Vlaamse Overheid laat netbeheerders 2x cashen.
-
odbc
Vlaamse Overheid laat netbeheerders 2x cashen.
Deze nacht word bij alle PV eigenaars met digitale meter een afrekenig genomen omdat virtuele salderen niet meer kan.(arrest hoog gerechtshof)
Al die PV eigenaars hadden eind vorig jaar al een jaarlijkse afrekening gehad en hebben tot nu 95% verbruikt. Dus ze zullen allemaal stroom en netsvergoedingen moeten betalen, Maar ook hun prosumenten tarief!!!
Stel 2000kwh verbruik zou normaal 520 euro kosten
Maar daar komt nog 3 maand prosumenten tarief bij +- 240 euro.
Wat gaat Vlaamse Overheid hierin ondernemen?
Is echt huisjesmelkerij via netbeheerders.
Zal weer geen enkele politieker iets ondernemen.
Is al erg dat ze hun beloftes niet kunnen naleven, dat ze het juiste moment hebben genomen dat er verbruik is bij alle PV eigenaars om ook de prosumenten tarief te cashen. Hopeliijk komt er een rechtzetting en laten ze het prosumenten tarief vallen door slechte timing en hun kwakkel van beloftes.
Hebben ze al eens berekend wat 1 kwh zal kosten voor die mensen.ik ben al blij dat mijn warmtepomp af staat en terug met gas verwarm, stel je voor 4000kwh + netsvergoedingen + prosumenten tarief!!!!!
Al die PV eigenaars hadden eind vorig jaar al een jaarlijkse afrekening gehad en hebben tot nu 95% verbruikt. Dus ze zullen allemaal stroom en netsvergoedingen moeten betalen, Maar ook hun prosumenten tarief!!!
Stel 2000kwh verbruik zou normaal 520 euro kosten
Maar daar komt nog 3 maand prosumenten tarief bij +- 240 euro.
Wat gaat Vlaamse Overheid hierin ondernemen?
Is echt huisjesmelkerij via netbeheerders.
Zal weer geen enkele politieker iets ondernemen.
Is al erg dat ze hun beloftes niet kunnen naleven, dat ze het juiste moment hebben genomen dat er verbruik is bij alle PV eigenaars om ook de prosumenten tarief te cashen. Hopeliijk komt er een rechtzetting en laten ze het prosumenten tarief vallen door slechte timing en hun kwakkel van beloftes.
Hebben ze al eens berekend wat 1 kwh zal kosten voor die mensen.ik ben al blij dat mijn warmtepomp af staat en terug met gas verwarm, stel je voor 4000kwh + netsvergoedingen + prosumenten tarief!!!!!
Re: Vlaamse Overheid laat netbeheerders 2x cashen.
Dat die hetze rond zonnepanelen maar snel stopt. Zonnepanelen in België voor de modale consument zijn enkel aantrekkelijk geworden door de losgeslagen populistische subsidiepolitiek van de overheid. Hier ook grondig verbouwd, en de architect zei direct zet extra in op de recuperatie van hemelwater, isolatie dwz binnen en buiten, driedubbele beglazing, slimme toepassingen ivm stroomverbruik, isolerende deuren binnen, isolerende garagepoort, voordeur .. en onze factuur voor water, gas en elektriciteit is 70 euro per maand en we krijgen dan nog terug. En we verwarmen hier enkel met een modulaire condensatieketel op gas. De enige long-term kosten zullen eens het vervangen van de brander zijn en een nieuwe regenpomp steken want die gaan niet eeuwig mee.
Toch grappig om te zien hoeveel Vlamingen vertrouwen hebben in populistische subsidiepolitiek ...
Toch grappig om te zien hoeveel Vlamingen vertrouwen hebben in populistische subsidiepolitiek ...
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous
Idem hier eigenlijk. Ik heb geen zonnepanelen. Wel een hr gascondensatiekachel + pelletkachel.
Ik betaal 60 euro per maand voor gas, water en elektriciteit en ik krijg ook elk jaar terug.
Verbruik pellets is ongeveer 250 euro op jaarbasis, uiteraard afhankelijk van hoe streng de winter is.
Mijn regenwaterpomp gaat ondertussen al 20 jaar mee en dat is geen grote kost om die te vervangen.
De hr ketel wandketel staat er nu zo'n 5 jaar en heeft 3500 euro gekost plaatsing inbegrepen. Een peuleschil in vergelijking met een warmtepomp en zonnepanelen.
De pelletkachel heb ik al een jaar of 8 denk ik en heeft 3000 gekost. Het onderhoud ervan doe ik zelf.
Ik heb onlangs nog uit nieuwsgierigheid een simulatie laten maken voor zonnepanelen. Het ging in het beste geval 15 jaar duren voor ik break-even ging zijn. Dus ik reken op 20 jaar. Dag Jan, tegen dan ben ik al lang op pensioen en lig ik in Spanje in de zon.
