FIRST Pensioensparen en FIRST Fiscaal: 1,50%
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
FIRST Pensioensparen en FIRST Fiscaal: 1,50%
Nieuwe stortingen, ontvangen vanaf 31/12/2012, zullen gekapitaliseerd worden aan een gegarandeerde interestvoet van 1,50% ipv 2,50%.
Het spaargeld dat men tot op heden opgebouwd heeft blijft genieten van de gewaarborgde interestvoet die van toepassing was op het ogennlik van de stortingen.
Het spaargeld dat men tot op heden opgebouwd heeft blijft genieten van de gewaarborgde interestvoet die van toepassing was op het ogennlik van de stortingen.
Re: FIRST Pensioensparen en FIRST Fiscaal
Echte rommel geworden. Waarom geen nul procent?
Zouden ze het niet beter afstoten?
Zouden ze het niet beter afstoten?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: FIRST Pensioensparen en FIRST Fiscaal: 1,50%
Moeten ze bij de pensioenverzekeringen niet een (door overheid bepaald) gewaarborgd percentage aanbieden??? Ze mogen dit toch niet zomaar verlagen?
- OpelZafira
- Full Member

- Contacteer:
Waar heb je die info van?
Ik heb ook een pensioenspaarverzekering bij Ethias maar ik ontving geen info.
Ik heb ook een pensioenspaarverzekering bij Ethias maar ik ontving geen info.
was te verwachte, heb vandaag ook de brief ontvangen maar klopt niet helemaal wat hier wordt beweerd, ook nieuwe stortingen blijven genieten van de oorspronkelijke intresten doch enkel beperkt tot de oorspronkelijke bedragen, alles wat daarboven komt idd aan 1.5%, de waarheid heeft zo ook zijn rechten.Tope schreef:Nieuwe stortingen, ontvangen vanaf 31/12/2012, zullen gekapitaliseerd worden aan een gegarandeerde interestvoet van 1,50% ipv 2,50%.
Mijn gemiddelde intrestvoet zal een beetje dalen maar nog altijd netto riant boven de 3% blijven en bovendien de fiscale vrijstelling, klagen is toch o zo makkelijk
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Tja bij mij kwam ook de brief...dus geen stortingen meer van mijn kant.
De oude stortingen lopen gewoon aan het tarief toen geldig.
Storten deed ik trouwens toch al niet meer. Dank zij de crisis was ik immers weer overgegaan naar pensioenfonds die stonden immers opnieuw goedkoop.
Ik ga wel niet geraken aan mijn minimum aantal jaren bij ethias (ik dacht je minstens 5 jaar moest storten)...maar al fonds vlooide reeds uit dat die verplichting wettelijk blijkbaar niet klopt.
NU we zien wel ik ben bij de generatie die nog lang mag wachten om op pensioen te gaan...hoewel ook die bewering waarschijnlijk ook niet helemaal klopt gezien die contracten op leeftijd zijn.
Storten deed ik trouwens toch al niet meer. Dank zij de crisis was ik immers weer overgegaan naar pensioenfonds die stonden immers opnieuw goedkoop.
Ik ga wel niet geraken aan mijn minimum aantal jaren bij ethias (ik dacht je minstens 5 jaar moest storten)...maar al fonds vlooide reeds uit dat die verplichting wettelijk blijkbaar niet klopt.
NU we zien wel ik ben bij de generatie die nog lang mag wachten om op pensioen te gaan...hoewel ook die bewering waarschijnlijk ook niet helemaal klopt gezien die contracten op leeftijd zijn.
-
sunny beam
- Newbie

- Contacteer:
Klopt de info dat men minstens 5 jaar zou moeten storten? Zelf heb ik maar 1 jaar gestort bij first fiscaal. Sindsdien heb ik gespaard bij Integrale 786 fiscaal.JulusCesar schreef:Tja bij mij kwam ook de brief...dus geen stortingen meer van mijn kant.
In principe wel maar denk dat er weinig controle is op die 5 jaar, dacht dat er daar ooit eens een draadje over geweest is op dit forum.
On topic, het ook brieven gehad maar enkel voor First pensioensparen en First Fiscaal, niet voor de gewone First, logisch want daar stond de intrest voor nieuwe stortingen al op 0% sinds vorig jaar. Blijf nog sparen wegens het fiscaal voordeel en het grootste gedeelte bij mij is nog altijd gewaarborgd aan 3.75% en binnen enkele jaren ben ik 65 en einde contract.
On topic, het ook brieven gehad maar enkel voor First pensioensparen en First Fiscaal, niet voor de gewone First, logisch want daar stond de intrest voor nieuwe stortingen al op 0% sinds vorig jaar. Blijf nog sparen wegens het fiscaal voordeel en het grootste gedeelte bij mij is nog altijd gewaarborgd aan 3.75% en binnen enkele jaren ben ik 65 en einde contract.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Ik geloof dat jij een speciaal geval bent met je gewaarborgd aan 3,75%.Hago schreef: Blijf nog sparen wegens het fiscaal voordeel en het grootste gedeelte bij mij is nog altijd gewaarborgd aan 3.75% en binnen enkele jaren ben ik 65 en einde contract.
Zal ik maar als een compliment beschouwen zekerst ...Filip3 schreef: Ik geloof dat jij een speciaal geval bent met je gewaarborgd aan 3,75%.
