Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Zonnepanelen

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1292 berichten
  • Pagina 85 van 87
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • Volgende
vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: Zonnepanelen

• Citeer

Bericht door vortex » 21 april 2026, 15:44

Spaarplan schreef: ↑21 april 2026, 14:57 Goed, maar niet goed genoeg.
Troost je, 2026 wordt beter dankzij Trump en het terroristisch Iran regime wordt er al ruim een maand minder fossiel gas en olie opgepompt. Trump zal helaas geen nobelprijs voor de vrede krijgen maar als notoir klimaat ontkenner zal hij de geschiedenis ingaan als de man die de grootste bijdrage aan fossiel reductie ooit leverde. Misschien moet men maar eens een klimaat nobelprijs gaan uitreiken :D

MarciaHoefmans
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer MarciaHoefmans
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MarciaHoefmans » 21 april 2026, 21:07

Spaarplan, ik weet toch weer niet zeker of ik het ten volle begrijp. Ik denk dat je uit jouw grafiek kan afleiden dat er de laatste tijd meer zonnepanelen worden bijgeplaatst dan stookoliebranders e.d. Klopt dit, of heb ik de Y-as weer niet begrepen? Het zou niet de eerste keer zijn.

JOKER247
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer JOKER247
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JOKER247 » 21 april 2026, 21:34

MarciaHoefmans schreef: ↑21 april 2026, 21:07
Spaarplan, ik weet toch weer niet zeker of ik het ten volle begrijp. Ik denk dat je uit jouw grafiek kan afleiden dat er de laatste tijd meer zonnepanelen worden bijgeplaatst dan stookoliebranders e.d. Klopt dit, of heb ik de Y-as weer niet begrepen? Het zou niet de eerste keer zijn.
Hij is nooit erg duidelijk met plaatjes posten.

VincentVega
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door VincentVega » 21 april 2026, 21:55

vortex schreef: ↑19 april 2026, 08:35
Het heeft niet veel zin om nog meer panelen te leggen zolang men die piek productie niet op een economisch verantwoorde manier kan verwerken. Panelen leggen kost niet zo veel meer maar men vergeet daar de kost van batterij opslag, distributie, net balancering, enz... bij te tellen. Ondanks al die panelen en windmolens met volgens sommigen "gratis stroom" die er ondertussen zijn gekomen, is onze stroomfactuur niet echt goedkoper geworden, in tegendeel.
Een waarheid als een koe O0
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen

chesini
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » 21 april 2026, 22:33

VincentVega schreef: ↑21 april 2026, 21:55
vortex schreef: ↑19 april 2026, 08:35
Het heeft niet veel zin om nog meer panelen te leggen zolang men die piek productie niet op een economisch verantwoorde manier kan verwerken. Panelen leggen kost niet zo veel meer maar men vergeet daar de kost van batterij opslag, distributie, net balancering, enz... bij te tellen. Ondanks al die panelen en windmolens met volgens sommigen "gratis stroom" die er ondertussen zijn gekomen, is onze stroomfactuur niet echt goedkoper geworden, in tegendeel.
Neen, dat is helemaal geen waarheid. In tegendeel. Elk bijkomend huis, kantoorgebouw, industriële site met zonnepanelen dekt een deel van zijn eigenverbruik en brengt de elektriciteitsvraag naar beneden alsook de factuur van de betrokkenen. Bij deze.

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » Gisteren 01:51

Ik ga hier thuis nog enkele zonnepanelen (90 graden zuid) bijleggen, zodat in de winter een groter deel van de vraag gedekt is. 8)
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

MarciaHoefmans
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer MarciaHoefmans
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MarciaHoefmans » Gisteren 02:18

chesini schreef: ↑21 april 2026, 22:33 Elk bijkomend huis, kantoorgebouw, industriële site met zonnepanelen dekt een deel van zijn eigenverbruik en brengt de elektriciteitsvraag naar beneden alsook de factuur van de betrokkenen. Bij deze.
Het brengt het persoonlijk elektriciteitsgebruik naar beneden, inderdaad, maar dan vooral op momenten dat er al een teveel is aan elektriciteit. Engie e.a. geven hun stroom op zulke momenten gratis (*) weg. Nog meer zonnepanelen zijn daardoor van beperkt nut en de niet-verbruikte elektriciteit versterkt het onevenwicht op het net.
Met (de nog uit te vinden) superbatterijen zou het natuurlijk anders zijn.

(*) ware er niet de distributietaksen.

