Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan NIBC
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

timing sms

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
26 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
fellowship
Full Member
Full Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 23 aug 2011
Contacteer:
Contacteer fellowship
Verstuur privébericht

timing sms

  • Citeer

Bericht door fellowship » 31 december 2011, 09:56

Net zoals zovele anderen opende ik donderdag online een rekening bij NIBC Direct, en stuurde ik voor de middag een kopie van mijn ID
elektronisch door.
Twee dagen later heb ik nog niet het binnen 24 uur beloofde wachtwoord om in te loggen ontvangen.

De telefoniste bevestigde me net dat alles binnen is, maar plakt geen timing op wanneer ik wachtwoord zal ontvangen.
'We doen ons best om dit zo snel mogelijk in orde te brengen'.

Sorry, maar dit is een antwoord dat de traditionele banken geven, dit verwacht je niet van een nieuwe speler op de markt.
Omhoog

Gebruikersavatar
freek
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2008
Contacteer:
Contacteer freek
Verstuur privébericht

Re: timing sms

  • Citeer

Bericht door freek » 31 december 2011, 10:10

Helemaal mee eens. Ook ik heb nog altijd niets ontvangen. Iedereen is positief en uitermate aardig voor NIBC, maar tot nu toe heb ik weinig reden om positief te zijn. Eerst had ik problemen met de site. (verbindingsproblemen) daarna een mail gestuurd, bleek dat deze mail eveneens niet was aangekomen (failure) Uiteindelijk is het dan toch gelukt om de doc. door te sturen, maar nog altijd niets ontvangen. Gisterenmorgen (donderdag) wel al een standaardmail gekregen, dat de sms niet binnen de 24 uur zou kunnen toegestuurd worden. Intussen al mails gestuurd met de vraag waar de sms bleef, ook hierop nog geen enkele reactie gekregen.

Als een bank 3 % aanbiedt kunnen ze wel verwachten dat ze een toeloop aan aanvragen binnenkrijgen. Men mag dan toch tenmiste verwachten dat de site optimaal werkte.
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gebruikersavatar
cp1234
VIP member
VIP member
Berichten: 1785
Lid geworden op: 27 mar 2009

Re: timing sms

  • Citeer

Bericht door cp1234 » 31 december 2011, 10:31

Je moet realistisch blijven hé. Wat moeten ze doen, 100 man in dienst nemen om al de binnenkomende aanvragen binnen de 5 minuten af te werken ?
Liever een kleine groep vaste medewerkers die hun werk kennen dan zoals bij de grootbanken om de 5 dagen een nieuwe medewerker.
Trouwens wat maakt het uit, ze werken deze keer toch met de 11-maanden regel voor de getrouwheidspremie, dus relax en geniet van de laatste uren van 2011.
Binnen een paar dagen loopt dat wel los.
Omhoog

Tux

Re: timing sms

  • Citeer

Bericht door Tux » 31 december 2011, 10:45

fellowship schreef:Net zoals zovele anderen opende ik donderdag online een rekening bij NIBC Direct, en stuurde ik voor de middag een kopie van mijn ID elektronisch door. Twee dagen later heb ik nog niet het binnen 24 uur beloofde wachtwoord om in te loggen ontvangen.
Woe vmiddag mijn aanvraag gedaan. Vrij vmiddag SMS inlogcode ontvangen.
> 24h dus, maar om dat als een probleem te beschouwen ??? ,zo snel heb ik nog nergens anders een rekening geopend.
Laatst gewijzigd door Tux op 31 december 2011, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog

Gebruikersavatar
freek
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2008
Contacteer:
Contacteer freek
Verstuur privébericht

Re: timing sms

  • Citeer

Bericht door freek » 31 december 2011, 10:47

@cp123 Intussen is uw rekening al wel geopend he.

11 maanden regel, als ik het goed begrijp zal niemand waarvan het geld nu nog niet op de rekening staat dus het max. van 3 % voor het jaar 2012 niet kunnen halen.
Omhoog

Gebruikersavatar
cp1234
VIP member
VIP member
Berichten: 1785
Lid geworden op: 27 mar 2009

Re: timing sms

  • Citeer

Bericht door cp1234 » 31 december 2011, 10:57

Lees hier eerst eens op het forum wat de 11-maanden regel juist betekent, dan zal je je vragen wel kunnen beantwoorden.

