Argenta maakt Golden-pakket duurder
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta maakt Golden-pakket duurder
Serieuze beperkingen ( tot 25.000€). Beste is inderdaad om je gezond verstand te gebruiken maar door AI worden ze steeds vindingrijker uiteraard...Trivium schreef: ↑21 februari 2026, 20:50 KBC zal proberen mensen een verzekering tegen phishing aan te smeren.
https://www.hln.be/binnenland/moet-je-b ... ~a38a7c62/
De beste verzekering is natuurlijk je verstand gebruiken en niet op links klikken of qr codes scannen en geen telefoonnummers opnemen die niet in je adresboek staan.
En het is nog gratis ook.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Uiteraard bedoelde ik het figuurlijk. Toen Argenta een jaar of 10 geleden begon aan hun digitale inhaalbeweging, werd de keuze gemaakt om eerst in te zetten op de ontwikkeling van een app. Vanaf dan zag je dat de app, webbanking en het 'papieren spoor' via het kantoor uit elkaar lopen. Instant overschrijvingen zijn intussen ook mogelijk via webbanking, maar dat heeft heel erg lang geduurd en wellicht slechts aangeboden 'omdat het moest van Europa'. Voor andere zaken zoals uittreksels, het openen van een bijzondere termijnrekening (herinner het staatsbon-gedoe) of een algemene blokkering op domiciliëringen is het onduidelijk waar je terecht kan. Uittreksels alleen via webbanking, de andere twee alleen via kantoor. Voor een bank die mee wil (wou?) zijn in een digitaliserende wereld, is dat pijnlijk.MarciaHoefmans schreef: ↑21 februari 2026, 23:45 Als je het figuurlijk bedoelt, begrijp ik het nog minder. Waar slaat de ruwbouw op? Op hun digitaal systeem? (Internetbankieren? De app?). In welk opzicht is dat niet afgewerkt?
Andere voorbeelden:
- Argenta laat niet toe om een alias toe te kennen aan een begunstigde, waardoor sinds de komst van de naamcontrole aan de lopende band waarschuwingen worden gegenereerd die er niet zouden moeten zijn (want vertrouwde rekening, alleen op een andere manier omschreven dan met de naam van de rekeninghouder);
- Sinds kort is er de mogelijkheid om push meldingen te ontvangen bij inkomende overschrijvingen (vanaf 50 euro) en uitgaande (vanaf 500 euro). Dat is nuttig, maar waarom die grenswaarden? Implementeer dan ineens de mogelijkheid tot pushberichten voor iedere transactie, uigaand of inkomend, kaartbetaling of overschrijving, ongeacht het bedrag.
- Mastercard Debit betalingen worden getoond als 'gereserveerde' bedragen, maar die worden gesommeerd en zijn niet in detail te bekijken. Dat helpt dus weer geen moer als je snel even wil nagaan of een transactie goed gelopen is, niet dubbel geboekt, etc. Letterlijk alle fintechs hebben die functionaliteit wel, en ook 'dinosaurussen' zoals Europabank kunnen dat.
- Kaartinstellingen: je kan wel instellen of met een kaart contactloos en/of online betaald mag worden, maar bijvoorbeeld niet of er geldafhalingen mee mogen gebeuren en of de magneetstrip geactiveerd mag worden.
- Apple Pay & Google Pay: vergeet het, 'onze klanten zijn daarin niet geïnteresseerd'. Exact hetzelfde verhaal destijds met contactloze betalingen. Die wilden ze eerst ook niet aanbieden, want niemand zat daar zogezegd op te wachten.
- De klantendienst die achter de 'in app' chat zit lijkt al een eeuwigheid onderbezet. Ooit kreeg je daar heel snel een antwoord van een hele resem medewerkers, nu lijken daar nog slechts een paar mensen rond te lopen die ofwel weinig op kantoor zijn ofwel antwoorden laten optekenen van iemand die ofwel pal voor een burn-out staat, of nog maar net terug is na een tijdje 'out' te zijn geweest.
Kortom, Argenta biedt in vele domeinen 'iets' aan, maar het is vaak een ruw gegeven, zonder aandacht te besteden aan de details die je zou wensen bij een hoogwaardige afwerking. Achterop lopen is het enige waar ze de afgelopen 5 jaar echt goed in zijn, terwijl ze in het geval van de app een heel mooie basisstructuur hebben om op te werken, ver weg van het feest van de overbodige functies zoals bij KBC mobile. Dat is dus wat je krijgt als je middenin een transformatieproces beslist dat het allemaal niet meer moet en je alleen nog richt op een klantensegment dat zich stilaan opmaakt om het tijdelijke te verruilen voor het eeuwige.
