Mastercard vaak geweigerd in de winkel
Mastercard vaak geweigerd in de winkel
De laatste maanden mislukken veel betalingen met mijn Mastercard in winkels. De handelaar bevestigt dat ik kan betalen met creditcard, en dan lukt het toch niet. Contactloos of insteken maakt dan geen verschil. Soms zelfs na het intikken van mijn pincode: 'geweigerd'. Het is geen kwestie van limiet, achterstand, buitenland, en mijn bank bevestigt dat alles aan de kaart werkt.
De problemen begonnen rond de tijd dat Mastercard aankondigde ook debetkaarten uit te geven. Ik vraag me af of sindsdien meer handelaars de keuze voor creditcards hebben uitgeschakeld: (1) directe inning, (2) geen 5% kosten, (3) aankoop kan achteraf niet worden ingetrokken.
In winkels waar het logo van mijn Mastercard op de terminal staat, verwacht ik wel daarmee te kunnen betalen... al staat het logo tegenwoordig net zo goed op hun debetkaarten... ik ben van plan wat assertiever te werk te gaan: no card, no sell. In een restaurant ligt dat wat lastig natuurlijk, want dan heb je al gegeten :-).
Heeft iemand ervaring, tips, kennis te delen hierover?
Bedankt,
Engels
De problemen begonnen rond de tijd dat Mastercard aankondigde ook debetkaarten uit te geven. Ik vraag me af of sindsdien meer handelaars de keuze voor creditcards hebben uitgeschakeld: (1) directe inning, (2) geen 5% kosten, (3) aankoop kan achteraf niet worden ingetrokken.
In winkels waar het logo van mijn Mastercard op de terminal staat, verwacht ik wel daarmee te kunnen betalen... al staat het logo tegenwoordig net zo goed op hun debetkaarten... ik ben van plan wat assertiever te werk te gaan: no card, no sell. In een restaurant ligt dat wat lastig natuurlijk, want dan heb je al gegeten :-).
Bedankt,
Engels
"It is perhaps well enough that the people of the Nation do not know or understand our banking and monetary system, for if they did I believe there would be a revolution before tomorrow morning."
Re: Mastercard vaak geweigerd in de winkel
In eenrestaurant kun je het wel tevoren vragen.Engels schreef: ↑10 april 2026, 14:52 De laatste maanden mislukken veel betalingen met mijn Mastercard in winkels. De handelaar bevestigt dat ik kan betalen met creditcard, en dan lukt het toch niet. Contactloos of insteken maakt dan geen verschil. Soms zelfs na het intikken van mijn pincode: 'geweigerd'. Het is geen kwestie van limiet, achterstand, buitenland, en mijn bank bevestigt dat alles aan de kaart werkt.
Bedankt,
Engels
Maar nee ik heb het probleem nog niet gehad. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vaker met visa betaal dan met mastercard.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik betaal bijna alles met mijn MC (waar mogelijk). Dat zijn toch verschillende betalingen per week en heb zelden (tot nooit) problemen met de betaling, zowel contactloos als niet-contactloos. Misschien ligt het aan uw kaart en werkt de chip niet meer zoals het zou moeten.
Meestal is de chip in uw kaart niet goed 'leesbaar'. Steek betaalkaarten niet samen. Een scanner in een tankstation is ook gevoeliger als ééntje in de supermarkt. Beste oplossing is gewoon nieuwe kaart aanvragen.
Denk ook dat het zoiets moet zijn, nog nooit problemen mee gehad.xvsteep schreef: ↑10 april 2026, 16:17 Ik betaal bijna alles met mijn MC (waar mogelijk). Dat zijn toch verschillende betalingen per week en heb zelden (tot nooit) problemen met de betaling, zowel contactloos als niet-contactloos. Misschien ligt het aan uw kaart en werkt de chip niet meer zoals het zou moeten.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Er zijn diverse foutcodes die jij meestal niet kan zien maar die wel op het bonnetje komen als de handelaar eentje afdrukt. Dat kan 100 % zeker ook bij een mislukte transactie.
Met die foutcode kan je dan verder.
OF post het hier even...
OF bel de helpdesk van je bank en vraag, met de foutcode erbij, wat er fout gegaan is met die ene betaling.
Ken je de oorzaak eenmaal, dan zit je een stap dichter bij de oplossing.
Met die foutcode kan je dan verder.
OF post het hier even...
OF bel de helpdesk van je bank en vraag, met de foutcode erbij, wat er fout gegaan is met die ene betaling.
Ken je de oorzaak eenmaal, dan zit je een stap dichter bij de oplossing.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Wrijf eerst enkele keren met uw kaart op uw broek...
'kaart is niet leesbaar, probeer het opnieuw'
Je kan er idd eens mee over je rok wrijven. Wel oppassen met fleece aan het benzinestation.
Je kan er idd eens mee over je rok wrijven. Wel oppassen met fleece aan het benzinestation.
Als het ook contactloos niet werkt..
Dan helpt die truc niet.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb altijd 3 debitkaarten bij.pukkie007 schreef: ↑10 april 2026, 18:52 Meestal is de chip in uw kaart niet goed 'leesbaar'. Steek betaalkaarten niet samen.
Oei, dat doe ik dan al verkeerd.
Een scanner in een tankstation is ook gevoeliger als ééntje in de supermarkt.
Inderdaad, het hangt vaak ook van de scanner af.
Beste oplossing is gewoon nieuwe kaart aanvragen.
Enkel last bij brood- en snackautomaat, daar werkt alleen mijn Belfiuskaart (MC debit) nog.
Die werkt trouwens overal, omdat ik ze nog maar pas ben beginnen gebruiken en dus nog niet versleten is.
Omgekeerd zit op de Visa-debit van Keytrade meer sleet (vanwege hun 5ct) en werkt niet meer in de 3 brood- en snackautomaten in mijn buurt maar overal elders nog wel.
Ook met de MC-debit van Argenta is dat het geval, dus onafhankelijk van MC of Visa.
Wat u schrijft, klopt volgens mij.