Trouwens men rekening is dan wel al open, men eerste storting staat er nog niet op, dus dat zal dit jaar niet meer lukken en dat zal voor de meeste wel zo zijn en zitten we dus allemaal in hetzelfde schuitje, maar door de 11-maanden regel maakt dat niet echt uit.
Omhoog

Nightwolf
Hero Member
Hero Member
Berichten: 711
Lid geworden op: 18 dec 2008
Contacteer:
Contacteer Nightwolf
Verstuur privébericht

Re: timing sms

  • Citeer

Bericht door Nightwolf » 31 december 2011, 11:25

Ook ik heb een mail gekregen dat mijn code helaas niet binnen de 24 uur kon worden verstuurd. Maar komaan, dit zie ik nu nog niet als een probleem. Je weet toch ook dat een bank die net op de markt komt met goeie voorwaarden een hoop nieuwe klanten zal aantrekken. Zoals cp1234 zegt, wees eens een beetje realistisch. Dit is trouwens de eerste keer dat ik weet dat je de kopie van identiteitskaart ook kan doormailen ipv opsturen per post. Dus als je het moet opsturen met de post gaan er ook al een paar dagen over en zo... Het zal toch echt niet op die paar dagen aankomen. Ik vind het alvast wel positief dat er duidelijk gecommuniceerd wordt door NIBC (bv die mail dat het niet is gelukt binnen de 24u). Want anders zou je kunnen denken dat er iets is misgelopen bij de aanvraag of zo omdat je nog geen antwoord hebt gekregen.
Omhoog

siegie
Newbie
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 dec 2011
Contacteer:
Contacteer siegie
Verstuur privébericht

Re: timing sms

  • Citeer

Bericht door siegie » 31 december 2011, 13:55

Opzich maakt het mij niet uit dat je meer dan 24h moet wachten.

Wat mij wel een beetje ergert is dat ze geen first in first out hanteren. Dit lijkt me toch niet zo moeilijk...
Er zijn verschillende mensen die na mijn hun gegevens hebben doorgestuurd en toch al hun sms gekregen hebben.
Omhoog

Nightwolf
Hero Member
Hero Member
Berichten: 711
Lid geworden op: 18 dec 2008
Contacteer:
Contacteer Nightwolf
Verstuur privébericht

Re: timing sms

  • Citeer

Bericht door Nightwolf » 31 december 2011, 14:20

Daar ga ik mee akkoord. Ik vraag me af hoe ze dan eigenlijk te werk gaan. Alle aanvragen in een pot steken en uittrekken dmv een onschuldige hand??? ;D
Omhoog

Gebruikersavatar
NIBC Direct
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 dec 2011
Contacteer:
Contacteer NIBC Direct
Verstuur privébericht Website

Re: timing sms

  • Citeer

Bericht door NIBC Direct » 31 december 2011, 16:14

we zijn hard aan het kijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat de behandeling inderdaad fifo gebeurt. Het klopt dat dit de meest logische manier van werken zou zijn. Maar het blijkt nog maar eens dat systeem ingenieurs niet altijd dezelfde logica hanteren als gemiddelde consumenten.
We houden u op de hoogte en excuseren ons momenteel voor het feit dat het momenteel dus niet helemaal fifo verloopt.
Omhoog

zoé
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 dec 2010
Contacteer:
Contacteer zoé
Verstuur privébericht

Re: timing sms

  • Citeer

Bericht door zoé » 31 december 2011, 16:44

ik heb afgehaakt eens ik vernam dat je een gsm nodig had.

Nu ken ik nog enkele mensen die afhaken omdat het zolang duurt eer ze een rekeningnummer ontvangen, dit terwijl anderen die later hun aanvraag deden blijkbaar wel bediend werden.

Dit geeft geen goed gevoel voor de toekomst, als daar maar geen nieuw Kaupthinggeval van voortkomt...
Omhoog

Gebruikersavatar
freek
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2008
Contacteer:
Contacteer freek
Verstuur privébericht

Re: timing sms

  • Citeer

Bericht door freek » 31 december 2011, 18:46

wanneer ze een mail sturen dat ze binnen de 24 uur het niet afgehandeld krijgen tot daar aan toe. Maar wanneer dan wel ? een timing geven ze niet. Intussen heb ik nog altijd geen sms gekregen. Ik kan moeilijk voorstellen dat diegenen die later dan mij een aanvraag gedaan hebben, ook nog geen sms ontvangen hebben. Ook ik haak af, en blijf netjes bij Rabo.
Omhoog

Tux

Re: timing sms

  • Citeer

Bericht door Tux » 31 december 2011, 19:15

freek schreef:Intussen heb ik nog altijd geen sms gekregen.
Het is zaterdag... het is oudjaar... beetje realistisch blijven hé ;)
Omhoog

Gebruikersavatar
freek
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2008
Contacteer:
Contacteer freek
Verstuur privébericht

Re: timing sms

  • Citeer

Bericht door freek » 31 december 2011, 19:52

in het topic 'Wachttijd vooraleer ik kan inloggen' staat er wel degelijk dat er vandaag (zaterdag) hard gewerkt zal worden en dat het mogelijk is een sms te ontvangen.
Omhoog

Hago
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 11 jan 2011

Re: timing sms

  • Citeer

Bericht door Hago » 31 december 2011, 19:57

afgaande op sommige reacties zitten hier bitter jonge gasten tussen, een beetje meer geduld, 't zal gunder wel heel druk zijn en dat met deze feestdagen, voor de rest ieder een prettig uiteinde en tot volgend jaar zekerst ....
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

26 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan NIBC”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy