Berkshire Hathaway en Warren Buffett
TIP
Re: Berkshire Hathaway en Warren Buffett
Munger altijd wijs in zijn inschattingen. En hier wikt hij duidelijk zijn woorden.Umi schreef: ↑20 januari 2026, 17:21 https://x.com/FRValue/status/2013442279 ... 0&ref_url=
Munger over Trump anno 2011![]()
Niet vergeten dat Munger dan ook nog eens een trouwe republikein was.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
- tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
het heinz debacle wordt ook aangepakt:
Berkshire prepares to exit 28% stake in Kraft Heinz as new CEO aims to move on from rare Buffett gaffe
Berkshire prepares to exit 28% stake in Kraft Heinz as new CEO aims to move on from rare Buffett gaffe
Buffet is ondertussen vertrokken en Greg Abel is nu de grote man. Maar denk toch dat de dood van Buffet nog een invloed kan hebben.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
De beurs is altijd een stukje sentiment, dus ja. Maar op lange termijn is het niet dat wat de doorslag geeft. Als er iemand is die zorgvuldig geselecteerd is, dan is het wel Abel.
- MarciaHoefmans
- Newbie

- Contacteer:
Ik denk dat het aandeel bij de dood van Warren Buffet even zal dalen, maar dat het tegen 's avonds al hersteld zal zijn. (Het hangt natuurlijk af van het tijdstip van zijn overlijden.) Iedereen weet dat hij op dit moment al niet meer aan de knoppen zit. De gedachte aan zijn dood houdt mij niet tegen om vandaag in Berkshire Hathaway te investeren.
Maar laat ons hopen dat hij nog lang leeft want het is een sympathieke kerel.
Maar laat ons hopen dat hij nog lang leeft want het is een sympathieke kerel.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Natuurlijk. Anderzijds is enig realisme op zij plaats. Heel veel (goede) jaren kan hij niet meer hebben.MarciaHoefmans schreef: ↑21 februari 2026, 14:04 Maar laat ons hopen dat hij nog lang leeft want het is een sympathieke kerel.
Zou inderdaad erg zijn, zoals hij zijn er niet veel. Maar hij heeft ook nog veel aandelen die stapsgewijs verkocht zullen worden en naar goede doelen gaan dacht ik...
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Ik las vandaag (pas) over de gezondheidstoestand van Guy Spier...
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
- tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
het kan rap keren...
Dat is ook een bijzonder verhaal inderdaad. Uit het niets een epileptische aanval, hersentumor gevonden, aan de beterhand. Maar besluit de stekker uit zijn fonds te trekken.
Ik zit al jaren in zijn prospectie klantenbestand en kreeg dus ook alle rapporten, kerstkaartjes en cadeautjes alsof ik echt bij hem belegde. Ook deze zet maakt hem niet minder sympathiek.
Had hij ook Berkshire Hataway?
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Absoluut, net zoals Pabrai dacht ik. En hij heeft zich meermaals uitgesproken de laatste jaren om Berkshire te kopen als alternatief voor een brede index (terwijl hij nochtans een grote pleitbezorger voor indextrackers is), gezien de hoge valuations, vooral in de S&P. Bij Berkshire beleg je voor een heel groot stuk in een oorlogskas die kan ingezet worden, hetzij om eigen aandelen terug te kopen, hetzij om op andere opportuniteiten die de markt creeert in te gaan.