Ik betaal 60 euro per maand voor gas, water en elektriciteit en ik krijg ook elk jaar terug.
Verbruik pellets is ongeveer 250 euro op jaarbasis, uiteraard afhankelijk van hoe streng de winter is.
Mijn regenwaterpomp gaat ondertussen al 20 jaar mee en dat is geen grote kost om die te vervangen.
De hr ketel wandketel staat er nu zo'n 5 jaar en heeft 3500 euro gekost plaatsing inbegrepen. Een peuleschil in vergelijking met een warmtepomp en zonnepanelen.
De pelletkachel heb ik al een jaar of 8 denk ik en heeft 3000 gekost. Het onderhoud ervan doe ik zelf.
Ik heb onlangs nog uit nieuwsgierigheid een simulatie laten maken voor zonnepanelen. Het ging in het beste geval 15 jaar duren voor ik break-even ging zijn. Dus ik reken op 20 jaar. Dag Jan, tegen dan ben ik al lang op pensioen en lig ik in Spanje in de zon.
Laatst gewijzigd door anonymous op 2 maart 2021, 13:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Diezelfde groep waren diegenen die hier een paar jaar terug riepen gratis bestaat niet, behalve als het voor hun eigen portemonnee was.
Is zoals de Arco's 7 % cashen jaarlijks en daarna wist niet dat het aandelen waren.
Is zoals de Arco's 7 % cashen jaarlijks en daarna wist niet dat het aandelen waren.
Estate Guru believer.
België is geen zonnepanelen land en moet opteren voor windenergie als ze voor groene energie kiest. Het zijn achterlijke politici die jarenlang geld hebben verbrast door buitensporige subsidies toe te kennen.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Regenwater volledig akkoord, isolatie in beperkte mate ook. Al de restGroupB schreef: ↑2 maart 2021, 10:44 Dat die hetze rond zonnepanelen maar snel stopt. Zonnepanelen in België voor de modale consument zijn enkel aantrekkelijk geworden door de losgeslagen populistische subsidiepolitiek van de overheid. Hier ook grondig verbouwd, en de architect zei direct zet extra in op de recuperatie van hemelwater, isolatie dwz binnen en buiten, driedubbele beglazing, slimme toepassingen ivm stroomverbruik, isolerende deuren binnen, isolerende garagepoort, voordeur .. en onze factuur voor water, gas en elektriciteit is 70 euro per maand en we krijgen dan nog terug. En we verwarmen hier enkel met een modulaire condensatieketel op gas. De enige long-term kosten zullen eens het vervangen van de brander zijn en een nieuwe regenpomp steken want die gaan niet eeuwig mee.
Laat me niet lachen. Dubbel glas of hr glas 0.8. wat zou het uitmaken?
Isolerende binnendeuren? Veel gekker moet het toch niet meer worden?!?
Drievoudige beglazing is bij een grondige renovatie/nieuwbouw zeker de investering waard. Evenals goed isolerende deuren. Beglazing kost veel, maar deuren vallen goed mee. Allemaal kleine en duurzame investeringen die de energiefactuur kleiner maken.
-
anonymous
Isolerende binnendeuren kunnen een verschil maken als je bepaalde delen van uw huis maar af en toe verwarmt. Dan denk ik bijvoorbeeld aan een mancave, een fitnesskotje of een logeerkamer.
-
anonymous
Bij nieuwbouw moet je onder je binnendeuren een spleet van een cm houden voor de lucht circulatie in huis, d.m.v. je ventilatie systeem. Dus geïsoleerde binnendeuren lijken daar niet opportuun 
geluidsisolerende deuren, dat zou ik wel willen! dan hoor je de kids niet janken
Roh ja ieder zijn ding zeker. Toen ik bijna een jaar geleden mazout kon indoen aan 35 cent, moest nog een ton bijzetten, dacht ik laat de mensen maar isoleren, ik zal wel met mijn 1000 liter per jaar zot zijn om nog extra te isoleren
Dus als men echt verandering wil, zal die koolstoftax (eigenlijk extra accijnzen) er moeten komen.
Maar tegen dan is mijn mazoutketel al versleten en waarschijnlijk ik en mijn huis ook...
Roh ja ieder zijn ding zeker. Toen ik bijna een jaar geleden mazout kon indoen aan 35 cent, moest nog een ton bijzetten, dacht ik laat de mensen maar isoleren, ik zal wel met mijn 1000 liter per jaar zot zijn om nog extra te isoleren
Dus als men echt verandering wil, zal die koolstoftax (eigenlijk extra accijnzen) er moeten komen.
Maar tegen dan is mijn mazoutketel al versleten en waarschijnlijk ik en mijn huis ook...
Een hoogrendementsketel op mazout is voor velen nog altijd de beste oplossing. Niet iedereen is aangesloten op het aardgasnet en het aardgas alternatief de warmtepomp is een zware investering.