VincentVega
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door VincentVega » Gisteren 07:26

chesini schreef: ↑21 april 2026, 22:33
VincentVega schreef: ↑21 april 2026, 21:55

Neen, dat is helemaal geen waarheid. In tegendeel. Elk bijkomend huis, kantoorgebouw, industriële site met zonnepanelen dekt een deel van zijn eigenverbruik en brengt de elektriciteitsvraag naar beneden alsook de factuur van de betrokkenen. Bij deze.
De elektriciteitsvraag blijft dezelfde maar wordt op een andere wijze ingevuld, enkel de wijze van productie wijzigt. Of meer zonnepanelen de prijs naar beneden brengt weet ik niet. Dat wordt gezegd maar tot op heden is dat niet het geval. Zoals vortex schrijft: panelen leggen kost niet zo veel meer maar men vergeet daar de kost van batterij opslag, distributie, net balancering, enz... bij te tellen. My opinion …

PS: ik heb zelf al meer dan 15 jaar een zonnepaneleninstallatie ;)

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » Gisteren 08:14

MarciaHoefmans schreef: ↑Gisteren 02:18
Het brengt het persoonlijk elektriciteitsgebruik naar beneden, inderdaad, maar dan vooral op momenten dat er al een teveel is aan elektriciteit. Engie e.a. geven hun stroom op zulke momenten gratis (*) weg.
Correct, en omdat Engie en andere stroom producenten nu eenmaal wel kosten hebben op momenten dat ze hun stroom gratis moeten weggeven, wordt dat gecompenseerd door soms fors duurdere stroom op momenten dat de zon niet schijnt. Dus ja, zelfs met zonnepanelen, los van de investeringskost, betaal je nog altijd voor je eigen gratis stroom op het moment dat je stroom uit het net haalt. Nu valt dat nog niet zo op omdat de meesten nog de gemiddelde maandprijs betalen maar de kans zit er dik in dat we meer en meer naar (verplicht) dynamische tarieven evolueren.

simonvb
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer simonvb
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door simonvb » Gisteren 09:25

Het is nog steeds interessant om zelf zonnepanelen te leggen, de terugverdientijd is zeer laag doordat de prijzen van de zonnepanelen ook laag zijn.
In jouw scenario van duurdere prijzen tijdens piekverbruik, worden batterijen in de toekomst dan ook interessanter .

Een dergelijk scenario kan. In een ander scenario kan het zijn doordat er zoveel goedkope hernieuwbare energie nog bijkomt dat bijvoorbeeld waterstof produceren of andere energie opslag dan wel economisch valabel wordt.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » Gisteren 10:01

simonvb schreef: ↑Gisteren 09:25 Het is nog steeds interessant om zelf zonnepanelen te leggen, de terugverdientijd is zeer laag doordat de prijzen van de zonnepanelen ook laag zijn.
Op micro schaal is dat voor diegene die de panelen legt momenteel nog het geval ja. De evolutie is echter dat het steeds minder interessant gemaakt wordt en zal worden, betalen voor injectie zal meer en meer de regel worden waardoor je wel zult moeten afschakelen (minder opbrengst) of mag investeren in een batterij (bijkomende kosten).
simonvb schreef: ↑Gisteren 09:25 In jouw scenario van duurdere prijzen tijdens piekverbruik, worden batterijen in de toekomst dan ook interessanter .

Een dergelijk scenario kan. In een ander scenario kan het zijn doordat er zoveel goedkope hernieuwbare energie nog bijkomt dat bijvoorbeeld waterstof produceren of andere energie opslag dan wel economisch valabel wordt.
Inderdaad ja, hoe groter het onevenwicht door panelen wordt hoe meer geld er naar batterijen en bv waterstof conversie zal gaan. Gevolg daarvan is dat stroom steeds duurder zal worden, al die investeringen plus vaak nog een vette winstmarge moeten immers door het stroomverbruik opgebracht worden, zowel op micro als op macro schaal. Het is dus niet enkel de kost van extra panelen, er is ook een kost voor opslag, conversie, betalen voor overaanbod, enz... die er bij komt. Voorlopig wordt die kost nog uitgesmeerd over alle verbruikers maar de trend gaat zijn dat de veroorzakers er meer en meer voor gaan opdraaien middels betalen voor injectie en dynamische tarieven.

Spaarplan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Spaarplan » Gisteren 10:48

Afbeelding
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.

funnyplace
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer funnyplace
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door funnyplace » Gisteren 11:04

Ik heb sinds december '25 een pluginbatterij van bijna 12kWh en heb zonnepanelen sinds 15 jaar. Sinds de digitale dief werd geïnstalleerd liepen jaarlijks de elektriciteitskosten op met een gezin van 5. De grootste frustratie is het capaciteitstarief en het feit dat je nagenoeg niets meer krijgt voor je teruglevering van groene stroom.

Dynamisch contract sinds januari '26 en ben tevreden van mijn recente aankoop (Zendure thuisbatterij 2400AC).
Het systeem werkt zonder problemen en ik draai NOM (nul op de meter).
Ik kan laden en ontladen aan 2400 watt, hierdoor dek ik mijn pieken af, deze komen amper boven 3 uit. Door af en toe slim te ontladen op dure momenten en te laden met goedkope prijzen haal ik wat centjes extra uit het systeem.

