Internationale bankrekening openen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Internationale bankrekening openen
Hoi,
Welke mogelijkheid heb ik als Belgische/EU burger om een rekening te openen bij een bank die wereldwijd kantoren heeft? Met de mogelijkheid om buiten Europa te bankieren? Dat ik niet gebonden ben aan een specifiek lokaal bankkantoor zoals nu het geval is als ik bepaalde zaken wil uitvoeren. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Don't shoot me als ik de verkeerde vragen stel.
Dank bij voorbaat.
Welke mogelijkheid heb ik als Belgische/EU burger om een rekening te openen bij een bank die wereldwijd kantoren heeft? Met de mogelijkheid om buiten Europa te bankieren? Dat ik niet gebonden ben aan een specifiek lokaal bankkantoor zoals nu het geval is als ik bepaalde zaken wil uitvoeren. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Dank bij voorbaat.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Internationale bankrekening openen
Als particulier is dat niet evident. Het is niet omdat je in België een rekening opent bij BNP Paribas Fortis, of bij ING België dat je daarom toegang hebt tot het wereldwijde netwerk van BNP of ING.Darkstar schreef: ↑30 maart 2024, 14:38 Hoi,
Dank bij voorbaat.
Als je vele tientallen miljoenen, of honderden miljoenen, of een paar miljard hebt, dan is het anders.
Ik zou zeggen: als je geen 100 miljoen hebt, denk er niet aan.
Als je wel 100 miljoen hebt: je staat op het laagste trapje van waar die mannen zich mee bezighouden. Dan ben je zoals een Belg die 1 miljoen heeft, en denkt dat hij rijk is.
Met 100 miljoen willen ze jou misschien niet eens.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waar ben je eigenlijk concreet naar op zoek? Dagdagelijkse verrichtingen (betalen) in andere landen? Beleggen zonder aan een specifieke woonplaats gebonden te zijn? Waarvoor zou je die kantoren nodig hebben?
Dry cleaning?

Oh Mo wast witter.
Ik kan mij goed voorstellen in welke situatie dit kan nodig zijn. Men is bijvoorbeeld een zelfstandige consultant die 50 % in het buitenland werkt, in verschillende landen "all of the world". En niet overal zijn bankoverschrijvingen gemeengoed en worden cheques nog gretig gebruikt.
Ik vermoed dat je mutli-valuta wenst.
Je lokale grootbank gaat je niet kunnen helpen, of het gaat je stukken van mensen kosten voor een msibakte oplossing om nog maar te zwijgen over incompetentie.
Bekijk eens naar wise / revolut / ...
Sommige van hun rekeningtypes mogen niet dienen voor business, daarvoor zijn specifieke business rekeningen.
Let wel, het betreft hier echte bankrekeningen, in een paar clicks open je een 10 tal rekeningen in evenveel landen en valuta. Met aangifteplicht, uitwisseling van gegevens, enz.
Je lokale grootbank gaat je niet kunnen helpen, of het gaat je stukken van mensen kosten voor een msibakte oplossing om nog maar te zwijgen over incompetentie.
Bekijk eens naar wise / revolut / ...
Sommige van hun rekeningtypes mogen niet dienen voor business, daarvoor zijn specifieke business rekeningen.
Let wel, het betreft hier echte bankrekeningen, in een paar clicks open je een 10 tal rekeningen in evenveel landen en valuta. Met aangifteplicht, uitwisseling van gegevens, enz.