American Express Platinum - Uitzonderlijke promotie
Re: American Express Platinum - Uitzonderlijke promotie
Deze promotie is er weer, geldig tot 27 mei 2026 krijg je genereus 250.000 punten bij de Amex Platinum.Jorgo schreef: ↑3 februari 2026, 23:08 American Express pakt uit met een uitzonderlijke bonus promotie die nooit eerder gezien is, geldig van heden tot en met 3 maart 2026.
- 250.000 Membership Rewards Punten voor de Platinumkaart
- 100.000 Membership Rewards Punten voor de Goldkaart
Maar... ze hebben het een totaal andere wending gegeven. Blijkbaar wordt je nu beloond door langdurig member te zijn in plaats van een minimumbedrag van 4000 euro te halen. Je krijgt 50% van de bonus na je 7e maand op voorwaarde dat je elke maand de kaart minstens 1x gebruikt hebt voor 1€ of meer, en de andere 50% na je 13e maand met dezelfde voorwaarde. Dit zorgt er dus voor dat de bonus toegankelijk is voor meer mensen, maar je moet er wel langer op wachten (tot 13 maanden).
Invitaties zijn zoals gewoonlijk via hier beschikbaar.
Mijn blog: www.unusualtravelblog.com - alles over kredietkaarten voor Belgen voor luxe-reizen
En jij moet een nieuwe gebruiker aanbrengen waarschijnlijk.Jorgo schreef: ↑2 mei 2026, 00:51Deze promotie is er weer, geldig tot 27 mei 2026 krijg je genereus 250.000 punten bij de Amex Platinum.Jorgo schreef: ↑3 februari 2026, 23:08 American Express pakt uit met een uitzonderlijke bonus promotie die nooit eerder gezien is, geldig van heden tot en met 3 maart 2026.
- 250.000 Membership Rewards Punten voor de Platinumkaart
- 100.000 Membership Rewards Punten voor de Goldkaart
Maar... ze hebben het een totaal andere wending gegeven. Blijkbaar wordt je nu beloond door langdurig member te zijn in plaats van een minimumbedrag van 4000 euro te halen. Je krijgt 50% van de bonus na je 7e maand op voorwaarde dat je elke maand de kaart minstens 1x gebruikt hebt voor 1€ of meer, en de andere 50% na je 13e maand met dezelfde voorwaarde. Dit zorgt er dus voor dat de bonus toegankelijk is voor meer mensen, maar je moet er wel langer op wachten (tot 13 maanden).
Invitaties zijn zoals gewoonlijk via hier beschikbaar.
Ga lekker ergens anders adverteren met die onzin.
De meeste zaken accepteren deze kaart helemaal niet meer omdat ze een veel te hoge provisie rekenen.
Mastercard en visa zijn wereldwijd de geaccepteerde kaarten.
Ik denk dat je het iets te kort door de bocht bekijkt.JOKER247 schreef: ↑2 mei 2026, 01:03En jij moet een nieuwe gebruiker aanbrengen waarschijnlijk.Jorgo schreef: ↑2 mei 2026, 00:51
Deze promotie is er weer, geldig tot 27 mei 2026 krijg je genereus 250.000 punten bij de Amex Platinum.
De meeste zaken accepteren deze kaart helemaal niet meer omdat ze een veel te hoge provisie rekenen.
Klopt: AMEX wordt in België niet overal aanvaard. Maar dat betekent niet dat het “onzin” is... het hangt gewoon af van hoe je de kaart gebruikt.
Als je kijkt naar het huidige aanbod in België waarbij je punten/mijlen kan sparen:
- De Mastercard kaarten (zoals Beobank Flying Blue of Brussels Airlines) geven 1 mijl per euro en een vrij beperkte welkomstbonus (rond 5.000 mijlen)
- Revolut zit nog in z'n kinderschoenen en krijg je bij hun duurste kaart ook 1 Revpoint per euro maar geen welkomstbonus...
Bij AMEX ligt dat niveau gewoon een pak hoger: meer punten per euro en momenteel een uitzonderlijk hoge welkomstbonus die je voor minstens 125.000 mijlen na conversie oplevert... goed voor een business class vlucht.
Daarnaast krijg je er ook een degelijk verzekeringspakket bij, wat bij andere kaarten vaak beperkter is.