In ieder geval, heb het in de beveiligde zone van MyEthias nagekeken tot 2003 (eerste storting) en elk jaar heeft de eerste schijf van 590 euro (= bedrag eerste storting) een gewaarborgde intrestvoet van 3.75%, het saldo het alsdan geldende intrestvoet, voor volgend jaar dus 1.5% .
Voor langetermijnsparen is telkens de eerste schijf van 1000 euro gewaarborgd aan 3.75%, ook het bedrag van mijn eerste storting in 2002.
In de brief die ik van Ethias heb ontvangen staat letterlijk, ik citeer:
"Echter, overeenkomstig ons contractueel engagement, blijven het tot op heden opgebouwde spaargeld en de stortingen die u uitvoert op basis van uw premieplan vastgelegd bij de onderschrijving genieten van de gewaarborgde interestvoet die destijds van toepassing was."
Mijn contracten dateren van einde 2002 (lange termijn) en begin 2003 (pensioensparen) en blijkbaar is het bedrag dat ik gestort heb in het eerste jaar bepalend voor die 3.75% ook bij nieuwe stortingen.
Laatst gewijzigd door Hago op 20 december 2012, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
@Hago,
Volgende maand zal er de site van Ethias een blad opgemaakt worden voor 2013.
Als ge dan eens kijkt, vooralleer U een storting doet, ziet U hoeveel de voorziene rente is, te verminderen met de kosten zoals vermeld. Dan is het heel eenvoudig om uw gewaarborgde rente te berekenen.
Bij mij was dit verleden jaar in januari gegarandeerd 2,9%, voor mijn vorige stortingen.
Nu begin 2013, zal dit iets gezakt zijn vermits er voor 2012 maar 2,5% gegarandeerd was.
Zoals U het uitlegt begrijp ik het ook niet.
Volgende maand zal er de site van Ethias een blad opgemaakt worden voor 2013.
Als ge dan eens kijkt, vooralleer U een storting doet, ziet U hoeveel de voorziene rente is, te verminderen met de kosten zoals vermeld. Dan is het heel eenvoudig om uw gewaarborgde rente te berekenen.
Bij mij was dit verleden jaar in januari gegarandeerd 2,9%, voor mijn vorige stortingen.
Nu begin 2013, zal dit iets gezakt zijn vermits er voor 2012 maar 2,5% gegarandeerd was.
Zoals U het uitlegt begrijp ik het ook niet.
Ik stort 1 Euro. Nog 2 stortingen van 1 Euro en ik ben in orde. Ik ga geen risico pakken om 33% af te dokken later.JulusCesar schreef:Tja bij mij kwam ook de brief...dus geen stortingen meer van mijn kant.
is ook niet negatief bedoeldHago schreef: Zal ik maar als een compliment beschouwen zekerst ...
-
anonymous6
€ 1 storten, ja, dat kan ik ook nog doen. Bij mij nog 1 storting. Dus gewoon nu al klaarzetten om 2 januari 1 € over te brengen, en hupsake.
Ps: wisten jullie dat de rekeningnummers gewijzigd zijn bij Ethias? Ik heb mijn storting (recent nog) naar het oude nummer gedaan, maar toen m'n vriendin haar pensioensparen in orde wou brengen, en wat aan het koekeloeren was op de site van Ethias, vond deze linkt:
http://www.ethias.be/nl/prd/CTIF071/Con ... ummers.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb hen gemaild dat ik me niet herinner daar ooit over geïnformeerd te zijn, en dat ik nog naar het oude nummer overgeschreven heb. Antwoord kwam binnen de 48u dat dit geen probleem was. Maar als je nog moet storten, dan mss best ineens naar het goede nummer, ook al is het maar € 1.
Ps: wisten jullie dat de rekeningnummers gewijzigd zijn bij Ethias? Ik heb mijn storting (recent nog) naar het oude nummer gedaan, maar toen m'n vriendin haar pensioensparen in orde wou brengen, en wat aan het koekeloeren was op de site van Ethias, vond deze linkt:
http://www.ethias.be/nl/prd/CTIF071/Con ... ummers.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb hen gemaild dat ik me niet herinner daar ooit over geïnformeerd te zijn, en dat ik nog naar het oude nummer overgeschreven heb. Antwoord kwam binnen de 48u dat dit geen probleem was. Maar als je nog moet storten, dan mss best ineens naar het goede nummer, ook al is het maar € 1.
Klopt, staat anders toch ook duidelijk vermeld als je uw first rekeningen raadpleegt in de beveiligde zone van 'MyEthias Verzekeringen', heb de indruk dat er hier weinig zijn die daar gebruik van maken, kun je anders perfect zien welke intrest uw nieuwe stortingen zal opbrengen en bij mij is dat dus voor pensioensparen tot 590 euro en lange termijnsparen tot 1000 euro 3.75%.
Ik citeer:
Ik citeer:
! Ethias wijzigt haar rekeningnummers !
Sinds 30 juni 2012 heeft Ethias haar rekeningnummers gewijzigd. De facturen die u in de toekomst zult ontvangen bevatten uiteraard het juiste rekeningnummer, maar vergeet dit ook niet aan te passen in uw internetbanking indien u Ethias hebt opgeslagen in de lijst van begunstigden.