Federale Arizona-regering
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
Absoluut, want het zijn 15 cruciale procenten. Zonder die 15% is er geen regering. Dat is ook letterlijk waarmee die Oskar Seuntjens in de zondagskrant pro-actief mee dreigde.
Als extra stimulans weet Vooruit ook wel dat zowat elk alternatief op besparingen zal neerkomen en dus rechtstreeks ingaat tegen hun absurde en loze beloften aan hun kiesvee.
Dit is hoe politiek werkt, een kleine minderheid kan de volledige regering gijzelen, zeker in een regering waarbij de ideologische verschillen groot zijn.
Ik kan er nog vrede mee nemen dat je boos bent op NVA en daarom zulke dingen schrijft. Maar dat je ECHT zo kortzichtig bent om deze eenvoud niet te begrijpen geloof ik niet.
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Behalve voor de rijken die een vrijstelling krijgen van 1 miljoen.
En ze moeten maar 10% betalen vanaf 10 miljoen meerwaarde.
Dat is 1000
Vandaar waarschijnlijk dat Van Peel, voorzitter van NVA, denkt: ze krijgen allemaal een cadeau van honderdduizenden euro. Dan kunnen ze ook 3 euro meer betalen als ze naar de dokter gaan.
Probeer niet de logica van NVA te begrijpen.
- VincentVega
- VIP member

Ik heb het politieke spel van regeringsvorming - waarbij een consensus moet worden gevonden waar ALLe partijen van de meerderheid mee akkoord moeten gaan en waarbij bepaalde, kleinere partijen hun deelname aan een coalitie duur verkopen - al meermaals proberen duidelijk te maken aan KV maar tot op heden tevergeefs.MeneerParmentier schreef: ↑27 april 2026, 20:36Absoluut, want het zijn 15 cruciale procenten. Zonder die 15% is er geen regering. Dat is ook letterlijk waarmee die Oskar Seuntjens in de zondagskrant pro-actief mee dreigde.
Als extra stimulans weet Vooruit ook wel dat zowat elk alternatief op besparingen zal neerkomen en dus rechtstreeks ingaat tegen hun absurde en loze beloften aan hun kiesvee.
Dit is hoe politiek werkt, een kleine minderheid kan de volledige regering gijzelen, zeker in een regering waarbij de ideologische verschillen groot zijn.
Ik kan er nog vrede mee nemen dat je boos bent op NVA en daarom zulke dingen schrijft. Maar dat je ECHT zo kortzichtig bent om deze eenvoud niet te begrijpen geloof ik niet.
Groen heeft in 1999 (Verhofstadt I) en in 2020 (De Croo) zo hun “eisenpakket” inzake kernuitstap er door gedrukt.
Vooruit heeft zo in 2024 de meerwaardebelasting als noodzakelijke voorwaarde op tafel gegooid om te vermijden dat er enkel zou worden gesneden in uitgaven.
Een kleine minderheid kan inderdaad een regering “gijzelen” omdat ze onmisbaar zijn om een meerderheid te hebben. Maar voor sommigen is dat te moeilijk om te kunnen begrijpen …
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
Ah komaan zeg. Ik weet heus ook wel dat het altijd op onderhandelen aankomt bij regeringsvormingen , geven en nemen dus ....VincentVega schreef: ↑27 april 2026, 21:18Ik heb het politieke spel van regeringsvorming - waarbij een consensus moet worden gevonden waar ALLe partijen van de meerderheid mee akkoord moeten gaan en waarbij bepaalde, kleinere partijen hun deelname aan een coalitie duur verkopen - al meermaals proberen duidelijk te maken aan KV maar tot op heden tevergeefs.MeneerParmentier schreef: ↑27 april 2026, 20:36
Absoluut, want het zijn 15 cruciale procenten. Zonder die 15% is er geen regering. Dat is ook letterlijk waarmee die Oskar Seuntjens in de zondagskrant pro-actief mee dreigde.
Groen heeft in 1999 (Verhofstadt I) en in 2020 (De Croo) zo hun “eisenpakket” inzake kernuitstap er door gedrukt.
