Beleggen in Bitcoins?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Beleggen in Bitcoins?
Dat is niet onlogisch. Het zijn immers de jongeren die het perspectief ontbreken om gelijkenissen uit het verleden te zien. Ik citeer even uit een boekje:
"When the same or closely similar circumstances occur again, sometimes in only a few years, they are hailed by a new, often youthful, and always supremely self-confident generation as a brilliant innovate discovery in the financial and larger economic world. There can be few fields of of human endeavor in which history counts for so little as in the world of finance. Past experience, to the extent that it is part of memory at all, is dismissed as the primitive refuge of those who do not have the insight to appreciate the incredible wonders of the present."
U mag zelf uitzoeken over welk boekje het gaat, maar het werd geschreven voor bitcoin een ding was.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Laat het ons om te beginnen houden op de toekomstige MWB, waarvan ogenschijnlijk zelfs de wetgever er vanuit ging dat er geen "Belgische" platformen zich daarmee inhielden.KleineSpaarder schreef: ↑16 februari 2026, 20:21Welke belgische belasting bedoel je?EarthNvstr1 schreef: ↑16 februari 2026, 19:31 En dan regelen ze waarschijnlijk nog niet eens de belgische belasting.![]()
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
"een beetje" ?!? is daar uberhaupt enige transparantie over ?Surya schreef: ↑16 februari 2026, 19:53En dan moet je nog rekening houden moet een grote spread. Het zal een beetje afhangen van de partij waar Bolero mee gaat handelen voor crypto maar de spread zal sowieso veel groter zijn dan bij aandelen en ETF's.EarthNvstr1 schreef: ↑16 februari 2026, 19:31 En de kosten al gezien ? 0,50% met een minimum van 5 euro.
En dan regelen ze waarschijnlijk nog niet eens de belgische belasting.![]()
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Bolero is slim genoeg om te weten hoe je meerwaarde op bitcoin berekent. Gewoon 2 getallen aftrekken.EarthNvstr1 schreef: ↑19 februari 2026, 19:09Laat het ons om te beginnen houden op de toekomstige MWB, waarvan ogenschijnlijk zelfs de wetgever er vanuit ging dat er geen "Belgische" platformen zich daarmee inhielden.
Waarom jij dan denkt dat Bolero dit niet correct zal doen?
Jij zei: "om te beginnen". En dan stop je. Wat is er nog meer?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Een (crypto)beurstransactie zou bv. onderheving kunnen (lees: zou al vanaf dag 1 moeten) zijn aan TOB ...KleineSpaarder schreef: ↑19 februari 2026, 19:15 Jij zei: "om te beginnen". En dan stop je. Wat is er nog meer?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
De/mijn vraag is of Bolero dat uberhaupt *gaat* doen ...KleineSpaarder schreef: ↑19 februari 2026, 19:15 Bolero is slim genoeg om te weten hoe je meerwaarde op bitcoin berekent. Gewoon 2 getallen aftrekken.
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
En waarom beweer je dat bolero dat waarschijnlijk niet zal doen, als het de wet is?EarthNvstr1 schreef: ↑19 februari 2026, 19:26Een (crypto)beurstransactie zou bv. onderheving kunnen (lees: zou al vanaf dag 1 moeten) zijn aan TOB ...KleineSpaarder schreef: ↑19 februari 2026, 19:15 Jij zei: "om te beginnen". En dan stop je. Wat is er nog meer?
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Je hebt geen vraag gesteld. Je hebt beweerd dat bolero dit waarschijnlijk niet gaat doen, met zo een smiley: kijk eens hoe slim ik benEarthNvstr1 schreef: ↑19 februari 2026, 19:27De/mijn vraag is of Bolero dat uberhaupt *gaat* doen ...KleineSpaarder schreef: ↑19 februari 2026, 19:15 Bolero is slim genoeg om te weten hoe je meerwaarde op bitcoin berekent. Gewoon 2 getallen aftrekken.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik beweer niets, het zijn open vragen ...KleineSpaarder schreef: ↑19 februari 2026, 19:29 En waarom beweer je dat bolero dat waarschijnlijk niet zal doen, als het de wet is?
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Laat de insults maar achterwege, want dan haak ik gewoon af.KleineSpaarder schreef: ↑19 februari 2026, 19:31Je hebt geen vraag gesteld. Je hebt beweerd dat bolero dit waarschijnlijk niet gaat doen, met zo een smiley: kijk eens hoe slim ik benEarthNvstr1 schreef: ↑19 februari 2026, 19:27 De/mijn vraag is of Bolero dat uberhaupt *gaat* doen ...
Je bedoelt wellicht:
Waar geven ze enige verduidelijking over belastingen dan ? ... daar gaat het mij dus over ...EarthNvstr1 schreef: ↑16 februari 2026, 19:31 En dan regelen ze waarschijnlijk nog niet eens de belgische belasting.![]()
Edit: is natuurlijk ook moeilijk met een overheid die niet duidelijk is ...
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb onlangs (nog in 2025) mijn euro balance (na liquidatie van alle crypto) van Kraken volledig overgeschreven naar mijn Belgische zichtrekening en geen vragen over gekregen.
Stond quasi direct (zoals een instant betaling) erop, komt trouwens van Ierland, misschien daardoor, ook al is Kraken van USA.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 19 februari 2026, 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Gelijk? Ik zeg gewoon wat ik rondom mij zie..EarthNvstr1 schreef: ↑19 februari 2026, 19:47Ik reken mijzelf niet tot "jongeren", noch reken ik mijn gedrag met betrekking tot "Bitcoins" onder "beleggen" ...
Dus mogelijks heb je gelijk.
Maar dank je voor je eerlijkheid, je bent of was een oudere speculant.
Maar liever geen insults, of ik haak af.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Wel ... ik bevestig gewoon wat je rondom jou ziet dan ... (denk ik)Indalo schreef: ↑19 februari 2026, 19:54Gelijk? Ik zeg gewoon wat ik rondom mij zie..EarthNvstr1 schreef: ↑19 februari 2026, 19:47 Ik reken mijzelf niet tot "jongeren", noch reken ik mijn gedrag met betrekking tot "Bitcoins" onder "beleggen" ...
Dus mogelijks heb je gelijk.
Ik probeer in ieder geval ook op fora als deze oprecht te zijn, ik zou niet weten waarom ik hier één of ander spel zou moeten/willen spelen.
Ik reken mijzelf ook niet bepaald tot "de ouderen", en rekende mijzelf daar tot nu toe ook (nog) niet onder.
't Is allemaal relatief hé ... voor een 10-jarige ben ik wellicht wel een "oudere" ;-)
En een "speculant" vind ik mijzelf al helemaal niet, eerder het tegendeel.
Ook relatief wellicht, maar ga dit forum er maar op na.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Uit de FAQ:EarthNvstr1 schreef: ↑19 februari 2026, 19:26 Een (crypto)beurstransactie zou bv. onderheving kunnen (lees: zou al vanaf dag 1 moeten) zijn aan TOB ...
Daaruit versta ik dat ze geen transacties op een beurs voor je uitvoeren.Bolero werkt samen met externe liquidity providers om orders uit te voeren. Hierdoor worden orders doorgaans snel uitgevoerd, maar er kan een korte vertraging optreden bij extreme marktvolatiliteit.
Die liquiditie providers willen natuurlijk ook geld verdienen, dan dat zorgt voor een grotere spread.
Hierdoor vermijden ze wellicht wel om TOB te moeten inhouden.