Vlaming in Brussel
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Re: Vlaming in Brussel
19 doden. Zeer erg voor de betrokkenen, familie, vrienden,...Kevke2 schreef: ↑10 maart 2021, 17:21Euhm heb documentaire gezien over de trein ramp in buizingen ... de Franstalige collega van Wallonië zat waarschuwingen te sturen (via elefoongesprek ) naar een collega in Vlaanderen maar die verstonden hem nietamturingas schreef: ↑10 maart 2021, 15:31
Het loopt 999 keer goed.
Daar wordt over gezwegen. Want waarom zou de krant een bericht schrijven over iets dat simpelweg goed gaat?
Maar die ene keer dat het verkeerd loopt, wordt het opgeblazen en lijkt het alsof het de norm is in plaats van de uitzondering.
Zoals dat ene auto-ongeval op 10.000 waar iemand sterft, omdat hij een autogordel draagt. Waarna meteen besloten wordt: je draagt beter geen autogordel.(zelfs dodelijk geweest ) en dat je zegt dat dit wss maar 1x fout afloopt in bvb enkele jaren vindt je opgeblazen
? Er is een structureel probleem dat af en toe is voor enkele slachtoffers kan zorgen ,idd moeten we idd niet opblazen hè
![]()
19 doden in 50 jaar.
In dezelfde periode: 40.000 doden in het Belgische verkeer.
Ook omdat de Franstaligen geen Nederlands spreken?
En als die Waal die in Brussel werkt al eens alleen Frans moest praten, het zal wel veranderen.
Ben je zeker dat je dat gezien hebt in een documentaire over Buizingen? Het scenario dat je beschrijft doet mij eerder denken aan een ongeval in Pécrot in 2001.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker

Amaai, wat krijgen we nu? Wat lees ik hier toch allemaal? De Vlaming wordt mondiger. Het zou tijd worden. Ik heb altijd, in het tipje van mijn dikke teen, geweten dat als je de zwakste pussy op deze aardbal maar lang genoeg en onredelijk tergt, je op een mooie dag met een welpje zit dat ieder moment in een leeuw kan veranderen. Het doet me plezier dat die dag eindelijk daar is, als dit forum tenminste representatief is voor de rest van Vlaanderen.
Deze persoon (Amturingas) heeft wat mij betreft al heel wat bijgedragen, zonder het slachtoffer te spelen zoals we dat gewend zijn en waar wij van beweren dat we daar de muren van op lopen.
Dat op zich is constructief en bied een perspectief op de andere kant van het verhaal, in tegenstelling tot altijd maar het slachtoffertje uithangen.
Niet dat ik het met alles eens ben maar dat hoeft ook niet. En er zal heeeeeeeeel veeeeeel water naar de zee moeten vloeien en heeeeel veeeel moeten veranderen wil ik mijn mening aanpassen. Maar naar dit ben ik bereid te luisteren, slachtoffertjes kunnen enkel een schop onder hun gat krijgen.
Bijvoorbeeld:
Daarbovenop, Vlamingen denken graag dat ze goed in talen zijn. Hier in de buurt lopen Griekse vrouwen rond die 8 en 9 talen spreken, gewoon door het als kind op te pikken omdat hier zoveel nationaliteiten bij elkaar wonen. En omdat ze graag en veel tetteren, natuurlijk. Ik moet de eerste Vlaming nog tegenkomen die dat op deze manier heeft klaargespeeld, en mijn baard is al lang en grijs.
Een Vlaming vergeleken met bijv. een Kroaat qua talenkunde verbleekt ook in de meeste gevallen.
Ooit op een werf in NL een interventie van een paar dagen gedaan, waar ook een belgisch bedrijf met Vlamen en Walen aan het werk was. Toeval wil dat er ook 1 Brit tussenliep. Dat had je moeten zien, al die Vlamingen zich maar parmantig uitsloven in het Engels en het Frans (met heel veel haar op welteverstaan). Engels onder elkaar a.u.b., stel je voor dat English Bob een woord zou moeten missen. De Ollanders babelden gewoon Nederlands, hoor. Op een gegeven moment de opmerking gemaakt of ze dat zelf niet vreemd vonden, een belgisch/vlaams bedrijf op een werf in NL. Zouden die anderen niet beter een tandje bijzetten om zich in het NL verstaanbaar te maken? Aan dwaze blikken geen tekort op dat moment.
De blanke man wordt wereldwijd, en dikwijls onterecht, van racisme beschuldigd, terwijl het juist hij is die zich het grootste racisme moet laten welgevallen.
