vivaldi knabbelt aan bankgeheim
Re: vivaldi knabbelt aan bankgeheim
Komt door een korte termijn of te weinig spreiding in hun portefeuille.ludo schreef: ↑4 oktober 2020, 16:48Wil al de mensen geen euro geven ,en hun drama's meemaken die dik financieel verlies hebben geleden op de beurs hoor... En diegene die er winst aan hebben overgehouden moeten dat ook met mij niet delen...
Maar ieder is vrij natuurlijk om er zijn eigen benadering over te maken hoor... ..
Je zal altijd pro en contra's hebben..
Heel weinig.
Hoeveel voorbeelden heb je van "belangrijke(*)" bedrijf die die jaar "ee boeken neerlegden"?
(*) bedrijven waarvan de faling een "echte" impact had op de "goed gespreide belegger".
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Het zijn cafés en restaurants en modewinkels die sluiten maar daar heb ik geen aandelen van.
U toont aan dat er dus inderdaad mensen zijn die akkoord zouden gaan met het aanpassen van een pensioenbedrag in functie van iemands vermogen. Dat is precies de reden waarom de overheid beter niet teveel informatie heeft...
Ik vind dat de hoogte van uw pensioen enkel moet afhangen van de bijdragen tijdens uw actieve loopbaan. Is dat niet redelijk misschien?
- Dat kan eventueel deel uitmaken van een groter geheel.
- We zijn daar vandaag ver vanaf en ik denk dat er weinig plannen zijn om daar naartoe te gaan.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik ben niet een belasting op meerwaarde van aandelen als het geen bijkomende belasting is. Want ik beleg met geld uit arbeid, waar ik al volle pot op ben belast.
Men moet dan de lasten op arbeid verlagen als men meerwaarde taks wil invoeren.
Ik zie ze ook nog een datum invoeren in het verleden om vanaf dat punt de meerwaarde te bepalen. Bv 18 maart 2020 als 0 referentie.
Men moet dan de lasten op arbeid verlagen als men meerwaarde taks wil invoeren.
Ik zie ze ook nog een datum invoeren in het verleden om vanaf dat punt de meerwaarde te bepalen. Bv 18 maart 2020 als 0 referentie.

The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
FNG, Hertz, Diamond Offshore, ...
En nog talloze anderen, maar google zelf maar
Al deze bedrijven zijn vertegenwoordigd in jouw IWDA en hebben dus een echte impact op de "goed gespreide belegger" (volgens jouw definitie althans)
quote komt uit: https://www.oaktreecapital.com/insights ... arks-memos; volledige quote is:
Weinig van toepassing hier omdat het niet nodig is om de geheimen van de markt te doorgronden; je kan de markt makkelijk volgen zonder die geheimen te kennen - juist mijn punt.That leads me to end with a great bit of wisdom from Charlie Munger concerning the process of unlocking the mysteries of the markets: “It’s not supposed to be easy. Anyone who finds it easy is stupid.”
Laatst gewijzigd door B7H4long op 4 oktober 2020, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Die quote is letterlijk te nemen. Anyone who says making money is easy, is stupid. Maar die discussie is al een hele tijd geleden eens gevoerd, daarom niet rechtstreeks en niet enkel met jou.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Is het geen gebrek aan verstand, als je engelse gezegdes moet citeren, kan je jezelf niet in het nederlands uitdrukken?
Het Engels is tenminste een rijke taal waar je veel meer mee kunt zeggen. ... Omdat het Nederlands een arme taal is waarin veel woorden niet vertaald kunnen worden moeten we de taal volgooien met onvertaalde Engelstalige woorden.
De kracht van spreiding/diversificatie.
Het fonds waar ik naar verwees is VWCE. Dit staat vandaag 6.3% hoger dan een jaar geleden.
Dagelijks gaat de makrt makkelijk 1% omhoog of omlaag.
De Belgische aandelen maken zo'n 0.3% uit van VWCE. FNG was geen groot bedrijf in Belgie.
>> Het verdwijnen van FNG heeft een infinitesimale impact gehad op de "goed gespreide belegger" .
Gezien de evolutie van het fonds zullen je andere voorbeelden ook maar weinig impact gehad hebben op de evolutie van het fonds.
Hoe beter de spreiding, hoe minder impact faillissementen van enkele bedrijven op de portefeuille hebben.
We zitten dan ook al 12 jaren in een hoogconjunctuur.
Afwachten wat Corona nu brengt.