200% gelijk, als je bijvoorbeeld ziet hoe de Revolut app werkt, ze beginnen nu ook met overschrijvingen, binnenkort is Argenta overbodig.johann schreef: ↑22 februari 2026, 17:05Uiteraard bedoelde ik het figuurlijk. Toen Argenta een jaar of 10 geleden begon aan hun digitale inhaalbeweging, werd de keuze gemaakt om eerst in te zetten op de ontwikkeling van een app. Vanaf dan zag je dat de app, webbanking en het 'papieren spoor' via het kantoor uit elkaar lopen. Instant overschrijvingen zijn intussen ook mogelijk via webbanking, maar dat heeft heel erg lang geduurd en wellicht slechts aangeboden 'omdat het moest van Europa'. Voor andere zaken zoals uittreksels, het openen van een bijzondere termijnrekening (herinner het staatsbon-gedoe) of een algemene blokkering op domiciliëringen is het onduidelijk waar je terecht kan. Uittreksels alleen via webbanking, de andere twee alleen via kantoor. Voor een bank die mee wil (wou?) zijn in een digitaliserende wereld, is dat pijnlijk.MarciaHoefmans schreef: ↑21 februari 2026, 23:45 Als je het figuurlijk bedoelt, begrijp ik het nog minder. Waar slaat de ruwbouw op? Op hun digitaal systeem? (Internetbankieren? De app?). In welk opzicht is dat niet afgewerkt?
Andere voorbeelden:
- Argenta laat niet toe om een alias toe te kennen aan een begunstigde, waardoor sinds de komst van de naamcontrole aan de lopende band waarschuwingen worden gegenereerd die er niet zouden moeten zijn (want vertrouwde rekening, alleen op een andere manier omschreven dan met de naam van de rekeninghouder);
- Sinds kort is er de mogelijkheid om push meldingen te ontvangen bij inkomende overschrijvingen (vanaf 50 euro) en uitgaande (vanaf 500 euro). Dat is nuttig, maar waarom die grenswaarden? Implementeer dan ineens de mogelijkheid tot pushberichten voor iedere transactie, uigaand of inkomend, kaartbetaling of overschrijving, ongeacht het bedrag.
- Mastercard Debit betalingen worden getoond als 'gereserveerde' bedragen, maar die worden gesommeerd en zijn niet in detail te bekijken. Dat helpt dus weer geen moer als je snel even wil nagaan of een transactie goed gelopen is, niet dubbel geboekt, etc. Letterlijk alle fintechs hebben die functionaliteit wel, en ook 'dinosaurussen' zoals Europabank kunnen dat.
- Kaartinstellingen: je kan wel instellen of met een kaart contactloos en/of online betaald mag worden, maar bijvoorbeeld niet of er geldafhalingen mee mogen gebeuren en of de magneetstrip geactiveerd mag worden.
- Apple Pay & Google Pay: vergeet het, 'onze klanten zijn daarin niet geïnteresseerd'. Exact hetzelfde verhaal destijds met contactloze betalingen. Die wilden ze eerst ook niet aanbieden, want niemand zat daar zogezegd op te wachten.
- De klantendienst die achter de 'in app' chat zit lijkt al een eeuwigheid onderbezet. Ooit kreeg je daar heel snel een antwoord van een hele resem medewerkers, nu lijken daar nog slechts een paar mensen rond te lopen die ofwel weinig op kantoor zijn ofwel antwoorden laten optekenen van iemand die ofwel pal voor een burn-out staat, of nog maar net terug is na een tijdje 'out' te zijn geweest.
Kortom, Argenta biedt in vele domeinen 'iets' aan, maar het is vaak een ruw gegeven, zonder aandacht te besteden aan de details die je zou wensen bij een hoogwaardige afwerking. Achterop lopen is het enige waar ze de afgelopen 5 jaar echt goed in zijn, terwijl ze in het geval van de app een heel mooie basisstructuur hebben om op te werken, ver weg van het feest van de overbodige functies zoals bij KBC mobile. Dat is dus wat je krijgt als je middenin een transformatieproces beslist dat het allemaal niet meer moet en je alleen nog richt op een klantensegment dat zich stilaan opmaakt om het tijdelijke te verruilen voor het eeuwige.
Al goed dat Argenta veel OUDERE en TROUWE klanten heeft die hun kinderen En kleinkinderen Argenta aanbevelen als een zeer betrouwbare bank.johann schreef: ↑21 februari 2026, 22:14 Vermits ik geen banden heb met misdaadsyndicaten van welk pluimage dan ook, blijft het louter bij speculatie mijnerzijds, maar zou het er ook (naast het alfabetisch element) niet mee te maken kunnen hebben dat de klanten van Argenta een interessante prooi vormen omwille van demografische kenmerken?
Ik geloof niet dat ik ooit al eens 'officiële' statistieken heb gezien, maar zou het niet zo zijn dat de klanten van Argenta gemiddeld genomen wat ouder zijn (= grotere kans om een tekort aan digitale geletterdheid) en misschien ook iets minder vaak hooggeschoold? (Dat laatste koppel ik aan een sterke aanwezigheid op het platteland, met een sterke agrarische sector die zeler in historisch perspectief wel kapitaalkrachtigen opleverde, maar minder hooggeschoolden.) Niet dat hooggeschoolden geen slachtoffer van phishing worden, maar ik neem wel aan dat er procentueel verschillen bestaan wanneer rekening wordt gehouden met de scholingsgraad.
Wat zéker ook niet helpt, is dat Argenta een aantal jaar geleden na jaren van technologische achterstand eerst een inhaalbeweging maakte om dan even plots weer van koers te veranderen en de digitale ontwikkeling nu zo ongeveer links laat liggen. (Wat ik trouwens een bizarre strategie vind voor een bank; het lijkt erop alsof ze niet geïnteresseerd zijn in het bereiken van -70-jarigen. Op termijn gaat dat fout.) Het hele digitale platform van Argenta lijkt op een ruwbouw waarin alleen op de benedenverdieping een afgewerkt kantoor is geïnstalleerd.
Dat men zich neerbuigend uitlaat over klantenbestand vind ik ronduit onbeschoft…
Voor alledaagse winkelaankopen gebruik ik Argenta.
Mijn keuze voor Argenta is niet ingegeven door mijn leeftijd of familieleden, maar door hun betere duurzaamheid en ethische score tgo enkele grootbanken. Die score wordt op Fairfin besproken. Toegegeven, niet alle banken worden er besproken. Maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat de betreffende banken niet erg open zijn over hun beleid.
Deze maand komt er een nieuwe versie.
https://www.fairfin.be/bankwijzer
Mijn keuze voor Argenta is niet ingegeven door mijn leeftijd of familieleden, maar door hun betere duurzaamheid en ethische score tgo enkele grootbanken. Die score wordt op Fairfin besproken. Toegegeven, niet alle banken worden er besproken. Maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat de betreffende banken niet erg open zijn over hun beleid.
Deze maand komt er een nieuwe versie.
https://www.fairfin.be/bankwijzer
Ook al met overschrijvingen ?
Als je instant overschrijvingen bedoelt, zijn ze daar enorm laat mee.
Als je bv ziet hoeveel problemen klanten hebben met Keytrade op het forum.. dan weet je :
Er gaat altijd wel plaats zijn voor de echte banken.
Niet iedereen in het land kent maar twee banken, keytrade en argenta.
Er zit geen greintje neerbuigendheid ten aanzien van Argentaklanten in mijn commentaar, alleen objectiveerbare informatie en veronderstellingen (die dus ook graag weerlegd mogen worden). Ten aanzien van Argenta zélf vraag ik me wel af of ze voldoende voorbereid zijn op de instroom van jongere generaties met deels verschillende verwachtingen dan het huidige, ontgetwijfeld hondstrouwe publiek. Er is niets mis met trouw aan een bank en voor mijn part mag een bank zich zelfs exclusief richten op een ouder publiek, maar de vraag naar continuïteit duikt dan wel ooit eens op. Wellicht niet de eerste 10 jaar, zeker niet als die ouderen ook nog eens vermogend zijn, maar sowieso wel 'ooit'.
Hier een Argenta klant en kind van ook. Dus van jongs af aan …bertje001 schreef: ↑1 maart 2026, 21:34Al goed dat Argenta veel OUDERE en TROUWE klanten heeft die hun kinderen En kleinkinderen Argenta aanbevelen als een zeer betrouwbare bank.johann schreef: ↑21 februari 2026, 22:14 Vermits ik geen banden heb met misdaadsyndicaten van welk pluimage dan ook, blijft het louter bij speculatie mijnerzijds, maar zou het er ook (naast het alfabetisch element) niet mee te maken kunnen hebben dat de klanten van Argenta een interessante prooi vormen omwille van demografische kenmerken?
Ik geloof niet dat ik ooit al eens 'officiële' statistieken heb gezien, maar zou het niet zo zijn dat de klanten van Argenta gemiddeld genomen wat ouder zijn (= grotere kans om een tekort aan digitale geletterdheid) en misschien ook iets minder vaak hooggeschoold? (Dat laatste koppel ik aan een sterke aanwezigheid op het platteland, met een sterke agrarische sector die zeler in historisch perspectief wel kapitaalkrachtigen opleverde, maar minder hooggeschoolden.) Niet dat hooggeschoolden geen slachtoffer van phishing worden, maar ik neem wel aan dat er procentueel verschillen bestaan wanneer rekening wordt gehouden met de scholingsgraad.
Wat zéker ook niet helpt, is dat Argenta een aantal jaar geleden na jaren van technologische achterstand eerst een inhaalbeweging maakte om dan even plots weer van koers te veranderen en de digitale ontwikkeling nu zo ongeveer links laat liggen. (Wat ik trouwens een bizarre strategie vind voor een bank; het lijkt erop alsof ze niet geïnteresseerd zijn in het bereiken van -70-jarigen. Op termijn gaat dat fout.) Het hele digitale platform van Argenta lijkt op een ruwbouw waarin alleen op de benedenverdieping een afgewerkt kantoor is geïnstalleerd.
Dat men zich neerbuigend uitlaat over klantenbestand vind ik ronduit onbeschoft…
Maar wat staat er verkeerd of neerbuigend in de post van Johann volgens jou? Want voor mij klopt dat wel hoor …