Nog in Indonesië geweest de laatste jaren? Als blanke niet-moslim riskeer je daar je leven, en in het allerbeste geval ben je een witte geldautomaat die ongestraft opgelicht en beledigd kan worden. Ik ben er zelf verbaal aangevallen omdat de taxichauffeur mijn fooi te klein vond (je rond af met het briefje dat je geeft, hou de rest maar, 20% fooi in dit geval) waarna ik hem beleefd maar krachtig (met mijn vinger in zijn gezicht) duidelijk gemaakt heb dat ik dat niet pik. Ik heb blijkbaar heel veel geluk gehad dat het een Hindoe was en geen moslim, want die hoeft de politie maar te roepen en krijgt altijd gelijk.
Schandalig hoe de blanke niet-moslim daar behandeld wordt, en je ziet het letterlijk overal.
Of Maleisië? Ooit een prachtig en relatief vrij land met een overwegende moslim-gemeenschap. Moet je eens zien wat die koran-dwepers ervan gemaakt hebben. Racisme ten top, en niet alleen tegen mensen met een Keltisch uiterlijk zoals ikzelf.
De Chinese gemeenschap, nochtans de ruggengraat van hun economie, heeft altijd aan het kortste einde getrokken als er een Malay mee gemoeid was.
Als je ziet hoe christelijke Filipino's er behandeld worden, en dat zoiets blijkbaar de normaalste zaak is, weet je dat de wereld met een groot probleem zit. Dat ontkennen is het licht van de zon ontkennen, vooral omdat we het hier, in heel West-Europa, ook zien en ondervinden. Dagelijks.
Dit is niet serieus, SparSpaar. Als wij tegen de politieke correctheid moeten vechten voor onze vrije meningsuiting, zodat we kunnen uitspreken dat we iedere dag als boze blanke man door alles en iedereen ongestraft racistisch behandeld (mogen!) worden, kan je niet hetzelfde doen door een ander het recht op zijn mening en de uiting daarvan te willen ontzeggen. Dan staan we op hetzelfde niveau als die politiek correcte poppenkast, en daar bedank ik voor.
Deze persoon (Amturingas) heeft wat mij betreft al heel wat bijgedragen, zonder het slachtoffer te spelen zoals we dat gewend zijn en waar wij van beweren dat we daar de muren van op lopen.
Dat op zich is constructief en bied een perspectief op de andere kant van het verhaal, in tegenstelling tot altijd maar het slachtoffertje uithangen.
Niet dat ik het met alles eens ben maar dat hoeft ook niet. En er zal heeeeeeeeel veeeeeel water naar de zee moeten vloeien en heeeeel veeeel moeten veranderen wil ik mijn mening aanpassen. Maar naar dit ben ik bereid te luisteren, slachtoffertjes kunnen enkel een schop onder hun gat krijgen.
Bijvoorbeeld:
Helemaal juist.amturingas schreef: ↑10 maart 2021, 14:05 Maar in elk internationaal onderzoek gaat de talenkennis van de Vlamingen erop achteruit, niet alleen in relatieve termen maar ook in absolute termen.
Daarbovenop, Vlamingen denken graag dat ze goed in talen zijn. Hier in de buurt lopen Griekse vrouwen rond die 8 en 9 talen spreken, gewoon door het als kind op te pikken omdat hier zoveel nationaliteiten bij elkaar wonen. En omdat ze graag en veel tetteren, natuurlijk. Ik moet de eerste Vlaming nog tegenkomen die dat op deze manier heeft klaargespeeld, en mijn baard is al lang en grijs.
Een Vlaming vergeleken met bijv. een Kroaat qua talenkunde verbleekt ook in de meeste gevallen.
Ooit op een werf in NL een interventie van een paar dagen gedaan, waar ook een belgisch bedrijf met Vlamen en Walen aan het werk was. Toeval wil dat er ook 1 Brit tussenliep. Dat had je moeten zien, al die Vlamingen zich maar parmantig uitsloven in het Engels en het Frans (met heel veel haar op welteverstaan). Engels onder elkaar a.u.b., stel je voor dat English Bob een woord zou moeten missen. De Ollanders babelden gewoon Nederlands, hoor. Op een gegeven moment de opmerking gemaakt of ze dat zelf niet vreemd vonden, een belgisch/vlaams bedrijf op een werf in NL. Zouden die anderen niet beter een tandje bijzetten om zich in het NL verstaanbaar te maken? Aan dwaze blikken geen tekort op dat moment.
Heel terechte opmerking.amturingas schreef: ↑10 maart 2021, 14:06 En de Vlaamse politici? Hoeveel spreken er deftig Frans of Engels?
Hier ben ik het dan helemaal niet mee eens. Maar ook een terecht argument, opmerking, of vraag misschien.amturingas schreef: ↑10 maart 2021, 14:12Het zal maar een klein deel van de Vlamingen zijn, zeker niet de doorsnee.
De blanke man wordt wereldwijd, en dikwijls onterecht, van racisme beschuldigd, terwijl het juist hij is die zich het grootste racisme moet laten welgevallen.