Vooruit heeft zo in 2024 de meerwaardebelasting als noodzakelijke voorwaarde op tafel gegooid om te vermijden dat er enkel zou worden gesneden in uitgaven.
Een kleine minderheid kan inderdaad een regering “gijzelen” omdat ze onmisbaar zijn om een meerderheid te hebben. Maar voor sommigen is dat te moeilijk om te kunnen begrijpen …
En ja , Vooruit zal gepoogd hebben iets te doen met 'rijken' , maar daar komt dan iets uit dat louter de middenklasse treft , u en ik dus als platbelaste belgen.
Dat had NVA perfect kunnen tegenhouden en iets in elkaar knutselen voor Vooruit waarbij grootvermogenden, iets zouden moeten afdragen, Vooruit had even tevreden geweest. Die hebben helemaal geen benul van wat "rijken" precies zijn of betekent. Als ze maar 'iets' hadden van trofee om aan te tonen dat rijken extra belast werden, gewoon om hun concurrentie op links met PVDA wat sterk en staande te houden.
Maar wat doet NVA ? Een plan mee opstellen dat louter en alleen de hardwerkende tweeverdieners viseert , een groep die poogt een potje aan te leggen voor éénmaal ze op pensioen zijn...
En dat is absoluut niet een groep van grootvermogenden , dat is een groep die als als voor 50% is kaalgeplukt.
Laatst gewijzigd door KV op 27 april 2026, 21:41, 2 keer totaal gewijzigd.
En ook vanavond in Ter Zake kwam de fameuze "Porsche" weer meermaals ter sprake hahaha. In "Komen Eten" kwam de Ruben zijn Porsche ook mooi in beeld stuurde mijn zoon me een paar weken geleden. Goh, die voorzitter van Groen was er erg door geraakt dat het een auto is voor fraudeurs.
Welnu, ik heb een vriend die én een Porsche én een Ferrari én een Range heeft -> ik denk dat die mij een arme luis vindt in vergelijking. Heb em berichtje gestuurd met de vraag of hij een Verhoogde Tegemoetkoming heeft
Welnu, ik heb een vriend die én een Porsche én een Ferrari én een Range heeft -> ik denk dat die mij een arme luis vindt in vergelijking. Heb em berichtje gestuurd met de vraag of hij een Verhoogde Tegemoetkoming heeft
Een inkomst van 1miljard meerwaardetaks is anders mooi meegenomen voor alle regeringspartijen die allen zoals nooit tevoren op zoek zijn naar geld, veel geld. https://youtu.be/E-P2qL3qkzk?is=y7gx4kDrx3VVxBQZ.VincentVega schreef: ↑27 april 2026, 21:18Ik heb het politieke spel van regeringsvorming - waarbij een consensus moet worden gevonden waar ALLe partijen van de meerderheid mee akkoord moeten gaan en waarbij bepaalde, kleinere partijen hun deelname aan een coalitie duur verkopen - al meermaals proberen duidelijk te maken aan KV maar tot op heden tevergeefs.MeneerParmentier schreef: ↑27 april 2026, 20:36
(Flying Lizards geniaal - het lijflied van Arizona: money that's what I want)
Mooi meegenomen van de NVA en de MR. Geld in de kassa, maar wij hebben het niet gedaan, nee nee nee. Ook zo doorzichtig. Voor mij toch althans.
- VincentVega
- VIP member

Volgens de vakbonden moet de federale regering nog eens ca. 12,9 miljard euro gaan zoeken bij diezelfde middenklasse door inkomsten uit sparen, beleggen en verhuur aan de tarieven van de Personenbelasting te belasten.
Voor iemand uit de middenklasse is dat aan 50% (+ gemeentebelastingen)
Voor iemand uit de middenklasse is dat aan 50% (+ gemeentebelastingen)
3 miljoen middenstanders die 10% betalen brengen meer op dan 1000 rijken die 10% betalen.KV schreef: ↑27 april 2026, 21:37Ah komaan zeg. Ik weet heus ook wel dat het altijd op onderhandelen aankomt bij regeringsvormingen , geven en nemen dus ....VincentVega schreef: ↑27 april 2026, 21:18
Ik heb het politieke spel van regeringsvorming - waarbij een consensus moet worden gevonden waar ALLe partijen van de meerderheid mee akkoord moeten gaan en waarbij bepaalde, kleinere partijen hun deelname aan een coalitie duur verkopen - al meermaals proberen duidelijk te maken aan KV maar tot op heden tevergeefs.
