdings zijn idd niet de beste aandelen om voor een snelle en substantiële winst te gaan. Maar de vraag is: kan je wel de wereld ETF verslaan? Volgens sommigen hier is dat zo goed als onmogelijkdoorwinterd schreef: ↑16 januari 2026, 18:24 misschien off topic maar gewoon om aan te tonen dat er niet alleen met holdings sloten geld te verdienen vallen
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Proficiat!doorwinterd schreef: ↑16 januari 2026, 17:56goed bezig!KleineSpaarder schreef: ↑16 januari 2026, 15:06 Lumentum Holdings Inc gisteren van de hand gedaan. Gekocht eind 2023.
![]()
ik gisteren 37,5 pakketjes zegona communications, ook gekocht eind 2023
met het meest recente dividend kocht ik een zeilboot
Zegona heeft lang op mijn radar gestaan, maar ik vond de balans kwetsbaar, en heb ze dan definitief aan de kant geschoven. En kijk: een heel dure vergissing
Ik heb 2 weken geleden een heel groot pakket Motus Holdings Ltd gekocht. Is nu echt aan het uitbreken.
-
tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
Mocht het helpen, ze hebben toch wat herstel geboekt de laatste tijd. Nu zo rond de 80.VTEC schreef: ↑15 januari 2026, 11:19 GBL is één van mijn grotere blunders. Toen de zuster/dochter/moeder of whatever notering van de Frère-holding Nationale Portefeuille Maatschappij (NPM) stopte in mei 2011 (boehoehoe, trieste dag) ben ik zo dom geweest om dat ongewild vrijgekomen geld te herbeleggen in GBL. De koers van dat prut aandeel was toen 63€. Zakte binnen het jaar naar 50€.
Gelukkig is het een goede dividendbetaler waar ik WEL iets leuks mee kan doen met het gezin. Dat de koers belabberd is en het management op niks trekt hoeven ze niet te weten. Moesten ze nu nog jaarlijks een BBQ doen zoals die andere sof van me genaamd QfG zou ik het echt een topaandeel vinden![]()
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Ooredoo Holding blijft maar klimmen 
Hoe komen jullie bij zulke namen uit? Volgen jullie bepaalde kanalen?
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Ik haal mijn inspiratie van forums over beleggen. Daar staan analyses, worden persberichten samengevat, staan nieuwtjes en vooruitzichten.
Niet nodig om zelf analyses te maken als het werk al door anderen gedaan is.
Op reddit is veel te vinden. Voordeel is ook dat er internationale bijdragen staan. Anders blijf je hangen bij Belgische holdings of holdings waarover Belgische analisten schrijven.
Bijvoorbeeld
https://www.reddit.com/r/stocks/comment ... nd_havent/
Ja, dat is wel een goede site voor jou. Geen echte analyses, maar veel "I think".KleineSpaarder schreef: ↑17 januari 2026, 13:58Ik haal mijn inspiratie van forums over beleggen. Daar staan analyses, worden persberichten samengevat, staan nieuwtjes en vooruitzichten.
Niet nodig om zelf analyses te maken als het werk al door anderen gedaan is.
Op reddit is veel te vinden. Voordeel is ook dat er internationale bijdragen staan. Anders blijf je hangen bij Belgische holdings of holdings waarover Belgische analisten schrijven.
Bijvoorbeeld
https://www.reddit.com/r/stocks/comment ... nd_havent/
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Beter dan de valse profeten die alles weten, en die beginnen te schelden en persoonlijke aanvallen lanceren als je een kritische vraag durft te stellen.
Er is heel wat te vinden over analyses op reddit.
Ook andere weetjes, zoals dat Boloré openlijk Rusland steunt.
https://www.reddit.com/r/france/comment ... ?rdt=49654
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 18 januari 2026, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kan alle informatie gebruiken, zowel de profeten als reddit, zolang je maar beseft dat iedereen een eigen agenda heeft en je niets zomaar voor waarheid moet nemen.KleineSpaarder schreef: ↑18 januari 2026, 08:36 Beter dan de valse profeten die alles weten, en die beginnen te schelden en persoonlijke aanvallen lanceren als je een kritische vraag durft te stellen.
Er is heel wat te vinden over analyses op reddit.
Er is m.i. maar 1 juist pad en dat is je eigen pad (go your own way
Als je de tijd en interesse hebt, leer en experimenteer en bouw een eigen strategie uit. Als je de tijd er niet wil insteken, blijf dan weg van de beurs of beperk je tot de laagst mogelijke risico's (overheidsobligatiefondsen bevoorbeeld). Zelfs de brede ETF's hebben meer risico's dan hier soms wordt voorgesteld. Die kunnen bij een echte crach ook naar -40% gaan en daarna 5 tot 10 jaar nodig hebben om te herstellen.
Laatst gewijzigd door Surya op 18 januari 2026, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
De zin over ETF's is hier relevant in de discussie over Reddit en bronnen die jij hebt opgestart...
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Hoeveel nicks VincentVega ook maakt, onmiddellijk komt zijn ware aard boven: niet inhoudelijk kunnen discussiëren, onmiddellijk persoonlijk aanvallen, schelden
Je hebt je bericht snel aangepast maar niet snel genoeg, VincentVega
Ik ben niet VincentVega en reageerde op de reeds off topic posts van jou.KleineSpaarder schreef: ↑18 januari 2026, 09:10Hoeveel nicks VincentVega ook maakt, onmiddellijk komt zijn ware aard boven: niet inhoudelijk kunnen discussiëren, onmiddellijk persoonlijk aanvallen, schelden![]()
Mijn reactie was idd eerst anders en impulsiefs maar dat heb ik snel weggedaan omdat ik op die manier niet wil posten.
Ik wil dit gerust wel eens herhalen als je dat wilt...