Hoera meerwaardebelasting!
TIP
Re: Hoera meerwaardebelasting!
Het is naar de prullenmand verwezen ondertussen.
https://www.bd.nl/politiek/kabinet-gooi ... ~a853cbf9/
Gelukkig genoeg, want 36% op NIET GEREALISEERDE meerwaarde, dat is crimineel!paul schreef: ↑26 februari 2026, 10:32Het is naar de prullenmand verwezen ondertussen.
https://www.bd.nl/politiek/kabinet-gooi ... ~a853cbf9/
En ineens was het in Nederland weer veel beter....
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Ze kunnen daar blijkbaar wel rekening houden met opmerkingen, feedback, en zeggen "we hebben ons vergist, we komen met iets anders". Zie je bij ons, met een draak van een wet, zie o.a. de cashlines, iemand als Hesp, De Wever of Rousseau al hetzelfde zeggen? Ik niet. En als Q met terechte amendementen komt worden ze weggestemd. Liever de hele maatschappij op grote kosten jagen en aan welvaartsvernietiging doen dan toegeven dat ze er een boeltje van gemaakt hebben.
Er is wel al gestemd in de kamercommisie: zie verslag van 18/02/26 (371blz) van de eerste lezing met de artikelsgewijze bespreking. De stemming was vooral: meerderheid tegen oppositie. De voorstellen en amendementen van regering zijn goedgekeurd, alle voorstellen van de oppositie werden verworpen. Bijvoorbeeld om de cashlines van effectenrekening niet onder de meerwaardetax te doen vallen (amendement 41 van art.4 - zie valutaomzettingen en de opt-out ermee) werd verworpen 11 tegen 4 stemmen;
Raad van Staat heeft al een advies gegeven in 2025.
Er is nog een tweede lezing en dan in plenaire zitting, maar ik zie niet in hoe men anders zal stemmen.
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
KleineSpaarder schreef: ↑21 december 2025, 16:04 Jambon zet door met datamining op register bankrekeningen
Ondanks een negatief advies van de privacywaakhond zet minister van Financiën Jan Jambon (N-VA) door met de plannen om fraude op te sporen via datamining op het register van bankrekeningen. De MR lijkt in het zand te bijten.
De data mining van Jambon zal worden toegepast op het register van de bankrekeningen van de NBB. Daar staan enkel de rekeningen van de particulieren.KleineSpaarder schreef: ↑21 december 2025, 16:26 Keep on dreaming .... Jambon van NVA wil ALLE bankrekeningen onderzoeken (behalve van de zelfstandigen, de bedrijfsleiders en de rijken). En de info die Jambon kan verzamelen als opt-in of opt-out, zal Jambon van NVA gebruiken.
Opt-in en geen vrijstelling terugvragen? Dat is verdacht, en dus gaat Jambon datamining toepassen op alle rekeningen en beleggingsrekeningen.
Opt-out: gemakkelijk. Dan krijgt Jambon alle aankopen en verkopen.
Jambon van NVA heeft de oorlog verklaard aan alle werkende en sparende Vlamingen, en dat zullen ze geweten hebben. Want alleen zelfstandigen en bedrijfsleiders en rijken kunnen sparen, volgens NVA. Iemand die simpelweg werkt, en toch kan sparen, moet een fraudeur zijn. Moet dus gepakt worden, volgens NVA.
Het grote geld van de rijken, ondernemers, zelfstandigen, ... staat niet op hun particuliere rekening.
Ze kunnen dus gerust slapen. Jambon gaat met zijn data mining en AI hun rekeningen met het grote geld niet uitpluizen.
- VincentVega
- VIP member

Wat is jouw bron?KleineSpaarder schreef: ↑27 februari 2026, 13:25KleineSpaarder schreef: ↑21 december 2025, 16:04 Jambon zet door met datamining op register bankrekeningen
Ondanks een negatief advies van de privacywaakhond zet minister van Financiën Jan Jambon (N-VA) door met de plannen om fraude op te sporen via datamining op het register van bankrekeningen. De MR lijkt in het zand te bijten.
De data mining van Jambon zal worden toegepast op het register van de bankrekeningen van de NBB. Daar staan enkel de rekeningen van de particulieren.KleineSpaarder schreef: ↑21 december 2025, 16:26 Keep on dreaming .... Jambon van NVA wil ALLE bankrekeningen onderzoeken (behalve van de zelfstandigen, de bedrijfsleiders en de rijken). En de info die Jambon kan verzamelen als opt-in of opt-out, zal Jambon van NVA gebruiken.
Opt-in en geen vrijstelling terugvragen? Dat is verdacht, en dus gaat Jambon datamining toepassen op alle rekeningen en beleggingsrekeningen.
Opt-out: gemakkelijk. Dan krijgt Jambon alle aankopen en verkopen.
Jambon van NVA heeft de oorlog verklaard aan alle werkende en sparende Vlamingen, en dat zullen ze geweten hebben. Want alleen zelfstandigen en bedrijfsleiders en rijken kunnen sparen, volgens NVA. Iemand die simpelweg werkt, en toch kan sparen, moet een fraudeur zijn. Moet dus gepakt worden, volgens NVA.
Het grote geld van de rijken, ondernemers, zelfstandigen, ... staat niet op hun particuliere rekening.
Ze kunnen dus gerust slapen. Jambon gaat met zijn data mining en AI hun rekeningen met het grote geld niet uitpluizen.
Het register van bankrekeningen van de NBB is het CAP.
Op de site van het ministerie van Financiën vind ik hierover terug:
Het Centraal Aanspreekpunt (CAP) bij de Nationale Bank van België (NBB) registreert rekeningnummers, financiële contracten en saldi van zowel particulieren als ondernemingen. Dit register helpt bij het bestrijden van fiscale fraude en witwassen, en is toegankelijk voor bevoegde instanties, waaronder de belastingdienst.
Zodus, graag jouw bron die beweert dat het CAP enkel de rekeningen van burgers zou bevatten.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 27 februari 2026, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
- VincentVega
- VIP member

Ook voor deze bewering van jou wachten we nog steeds op de bronvermelding: een fraudevrijstelling bij de datamining op rekeningen.
LOL
Dat is het lot van pathologische leugenaars zoals jij: op den duur liegen zo zoveel dat ze het zelf niet meer weten en in hun eigen leugens verstrikt geraken
Je spreekt natuurlijk ook jezelf tegen want je had voordien al gezegd dat rijken (wie dat ook moge zijn?), ondernemers en zelfstandigen hun rekeningen niet onderworpen zijn aan de dateliningKleineSpaarder schreef: ↑23 december 2025, 09:54 Net zoals bij de meerwaardetaks zal de NVA een vrijstelling (de zogenaamde fraude-vrijstelling) invoeren.
(Zoals je weet krijgen de werkende en sparende Belgen van de NVA een vrijstelling van 10.000 meerwaarde; de rijken, zelfstandigen en ondernemers krijgen van de NVA 1 miljoen meerwaarde vrijstelling).
Voor de fraude-vrijstelling circuleren binnen de NVA deze cijfers:
De werkende en sparende Belgen gaan 100 euro mogen frauderen per jaar. De rijken en de zelfstandigen 500.000 per jaar.
Dat is het lot van pathologische leugenaars zoals jij: op den duur liegen zo zoveel dat ze het zelf niet meer weten en in hun eigen leugens verstrikt geraken
Laatst gewijzigd door VincentVega op 27 februari 2026, 23:33, 2 keer totaal gewijzigd.
VincentVega schreef: ↑27 februari 2026, 14:34Je hebt gelijk, enige jaren geleden had ik nog een vennootschap en ook de zicht-, spaar- en beleggingsrekening van de bvba met exacte bedragen werden vermeld in mijn CAP..KleineSpaarder schreef: ↑27 februari 2026, 13:25
Wat is jouw bron?
Het register van bankrekeningen van de NBB is het CAP.
Op de site van het ministerie van Financiën vind ik hierover terug:
Het Centraal Aanspreekpunt (CAP) bij de Nationale Bank van België (NBB) registreert rekeningnummers, financiële contracten en saldi van zowel particulieren als ondernemingen. Dit register helpt bij het bestrijden van fiscale fraude en witwassen, en is toegankelijk voor bevoegde instanties, waaronder de belastingdienst.
Zodus, graag jouw bron die beweert dat het CAP enkel de rekeningen van burgers zou bevatten.
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Nu heb ik toch in mijn broek moeten plassen van het lachen bij het zien van jouw mailVincentVega schreef: ↑27 februari 2026, 18:48 Ook voor deze bewering van jou wachten we nog steeds op de bronvermelding: een fraudevrijstelling bij de datamining op rekeningen.
KleineSpaarder schreef: ↑23 december 2025, 09:54 Net zoals bij de meerwaardetaks zal de NVA een vrijstelling (de zogenaamde fraude-vrijstelling) invoeren.
(Zoals je weet krijgen de werkende en sparende Belgen van de NVA een vrijstelling van 10.000 meerwaarde; de rijken, zelfstandigen en ondernemers krijgen van de NVA 1 miljoen meerwaarde vrijstelling).
Voor de fraude-vrijstelling circuleren binnen de NVA deze cijfers:
De werkende en sparende Belgen gaan 100 euro mogen frauderen per jaar. De rijken en de zelfstandigen 500.000 per jaar.
Jouw obsessie voor mij is ziekelijk, ook al ben ik een jonge, knappe, intelligente, succesvolle man
Vraag dan maar rap de tegemoetkoming voor incontinentie aan
- VincentVega
- VIP member

GrapjasKleineSpaarder schreef: ↑28 februari 2026, 08:06Nu heb ik toch in mijn broek moeten plassen van het lachen bij het zien van jouw mailVincentVega schreef: ↑27 februari 2026, 18:48 Ook voor deze bewering van jou wachten we nog steeds op de bronvermelding: een fraudevrijstelling bij de datamining op rekeningen.
![]()
Jouw obsessie voor mij is ziekelijk, ook al ben ik een jonge, knappe, intelligente, succesvolle man![]()
Ik ontmasker graag leugenaars die een groot gedacht over zichzelf hebben
Jou kennende zal het net het beeld van jou net het tegenovergestelde zijn:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- VincentVega
- VIP member

Natuurlijk … het was wederom een verzinsel van fantast KleineSpaarder
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Dat was ik nog vergeten te zeggen: mijn gevoel voor humor.VincentVega schreef: ↑28 februari 2026, 08:44GrapjasKleineSpaarder schreef: ↑28 februari 2026, 08:06
Nu heb ik toch in mijn broek moeten plassen van het lachen bij het zien van jouw mail![]()
Jouw obsessie voor mij is ziekelijk, ook al ben ik een jonge, knappe, intelligente, succesvolle man![]()
![]()
VincentVega: je moet mij niet het hof maken. Ik val niet op geobsedeerde boomers.
- VincentVega
- VIP member

Ik ben er zeker van dat ik een pak jonger ben dan jij, broerKleineSpaarder schreef: ↑28 februari 2026, 09:46Dat was ik nog vergeten te zeggen: mijn gevoel voor humor.
VincentVega: je moet mij niet het hof maken. Ik val niet op geobsedeerde boomers.
Maar je bent inderdaad soms grappig … zij het ongewild