De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Vergeet ook de vastbenoemde ambtenaren niet 
Na 40 jaar en wellicht meer loonslaaf geweest te zijn FIRE? Hoera!
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Niemand beweert dat ze niet werken en profiteurs zijn. Ze zijn wel financieel onafhankelijk en kunnen soms heel vroeg met pensioen.
Dat is gewoon de wetgeving vandaag.
Een klein deel (onderwijs, ordediensten, NMBS) kan vroeger met pensioen en dat deel wordt gelukkig steeds kleiner (als je het nieuws een beetje volgt, weet je dat wel). Er zijn bevoorbeeld ook OCMW verpleegsters en zorgkundigen die tot 67 zeer zwaar werk moeten doen voor een bescheiden loon.
En wat bedoel je met financieel onafhankelijk? Denk je dat die nooit ontslagen kunnen worden? Zoek eens op voor je dergelijke veronderstellingen maakt.
Je eerste statement was dat vastbenoemde ambtenaren 'FIRE' zijn zonder verdere nuance en dat is van laag niveau en je kwetst er hardwerkende mensen mee.
Overdrijf je nu niet een beetje? Hardwerkende ambtenaren hebben echt wel genoeg ruggegraat opgebouwd om tegen een mop te kunnen.Surya schreef: ↑25 januari 2026, 14:01Een klein deel (onderwijs, ordediensten, NMBS) kan vroeger met pensioen en dat deel wordt gelukkig steeds kleiner (als je het nieuws een beetje volgt, weet je dat wel). Er zijn bevoorbeeld ook OCMW verpleegsters en zorgkundigen die tot 67 zeer zwaar werk moeten doen voor een bescheiden loon.
En wat bedoel je met financieel onafhankelijk? Denk je dat die nooit ontslagen kunnen worden? Zoek eens op voor je dergelijke veronderstellingen maakt.
Je eerste statement was dat vastbenoemde ambtenaren 'FIRE' zijn zonder verdere nuance en dat is laag HLN niveau en je kwetst er hardwerkende mensen mee.
Ik geef toe dat er een laagje drama op zat en jij maakt een grapje maar anderen menen dat serieus. Ik heb zo'n zorgkundige in de dichte familie en je zou niet willen weten hoeveel van die 'mopjes' ze al niet heeft moeten verwerken.
Denk ook maar eens aan wat leraren allemaal naar hun hoofd geslingerd krijgen... Op de duur kan je daar niet meer mee lachen.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Hmmm ze smeken en bidden om mensen in het onderwijs hoe komt dit toch met alle voordelen die we hier kunnen lezen ?
Bij de politie en de cipiers net hetzelfde. Is inderdaad toch raar met al die zogenaamde voordelen. Je zou denken dat ze staan aan te schuiven om die jobs te doen.JulusCesar schreef: ↑25 januari 2026, 15:55 Hmmm ze smeken en bidden om mensen in het onderwijs hoe komt dit toch met alle voordelen die we hier kunnen lezen ?
Ja maar het riedeltje stopt nooit.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Het riedeltje wordt in stand gehouden door de afgunstigen.
Als het zo veel beter is op een ander, join them.
Wordt zelf ambtenaar of leerkracht of zorgkundige of militair of treinbestuurder, enz, enz.
Altijd dat gezaag en geklaag. Het is om horendol van te worden.
Nog 2 jaar en 4 maanden en dan ben ik hier gelukkig weg. Ik streep elke dag af.
Als het zo veel beter is op een ander, join them.
Wordt zelf ambtenaar of leerkracht of zorgkundige of militair of treinbestuurder, enz, enz.
Altijd dat gezaag en geklaag. Het is om horendol van te worden.
Nog 2 jaar en 4 maanden en dan ben ik hier gelukkig weg. Ik streep elke dag af.
Buitenland? Zou het ook wel willen maar moet nog enkele jaren en mijn vrouw helaas nog langer en gezondheid sputtert nu reeds. Hopelijk blijven de afgunstigen kerngezond..
Jammer om te horen dat de gezondheid wat tegensputtert. Gezondheid is het belangrijkste.
Ik zal inderdaad naar het buitenland gaan.
Ik moet nog 2 jaar en mijn vrouw nog 1 jaar. Het komt dus dichter en dichter.
Ik zal inderdaad naar het buitenland gaan.
Ik moet nog 2 jaar en mijn vrouw nog 1 jaar. Het komt dus dichter en dichter.
In de paasvakantie 1 week geboekt naar uw toekomstige woonplaats