Holdings
TIP
Re: Holdings
vortex schreef: ↑13 januari 2026, 17:55Kleinespaarder is het voorbeeld bij uitstek van een slechte belegger. Koopt zonder kennis of eigen onderzoek de winning trades van een holding belegger, verkoopt zijn USA aandelen op een ultiem koop moment en komt vervolgens vragen wat hij met zijn overgebleven verlies posities moet doenthe_bishop schreef: ↑13 januari 2026, 16:44
Dat was inderdaad GROTE paniek ten huize KleineSpaarder!
Wat volgde was een stijging van 50%.![]()
Vortex,
U slaat de nagel op de kop. Beste dat Kleinespaarder kan doen is het geld op een klein spaarboekje zetten. Kwestie van binnen X aantal tijd terug op verlies te staan met aandelenbeleggingen.
Dag laeka, een vraag / bedenking. Laat je a.u.b. niet meeslepen door de trollen hier, negeer ze. Niet alles wat je aanraadt verandert in goud (logisch) maar ik heb in dit topic al veel opgestoken o.m. door je gedegen holding kennis.
Als het hier ook zo een kermis wordt als bij dat compleet ontspoorde Arizona topic haak ik af.
Als het hier ook zo een kermis wordt als bij dat compleet ontspoorde Arizona topic haak ik af.
Ik zal er rekening mee houden. En als je een vraag hebt over holdings stel deze dan via een privebericht dan hoef ik hier niet meer te antwoorden.VTEC schreef: ↑14 januari 2026, 10:34 Dag laeka, een vraag / bedenking. Laat je a.u.b. niet meeslepen door de trollen hier, negeer ze. Niet alles wat je aanraadt verandert in goud (logisch) maar ik heb in dit topic al veel opgestoken o.m. door je gedegen holding kennis.
+1VTEC schreef: ↑14 januari 2026, 10:34 Dag laeka, een vraag / bedenking. Laat je a.u.b. niet meeslepen door de trollen hier, negeer ze. Niet alles wat je aanraadt verandert in goud (logisch) maar ik heb in dit topic al veel opgestoken o.m. door je gedegen holding kennis.
En er is nog een verschil tussen onder de aandacht brengen en adviseren om te kopen. Ik heb door hier te komen lezen al verschillende holdings bekeken en onderzocht die ik eigenlijk niet kende.
Ondanks dat het om geld gaat, zijn er nog steeds mensen die blind kopen van zodra ze een naam zien verschijnen op een forum (of zelfs in een online advertentie op facebook e.d.). Zo'n mensen zouden eigenlijk tegen zichzelf beschermd moeten worden.
De tijd die KleineSpaarder aan Trump spendeert, spendeert hij niet aan de opvolging en analyse van zijn holdings. Als je de ganse dag bezig bent met de redactie van "The Daily Trump" dan rest er geen tijd meer voor het grondiger werk. Mij verbaast het niet dat je op die manier de mist in gaat.
Voilà, ik ben op dit forum om kennis op te doen en mijn eigen kennis / ervaringen mbt enkele Belgische holdings en Precious Metals te delen. Nooit te oud om bij te leren van de successen en tegenvallers qua beleggen van anderen. Geven en nemen, niet gewoon wat “lurken” of - erger - de boel komen verpesten en opjutten.Surya schreef: ↑14 januari 2026, 11:22 En er is nog een verschil tussen onder de aandacht brengen en adviseren om te kopen. Ik heb door hier te komen lezen al verschillende holdings bekeken en onderzocht die ik eigenlijk niet kende.
Ondanks dat het om geld gaat, zijn er nog steeds mensen die blind kopen van zodra ze een naam zien verschijnen op een forum.
-
doorwinterd
- Hero Member