Dus ja, niet overal aanvaard, maar voor wie regelmatig reist of punten wil maximaliseren, is het gewoon een sterke kaart.
En voor de duidelijkheid: via een invitatie krijg ik zelf ook punten zoals beschreven op amex-friends.be. Dat staat transparant vermeld. Net omdat deze promo tijdelijk zo hoog is, is het een win-win voor de geïnteresseerden.
Mijn blog: www.unusualtravelblog.com - alles over kredietkaarten voor Belgen voor luxe-reizen
Jorgo schreef: ↑3 mei 2026, 00:11Ik denk dat je het iets te kort door de bocht bekijkt.JOKER247 schreef: ↑2 mei 2026, 01:03
En jij moet een nieuwe gebruiker aanbrengen waarschijnlijk.
Klopt: AMEX wordt in België niet overal aanvaard. Maar dat betekent niet dat het “onzin” is... het hangt gewoon af van hoe je de kaart gebruikt.
Als je kijkt naar het huidige aanbod in België waarbij je punten/mijlen kan sparen:
- De Mastercard kaarten (zoals Beobank Flying Blue of Brussels Airlines) geven 1 mijl per euro en een vrij beperkte welkomstbonus (rond 5.000 mijlen)
- Revolut zit nog in z'n kinderschoenen en krijg je bij hun duurste kaart ook 1 Revpoint per euro maar geen welkomstbonus...
Bij AMEX ligt dat niveau gewoon een pak hoger: meer punten per euro en momenteel een uitzonderlijk hoge welkomstbonus die je voor minstens 125.000 mijlen na conversie oplevert... goed voor een business class vlucht.
Daarnaast krijg je er ook een degelijk verzekeringspakket bij, wat bij andere kaarten vaak beperkter is.
Dus ja, niet overal aanvaard, maar voor wie regelmatig reist of punten wil maximaliseren, is het gewoon een sterke kaart.
En voor de duidelijkheid: via een invitatie krijg ik zelf ook punten zoals beschreven op amex-friends.be. Dat staat transparant vermeld. Net omdat deze promo tijdelijk zo hoog is, is het een win-win voor de geïnteresseerden.
Dat laatste vermoedde ik al.JOKER247 schreef: ↑3 mei 2026, 00:28Jorgo schreef: ↑3 mei 2026, 00:11
Ik denk dat je het iets te kort door de bocht bekijkt.
Ik heb het niet over het accepteren in België.
Ik heb net weer een reis van een maand geboekt naar 4 verschillende landen.
Alle hotels die ik geboekt heb, accepteerden geen AMEX.
Succes.
En ik zal zeker geen kaart nemen om punten te sparen, daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd.
Ik reis zelf meer dan 10 keer per jaar. Voor mij bieden de inbegrepen verzekeringen een grote meerwaarde. In combinatie met de punten die ik verzamel, kan ik het merendeel van mijn reizen in business class doen.JOKER247 schreef: ↑3 mei 2026, 00:28 Dat laatste vermoedde ik al.
Ik heb het niet over het accepteren in België.
Ik heb net weer een reis van een maand geboekt naar 4 verschillende landen.
Alle hotels die ik geboekt heb, accepteerden geen AMEX.
Succes.
En ik zal zeker geen kaart nemen om punten te sparen, daar ben ik totaal niet in geïnteresseerd.
Voor plaatsen waar AMEX niet wordt aanvaard, gebruik ik gewoon mijn Mastercard. Bovendien ligt de acceptatie van AMEX buiten België een stuk hoger dan hier, waardoor ik zelden problemen ondervind. En zelfs als dat wel zo is: het doel van de kaart is voor mij niet om overal te kunnen betalen, maar om voordelen te halen uit punten en een sterke reisverzekering. Als je die use-case doortrekt, zijn er best veel mensen voor wie deze kaart interessant is, zeker met de huidige welkomstbonus.
Zoek je een kaart die je overal kan gebruiken tijdens je reizen? Dan kies je best voor een goedkope Mastercard of Visa via je bank.
Wil je uitgebreide verzekeringen, lounge-toegang, extra voordelen en de mogelijkheid om punten te sparen voor business class? Dan is AMEX zeker het overwegen waard.
Conclusie: voor jou is het duidelijk geen goede kaart, maar er zijn genoeg mensen die er wél baat bij hebben. Daarom deel ik het hier.