Ervaringen met Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Ervaringen met Keytrade
Heb je het ook al bekeken in de webversie?Fietslab schreef: ↑6 april 2026, 10:16 Hoewel de vergelijking met een print spooler inderdaad een klassieker is, ligt mijn verwachtingspatroon met betrekking tot de betrouwbaarheid van bancaire ICT-systemen aanzienlijk hoger. Bovendien worden klassieke overschrijvingen en instant betalingen voor zover ik weet via twee totaal verschillende infrastructuren verwerkt.
Afwachten nu tot morgen![]()
Western Union staat helaas nogal bekend om oplichting. Niet dat het bedrijf zelf verkeerd is, maar oplichters gebruiken het gewoon heel graag. Gelukkig beschermen de systemen van Keytrade je hier waarschijnlijk wel tegen. Stuur voor de zekerheid toch maar even een mailtje naar de klantendienst.
In de webapplicatie zie ik de drie betalingen staan. Twee transacties kan ik daar nog aanpassen of annuleren; de instant payment kan ik enkel annuleren. Zodra ik dit probeer, weigert het systeem de actie echter uit te voeren. Via de mobiele app lijkt het annuleren van de instant payment in eerste instantie wel te lukken, maar na het vernieuwen van de pagina verschijnt de transactie telkens opnieuw.chesini schreef: ↑6 april 2026, 10:19Heb je het ook al bekeken in de webversie?Fietslab schreef: ↑6 april 2026, 10:16 Hoewel de vergelijking met een print spooler inderdaad een klassieker is, ligt mijn verwachtingspatroon met betrekking tot de betrouwbaarheid van bancaire ICT-systemen aanzienlijk hoger. Bovendien worden klassieke overschrijvingen en instant betalingen voor zover ik weet via twee totaal verschillende infrastructuren verwerkt.
Afwachten nu tot morgen![]()
Om mijn bericht te vervolledigen, geef ik ook nog graag de afloop mee:
De instantbetaling is deze ochtend vertrokken
De twee andere betalingen werden automatisch geweigerd door het computersysteem.
De instantbetaling is deze ochtend vertrokken
De twee andere betalingen werden automatisch geweigerd door het computersysteem.
Had ik al gedaan... Die Western Union, gebruik die toch al wat jaaren. Nooit problemen mee gehad. Paypal biedt (of bood, niet verder opgevolgd) dezelfde dienst trouwens ook aan, maar die vroegen me het hemd van het lijf over de herkomst van het geld. Nooit iets mee gedaan.
Het voordeel van WU is de duidelijkheid. 't is even snel als een instant overschrijving. Je moet geen dagen wachten om zeker te zijn dat het in orde komt. Zeker niet in landen met een zwak bankensysteem.
-
DonQuichot
- Full Member

- Contacteer:
De 50 eur actie staat nog online, maar als je de voorwaarden opent, tellen inzendingen na 12/4 niet mee.
p
info@keytradebank.com
16:57 (2 uur geleden)
aan mij
6 min. later!
Geachte satsurfer,
Hartelijk dank voor uw mail.
Indien uw vriendin klant wenst te worden en gebruik wil maken van een promotie, kan zij de promotiecode ‘50inmypocket’ invoeren.
Deze code is geldig tot en met 31 december 2026.
Hieronder vindt u de bijbehorende voorwaarden:
https://assets.ctfassets.net/pniyec9izm ... l_V02.pdf
Met vriendelijke groeten,
info@keytradebank.com
aan mij
6 min. later!
Geachte satsurfer,
Indien uw vriendin klant wenst te worden en gebruik wil maken van een promotie, kan zij de promotiecode ‘50inmypocket’ invoeren.
Deze code is geldig tot en met 31 december 2026.
Hieronder vindt u de bijbehorende voorwaarden:
https://assets.ctfassets.net/pniyec9izm ... l_V02.pdf
Met vriendelijke groeten,
- WartDeBever
- Newbie

- Contacteer:
Wegblijven daar.
Sinds de laatste update van de Keytrade-app werkt de zoekfunctie voor verrichtingen niet meer. Vroeger kon je bvb. zoeken op trefwoorden (met vergrootglas) in je verrichtingen van je zichtrekening. Was handig om snel iets terug te vinden. Als ik nu zoek (op bvb. Colruyt, Lidl,...) krijg ik steeds de melding "geen resultaten". Iemand nog dit probleem?
Hoe ?? Satsurfer, dat was jij toch niet had je gezegd ?DonQuichot schreef: ↑14 april 2026, 16:47 De 50 eur actie staat nog online, maar als je de voorwaarden opent, tellen inzendingen na 12/4 niet mee.
p
info@keytradebank.com
aan mij
6 min. later!
Geachte satsurfer,
Indien uw vriendin klant wenst te worden ............
Leuke nick
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- VincentVega
- VIP member

Ik persoonlijk heb enkel positieve ervaringen met Keytrade Bank.
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
-
DonQuichot
- Full Member

- Contacteer:
Ik en mijn vriendin zouden een gemeenschappelijke bankkaart willen hebben, maar we wonen niet op zelfde adres.
We hadden Belfius, maar bij nakijken, zag ik....betalen ervoor! en bij KT gewoon in 5' en 50 € erbij.
Gisteravond bij KT samen online de aanvraag gedaan, beiden tekenen met Itsme. Ik duidde aan 'reeds klant'. Direct na aanvraag kon ik inloggen en de rekening al zien....en storten. Mijn vriendin idem via de app.
Doe doe eens bij die grootbanken, of die Argenta 'lovers' hier....
Vorig jaar was ik fkes negatief over hen. Bancontact app kon je geen qr code maken en delen, geen instant betalingen, trage reacties van hun infoadres, nu na 6"
Hun Keyplan vind ik ook nog top en hun visakaart.
We hadden Belfius, maar bij nakijken, zag ik....betalen ervoor! en bij KT gewoon in 5' en 50 € erbij.
Gisteravond bij KT samen online de aanvraag gedaan, beiden tekenen met Itsme. Ik duidde aan 'reeds klant'. Direct na aanvraag kon ik inloggen en de rekening al zien....en storten. Mijn vriendin idem via de app.
Doe doe eens bij die grootbanken, of die Argenta 'lovers' hier....
Vorig jaar was ik fkes negatief over hen. Bancontact app kon je geen qr code maken en delen, geen instant betalingen, trage reacties van hun infoadres, nu na 6"
Pfff Satsurfer toch... waar is je gevoel voor humor? Ik heb die pic ooit eens gekopieerd uit één van je posts (op dit forum of op userbase). Het was gewoon bedoeld als een grapje hé...
Edit: dit is een reactie op een intussen verwijderde post (die niet zo vriendelijk was...)
Laatst gewijzigd door Surya op 22 april 2026, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen een gezamelijke bankkaart hebben? Dat lijkt me pas echt onhandig. En dan nog niet eens op hetzelfde adres wonen!DonQuichot schreef: ↑22 april 2026, 13:32 Ik en mijn vriendin zouden een gemeenschappelijke bankkaart willen hebben, maar we wonen niet op zelfde adres.
We hadden Belfius, maar bij nakijken, zag ik....betalen ervoor! en bij KT gewoon in 5' en 50 € erbij.![]()
Doe doe eens bij die grootbanken, of die Argenta 'lovers' hier....![]()
![]()
![]()
Ik zie het helemaal voor me: "schat mag ik morgen even de bankkaart, want ik wou boodschappen gaan doen?"
"ja kom hem vanavond maar even halen, ik ben vanaf 8 uur thuis."
"nee dan kan ik niet, want dan moet ik naar vioolles."
"ok kom dan maar daarna".
"nee dat gaat niet, want dan ga ik met mijn vriendinnen nog wat drinken, En dan heb ik natuurlijk die bankkaart nodig. Kun je hem niet even langsbrengen bij de muziekschool voor je naar huis gaat".
"En wanneer breng je die kaart dan weer terug, want ik moet morgen vroeg weg en tanken."Dus ik moet hem vanavond weer terug hebben."
"Nee schat dat gaat niet, want als we uit het café komen rijdt er geen bus meer".
%$#*&@, laten we toch maar 2 kaarten nemen.
Achtergrond muziekje en de advertentietekst "Keytrade, de oplossing voor al uw bankzorgen. Kom direct langs morgen."
Ach, als tweede of derde bank is 1 kaart toch genoeg? Wij doen dat hier zo al jaren.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.