En ja , Vooruit zal gepoogd hebben iets te doen met 'rijken' , maar daar komt dan iets uit dat louter de middenklasse treft , u en ik dus als platbelaste belgen.
Dat had NVA perfect kunnen tegenhouden en iets in elkaar knutselen voor Vooruit waarbij grootvermogenden, iets zouden moeten afdragen, Vooruit had even tevreden geweest. Die hebben helemaal geen benul van wat "rijken" precies zijn of betekent. Als ze maar 'iets' hadden van trofee om aan te tonen dat rijken extra belast werden, gewoon om hun concurrentie op links met PVDA wat sterk en staande te houden.
Maar wat doet NVA ? Een plan mee opstellen dat louter en alleen de hardwerkende tweeverdieners viseert , een groep die poogt een potje aan te leggen voor éénmaal ze op pensioen zijn...
En dat is absoluut niet een groep van grootvermogenden , dat is een groep die als als voor 50% is kaalgeplukt.
Bovendien loont het voor die rijken om een buitenlandse holding op te zetten en niets te betalen, of te emigreren.
Voor die middenstanders loont dat niet.
Ik vind een Porsche zo ordinair.VTEC schreef: ↑27 april 2026, 21:37 En ook vanavond in Ter Zake kwam de fameuze "Porsche" weer meermaals ter sprake hahaha. In "Komen Eten" kwam de Ruben zijn Porsche ook mooi in beeld stuurde mijn zoon me een paar weken geleden. Goh, die voorzitter van Groen was er erg door geraakt dat het een auto is voor fraudeurs.
Welnu, ik heb een vriend die én een Porsche én een Ferrari én een Range heeft -> ik denk dat die mij een arme luis vindt in vergelijking. Heb em berichtje gestuurd met de vraag of hij een Verhoogde Tegemoetkoming heeft![]()
Nog een geluk dat de vakbonden niet mogen meedoen aan de regeringsonderhandeling en -vorming. Want men zou hier nu komen zeggen dat Bart De Wever gegijzeld werd door Bert Engelaar, Ann Vermorgen en Geert Truyens. Arm Bartje toch. Ik heb er subiet compassie mee.VincentVega schreef: ↑27 april 2026, 21:52 Volgens de vakbonden moet de federale regering nog eens ca. 12,9 miljard euro gaan zoeken bij diezelfde middenklasse door inkomsten uit sparen, beleggen en verhuur aan de tarieven van de Personenbelasting te belasten.![]()
![]()
![]()
Voor iemand uit de middenklasse is dat aan 50% (+ gemeentebelastingen)![]()
Laatst gewijzigd door chesini op 27 april 2026, 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Volgens NVA gingen ze er net zijn voor die middenklasse éénmaal aan de macht.VincentVega schreef: ↑27 april 2026, 21:52 Volgens de vakbonden moet de federale regering nog eens ca. 12,9 miljard euro gaan zoeken bij diezelfde middenklasse door inkomsten uit sparen, beleggen en verhuur aan de tarieven van de Personenbelasting te belasten.![]()
![]()
![]()
Voor iemand uit de middenklasse is dat aan 50% (+ gemeentebelastingen)![]()
Niets zien we daarvan
Tenzij "er zijn" voor NVA betekent er nog een belasting bovenop
- VincentVega
- VIP member

Middenstand of middenklasse … een wereld van verschil!JOKER247 schreef: ↑27 april 2026, 22:003 miljoen middenstanders die 10% betalen brengen meer op dan 1000 rijken die 10% betalen.KV schreef: ↑27 april 2026, 21:37
Ah komaan zeg. Ik weet heus ook wel dat het altijd op onderhandelen aankomt bij regeringsvormingen , geven en nemen dus ....
Bovendien loont het voor die rijken om een buitenlandse holding op te zetten en niets te betalen, of te emigreren.
Voor die middenstanders loont dat niet.
Klopt. Kies maar.
Come on KV. Ik schat je heus hoger in. Waarom denk jij dat die meerwaardebelasting zo'n gedrocht heeft opgeleverd? Omdat Vooruit een trofee wou. Ze weten goed genoeg dat ze nodig zijn. Daarom ook dat Vooruit boven hun gewicht wegen. Nu kunnen ze zich profileren als het sociale gezicht van Arizona. Terwijl ze toch de beperking van de werkloosheid mee goedgekeurd hebben.KV schreef: ↑27 april 2026, 20:19Dus het partijtje dat electoraal ocharme nog geen 15% gewicht in de federale schaal legt zorgt er eenvoudigweg voor dat er een nieuwe belasting werd ingevoerd ,
dit niet eens onder één of andere soort van Tax-shift , waarbij uitgeperste werkende mensen dan eindelijk van het wereldpodium 'belastingen op arbeid' zouden gehaald worden , want dat had NVA net moeten doen , doen waar ze 15jaar van gezegd hebben dat ze het gingen doen !
het wordt tijd dat ze bij NVA stoppen met die onzin : "jamaar het is door Vooruit"
Zelfs de PS heeft het nooit gedurfd dergelijke EXTRA BIJKOMENDE belasting in te voeren , NVA zal nu éénmaal de geschiedenisboeken ingaan die bovenop het platbelaste België er nog een extra belasting aan toegevoegd heeft.
- VincentVega
- VIP member

“ Extra bijkomende” is een tautologie, 2 x hetzelfde.mondeo17 schreef: ↑28 april 2026, 05:12Come on KV. Ik schat je heus hoger in. Waarom denk jij dat die meerwaardebelasting zo'n gedrocht heeft opgeleverd? Omdat Vooruit een trofee wou. Ze weten goed genoeg dat ze nodig zijn. Daarom ook dat Vooruit boven hun gewicht wegen. Nu kunnen ze zich profileren als het sociale gezicht van Arizona. Terwijl ze toch de beperking van de werkloosheid mee goedgekeurd hebben.KV schreef: ↑27 april 2026, 20:19
Dus het partijtje dat electoraal ocharme nog geen 15% gewicht in de federale schaal legt zorgt er eenvoudigweg voor dat er een nieuwe belasting werd ingevoerd ,
dit niet eens onder één of andere soort van Tax-shift , waarbij uitgeperste werkende mensen dan eindelijk van het wereldpodium 'belastingen op arbeid' zouden gehaald worden , want dat had NVA net moeten doen , doen waar ze 15jaar van gezegd hebben dat ze het gingen doen !
het wordt tijd dat ze bij NVA stoppen met die onzin : "jamaar het is door Vooruit"
Zelfs de PS heeft het nooit gedurfd dergelijke EXTRA BIJKOMENDE belasting in te voeren , NVA zal nu éénmaal de geschiedenisboeken ingaan die bovenop het platbelaste België er nog een extra belasting aan toegevoegd heeft.
Voor mij maakt het niet uit of er een nieuwe belasting bijkomt of een verhoging gebeurt van een bestaande belasting, het resultaat is hetzelfde.
De opbrengst van de meerwaardebelasting is trouwens minimaal in vergelijking met alle andere belastingen, Gelukkig is het bedrag beperkt en zijn er vele uitwijkmogelijkheden.
N-VA zal niet de boeken ingaan als de partij die België kapot belast, dat hebben de traditionele partijen in de tientallen jaren daarvoor gedaan.
Wie is verantwoordelijk voor een overheidsbeslag van 54,1%?
De partij die de huidige premier levert en onder druk van een linkse partij akkoord is gegaan met de verhoging van het overheidsbeslag van 54% naar 54,1%? Of de 3 traditionele partijen die voor een overheidsbeslag van 54,0% hebben gezorgd?
Die laatsten hebben er voor gezorgd dat we wereldkampioen inzake belastingdruk zijn ...
Laatst gewijzigd door VincentVega op 28 april 2026, 08:11, 2 keer totaal gewijzigd.