Ik heb een extra omvormer (goedkoop kunnen kopen op 2dehands met een extra batterij van een producttester) om eventueel om te schakelen naar 4800 watt laden en ontladen, maar dat is niet nodig op dit moment. Het beetje elektriciteit dat ik verbruik tijdens piekmomenten met koken komt maar op 0,3 - 0,6 kWh uit per dag, soms zelfs nog minder. Deze maand heb ik 23 kWh verbruik gehad, waarvan 15 kWh op de eerste 4 dagen van april, toen er nagenoeg geen zon was.
Terugverdientijd van mijn batterij (aankoopprijs 2650 euro inclusief de extra batterij) zou realistisch rond de 6 jaar liggen op basis van mijn berekening in normale omstandigheden.

De batterij schakelt relatief snel, maar doordat het een plugin batterij is, schakelt deze trager dan een vaste batterij.
Ik merk dit bij het strijkijzer, dit toestel warmt om de X-tijd op met 2200 watt, dan verbruik ik tijdelijk iets elektriciteit, slaat het strijkijzer af, dan geef ik kort 2200 watt te veel aan het huis.

We koken op inductie, verwarmen op gas en hebben geen elektrische wagen.
Ons elektriciteitsverbruik schommelt sinds invoering van de digitale dievenmeter rond de 2700-2950 kWh per jaar. Teruglevering schommelt tussen 2500 en 3300 Wh. Met de batterij ga ik een groot deel verbruik kunnen opvangen.

VincentVega
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door VincentVega » Gisteren 11:26

funnyplace schreef: ↑Gisteren 11:04 Ik heb sinds december '25 een pluginbatterij van bijna 12kWh en heb zonnepanelen sinds 15 jaar. Sinds de digitale dief werd geïnstalleerd liepen jaarlijks de elektriciteitskosten op met een gezin van 5. De grootste frustratie is het capaciteitstarief en het feit dat je nagenoeg niets meer krijgt voor je teruglevering van groene stroom.

Dynamisch contract sinds januari '26 en ben tevreden van mijn recente aankoop (Zendure thuisbatterij 2400AC).
Het systeem werkt zonder problemen en ik draai NOM (nul op de meter).
Ik kan laden en ontladen aan 2400 watt, hierdoor dek ik mijn pieken af, deze komen amper boven 3 uit. Door af en toe slim te ontladen op dure momenten en te laden met goedkope prijzen haal ik wat centjes extra uit het systeem.

Ik heb een extra omvormer (goedkoop kunnen kopen op 2dehands met een extra batterij van een producttester) om eventueel om te schakelen naar 4800 watt laden en ontladen, maar dat is niet nodig op dit moment. Het beetje elektriciteit dat ik verbruik tijdens piekmomenten met koken komt maar op 0,3 - 0,6 kWh uit per dag, soms zelfs nog minder. Deze maand heb ik 23 kWh verbruik gehad, waarvan 15 kWh op de eerste 4 dagen van april, toen er nagenoeg geen zon was.
Terugverdientijd van mijn batterij (aankoopprijs 2650 euro inclusief de extra batterij) zou realistisch rond de 6 jaar liggen op basis van mijn berekening in normale omstandigheden.

De batterij schakelt relatief snel, maar doordat het een plugin batterij is, schakelt deze trager dan een vaste batterij.
Ik merk dit bij het strijkijzer, dit toestel warmt om de X-tijd op met 2200 watt, dan verbruik ik tijdelijk iets elektriciteit, slaat het strijkijzer af, dan geef ik kort 2200 watt te veel aan het huis.

We koken op inductie, verwarmen op gas en hebben geen elektrische wagen.
Ons elektriciteitsverbruik schommelt sinds invoering van de digitale dievenmeter rond de 2700-2950 kWh per jaar. Teruglevering schommelt tussen 2500 en 3300 Wh. Met de batterij ga ik een groot deel verbruik kunnen opvangen.
Interessant … hou ons op de hoogte of de realiteit overeenstemt met de verwachtingen.

chesini
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer chesini
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chesini » Gisteren 12:27

MarciaHoefmans schreef: ↑Gisteren 02:18
chesini schreef: ↑21 april 2026, 22:33 Elk bijkomend huis, kantoorgebouw, industriële site met zonnepanelen dekt een deel van zijn eigenverbruik en brengt de elektriciteitsvraag naar beneden alsook de factuur van de betrokkenen. Bij deze.
Het brengt het persoonlijk elektriciteitsgebruik naar beneden, inderdaad, maar dan vooral op momenten dat er al een teveel is aan elektriciteit. Engie e.a. geven hun stroom op zulke momenten gratis (*) weg. Nog meer zonnepanelen zijn daardoor van beperkt nut en de niet-verbruikte elektriciteit versterkt het onevenwicht op het net.
Met (de nog uit te vinden) superbatterijen zou het natuurlijk anders zijn.

(*) ware er niet de distributietaksen.
Ik vind het persoonlijk wel een goed principe dat particulieren en ondernemingen hun eigen elektriciteitsgebruik naar beneden kunnen brengen dmv zonnepanelen. Dat ga je toch niet meer kunnen terugdraaien denk ik.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

1292 berichten
  • Pagina 85 van 87
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy