Ervaringen met Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Ervaringen met Keytrade
https://www.keytradebank.be/nl/onze-tarievenivoverhoeven schreef: ↑31 januari 2026, 19:22 Als je door een lege batterij een nieuwe hardkey moet aanvragen, is dit dan gratis of rekenen ze daar 15 euro voor aan?
Eerste Softkey of Hardkey Gratis
Vervanging van Hardkey bij verlies / diefstal / schade 15EUR
Tja, er staat nergens 'vervanging wegens lege batterij', dus gratis volgens mij.
Trouwens je moet er toch om bellen, kun je ineens vragen. Ik ben benieuwd.
Veel geluk.
Kan je de batterij niet zelf vervangen? Heb dit al met succes gedaan bij de digipassen van KBC en Belfius. Bij Keytrade heb ik enkel Softkey, dus geen ervaring met de Hardkey.ivoverhoeven schreef: ↑31 januari 2026, 19:22 Als je door een lege batterij een nieuwe hardkey moet aanvragen, is dit dan gratis of rekenen ze daar 15 euro voor aan?
Vandaag 2 keer een instantoverschrijving geprobeerd, 2 keer foutmelding en niet gelukt...
Hier is het een digipass 310.
Google AI zegt daar het volgende over:
U kunt de batterij van een Digipass 310 (kaartlezer) in de meeste gevallen niet zelf veilig vervangen, omdat dit vaak leidt tot het onbruikbaar worden van het apparaat. Banken raden over het algemeen af om dit te proberen en adviseren om een vervangend exemplaar aan te vragen.
Waarom de batterij niet zelf vervangen?
Beveiligingsmechanisme: De Digipass 310 is ontworpen met een beveiligingsmechanisme dat het apparaat blokkeert zodra de stroomonderbreking optreedt bij het verwijderen van de batterij. Dit is om misbruik te voorkomen.
Geheugen wissen: Zonder constante stroom wordt het interne geheugen gewist, waardoor de digipas niet meer werkt, zelfs als u nieuwe batterijen plaatst.
Aanvraag nieuwe digipas: De meeste banken, zoals ASN Bank en RegioBank, geven aan dat u een nieuwe digipas moet aanvragen als de batterij leeg is.
Batterij zou zo'n 10 jaar meegaan.
Keytrade is begonnen met de hardkey in 2016...
Ik ga dit draadje in de gaten moeten houden...
-
tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
Recent had ik ook foutmeldingen, maar de transacties zijn toen toch gelukt. 2x maal naar Belfius. Best storend.
Geld is van de rekening gegaan bij Keytrade en stond instant op de rekening bij Belfius. Ondertussen in de Keytrade app wel foutmelding gekregen.
Ik ga nog eens proberen nu.
Laatst gewijzigd door tuinder666 op 1 februari 2026, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
Zonet 1 eur test uitgevoerd, nu geen errors meer.
-
tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
Normaal is het uittreksel met de uitgaven met mijn Visa kaart de 1ste van de maand beschikbaar en krijg ik daar ook een mail van. Vandaag nog niet.
-
fryelectro
- Newbie

- Contacteer:
Klopt, en ik heb zonet even gekeken, er is ook nog geen uittreksel gemaakt...
Ook de gewone bankuittreksels de normaal wekelijks worden opgemaakt zijn nog niet beschikbaar!
-
fryelectro
- Newbie

- Contacteer:
Het visa uittreksel heb ik daarnet kunnen downloaden. Er zijn duidelijk kinderziektes sinds de migratie.