- Contacteer:
hier wil ik toch even verwijzen naar de discussie holdings-t15349-8625.html?hilit=Italmobiliare#p611036 , waar we jammerlijk genoeg wel op de hoogte werden gesteld van de verkoop van itamobiliare vlak voor de grote stijging, maar niet van de 'vol' terugkoop enkele dagen na die verkooplaeka schreef: ↑14 januari 2026, 09:57Advies was van 31 maart 2023 en NIET 5 jaar geleden. Ik heb massa's geld verdient aan Italmobiliare door ruim in te stappen onder de 25 euro. Deze allemaal verkocht rond de 31 euro gemiddeld en recent terug beperkt ingestapt.
Beleggen in holdings vergt opvolging (kezen persberichten, resultaten opvolgen, berekenen korting, technische analyse toepassen.
zo ontstaan elke keer de 'misverstanden'
(het getrade in) itamobiliare zal incl dividenden een 5% cagr opgeleverd hebben over 9 jaar
Ik zat in Italmobiliare al van voor 1992 (toen Italcementi hun dochteronderneming in die tijd ciments francais overnam).doorwinterd schreef: ↑14 januari 2026, 15:04hier wil ik toch even verwijzen naar de discussie holdings-t15349-8625.html?hilit=Italmobiliare#p611036 , waar we jammerlijk genoeg wel op de hoogte werden gesteld van de verkoop van itamobiliare vlak voor de grote stijging, maar niet van de 'vol' terugkoop enkele dagen na die verkooplaeka schreef: ↑14 januari 2026, 09:57
Advies was van 31 maart 2023 en NIET 5 jaar geleden. Ik heb massa's geld verdient aan Italmobiliare door ruim in te stappen onder de 25 euro. Deze allemaal verkocht rond de 31 euro gemiddeld en recent terug beperkt ingestapt.
Beleggen in holdings vergt opvolging (kezen persberichten, resultaten opvolgen, berekenen korting, technische analyse toepassen.
zo ontstaan elke keer de 'misverstanden'
(het getrade in) itamobiliare zal incl dividenden een 5% cagr opgeleverd hebben over 9 jaar
En wat Bollore betreft zit jezelf met een hele hoop holdings in want je vond het tweede bod te laag bij Cambodge, Artois en Moncey. Waarschijnlijk zal je nu vertellen dat je alles op de top hebt verkocht.
laeka, sorry dat ik mezelf herhaal, maar je hebt vast betere dingen te doen dan te reageren op uit hun context getrokken posts van 2017 of whatever. Wat is de relevantie daarvan in 2026? Exact. 0,0.
2017 : zilver stond toen gemiddeld 17,6€ per ounce, goud 1.152 per ounce. Mijn lievelingsaandeel Brederode 45€.
Er zijn er hier die er een sport van maken om spijkers op laag water te zoeken. Wegblijven van dat soort reaguurders.
2017 : zilver stond toen gemiddeld 17,6€ per ounce, goud 1.152 per ounce. Mijn lievelingsaandeel Brederode 45€.
Er zijn er hier die er een sport van maken om spijkers op laag water te zoeken. Wegblijven van dat soort reaguurders.
Wat zijn ze daar allemaal van plan bij diene GBL? Een tijdje geleden een stuk SGS verkocht, een deel Umicore verkocht,
Sienna verkocht en nu geld ophalen ter waarde van 500 miljoen euro via een obligatie.
Men krijgt hiervoor 3,75% op 10 jaar. Obligatie was 6 maal over ingetekend.
Sienna verkocht en nu geld ophalen ter waarde van 500 miljoen euro via een obligatie.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Als ik een holding koop, dan is dat in eerste instantie voor het management. GBL is al jaren, zoniet decennia, een doodgewone underperforming holding. Regelmatig wordt het geweer van schouder veranderd, weer eens een andere strategie geprobeerd etc. De constante: geen visie, geen resultaten.laeka schreef: ↑15 januari 2026, 09:40 Wat zijn ze daar allemaal van plan bij diene GBL? Een tijdje geleden een stuk SGS verkocht, een deel Umicore verkocht,
Dus wat dit benedengemiddelde management vandaag aan het bekokstoven is, is eigenlijk niet interessant.
GBL is één van mijn grotere blunders. Toen de zuster/dochter/moeder of whatever notering van de Frère-holding Nationale Portefeuille Maatschappij (NPM) stopte in mei 2011 (boehoehoe, trieste dag) ben ik zo dom geweest om dat ongewild vrijgekomen geld te herbeleggen in GBL. De koers van dat prut aandeel was toen 63€. Zakte binnen het jaar naar 50€.
Gelukkig is het een goede dividendbetaler waar ik WEL iets leuks mee kan doen met het gezin. Dat de koers belabberd is en het management op niks trekt hoeven ze niet te weten. Moesten ze nu nog jaarlijks een BBQ doen zoals die andere sof van me genaamd QfG zou ik het echt een topaandeel vinden
Gelukkig is het een goede dividendbetaler waar ik WEL iets leuks mee kan doen met het gezin. Dat de koers belabberd is en het management op niks trekt hoeven ze niet te weten. Moesten ze nu nog jaarlijks een BBQ doen zoals die andere sof van me genaamd QfG zou ik het echt een topaandeel vinden
- KleineSpaarder
- Verbannen Gebruiker

Lumentum Holdings Inc gisteren van de hand gedaan. Gekocht eind 2023.

Ik neem alles terug en claim het tegenovergestelde.
-
doorwinterd
- Hero Member

- Contacteer:
goed bezig!KleineSpaarder schreef: ↑16 januari 2026, 15:06 Lumentum Holdings Inc gisteren van de hand gedaan. Gekocht eind 2023.
![]()
ik gisteren 37,5 pakketjes zegona communications, ook gekocht eind 2023
met het meest recente dividend kocht ik een zeilboot