Nog in Indonesië geweest de laatste jaren? Als blanke niet-moslim riskeer je daar je leven, en in het allerbeste geval ben je een witte geldautomaat die ongestraft opgelicht en beledigd kan worden. Ik ben er zelf verbaal aangevallen omdat de taxichauffeur mijn fooi te klein vond (je rond af met het briefje dat je geeft, hou de rest maar, 20% fooi in dit geval) waarna ik hem beleefd maar krachtig (met mijn vinger in zijn gezicht) duidelijk gemaakt heb dat ik dat niet pik. Ik heb blijkbaar heel veel geluk gehad dat het een Hindoe was en geen moslim, want die hoeft de politie maar te roepen en krijgt altijd gelijk.
Schandalig hoe de blanke niet-moslim daar behandeld wordt, en je ziet het letterlijk overal.
Of Maleisië? Ooit een prachtig en relatief vrij land met een overwegende moslim-gemeenschap. Moet je eens zien wat die koran-dwepers ervan gemaakt hebben. Racisme ten top, en niet alleen tegen mensen met een Keltisch uiterlijk zoals ikzelf.
De Chinese gemeenschap, nochtans de ruggengraat van hun economie, heeft altijd aan het kortste einde getrokken als er een Malay mee gemoeid was.
Als je ziet hoe christelijke Filipino's er behandeld worden, en dat zoiets blijkbaar de normaalste zaak is, weet je dat de wereld met een groot probleem zit. Dat ontkennen is het licht van de zon ontkennen, vooral omdat we het hier, in heel West-Europa, ook zien en ondervinden. Dagelijks.
Laten we dat vooral nooit vergeten, en goed voor ogen houden waarom het arabische cijfers zijn gaan heten.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Het zou idd je familie of vriendin is moeten zijnamturingas schreef: ↑10 maart 2021, 19:1119 doden. Zeer erg voor de betrokkenen, familie, vrienden,...Kevke2 schreef: ↑10 maart 2021, 17:21
Euhm heb documentaire gezien over de trein ramp in buizingen ... de Franstalige collega van Wallonië zat waarschuwingen te sturen (via elefoongesprek ) naar een collega in Vlaanderen maar die verstonden hem niet(zelfs dodelijk geweest ) en dat je zegt dat dit wss maar 1x fout afloopt in bvb enkele jaren vindt je opgeblazen
? Er is een structureel probleem dat af en toe is voor enkele slachtoffers kan zorgen ,idd moeten we idd niet opblazen hè
![]()
19 doden in 50 jaar.
In dezelfde periode: 40.000 doden in het Belgische verkeer.
Ook omdat de Franstaligen geen Nederlands spreken?
In je vorige post meldde dat er maar 1voorval is geweest ik heb er zelf al 2gevonden wss zijn er nog meer ...kennissen die in een Brussels ziekenhuis zijn opgenomen geweest hebben zelf iemand erbij gehaald omdat de dokter / verpleegsters niet in het Nederlands konden helpen , dus aub schrijf niet over dingen dat je zelf niet ondervindt .
Hoeveel moorden worden er jaarlijks gepleegd ten opzichte van verkeers doden
Aan u post te zien woon jij wss niet in de Vlaamse rand rond Brussel hè ? Ik zou zeggen verhuis naar hier ( tenzij je tweetallig bent natuurlijk ) en onder vindt het zelf is hoe het is
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Aerolla schreef: ↑10 maart 2021, 17:15Er zijn wel meer wantoestanden in het vlaams onderwijs:
https://vimeo.com/376174128#t=130s
Om van het hof nog maar te zwijgen:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wat hebben wij toch misdaan dat we met de Walen in hetzelfde land moeten leven
Ze kunnen zelfs de letter W niet uitspreken ! Ze zeggen niet BMW maar BM.
Hoe hebben ze in Godsnaam dan dat woord Waal gekozen ?
Weinig geweten:
- een Waal zei me eens: 'wij Walen houden niet van het woord 'Waal'. Vroeg hem eens: 'Ken je het land van Maas en Waal' ?
- de Oewalen hebben een historische kans gemist voor een 'Heim ins Reich':
'De dictator (Napoleon III, nota van Sparspaar) bedankte, want hij dacht meer winst te kunnen behalen als bemiddelaar en vredestichter. Toen dat door Pruisens klinkende overwinning niet nodig bleek, had Napoleon III wel oren naar Wallonië. Ook wilde hij Luxemburg wel kopen. Koning Willem III wilde er voor vijf miljoen gulden wel afstand van doen. Uiteindelijk kwam het er niet van.'
Jammer !
Bron: https://historiek.net/de-frans-duitse-o ... nd/140533/
Goede webstek ! Men kan zich inschrijven voor geregelde mails.
Weinig geweten:
- een Waal zei me eens: 'wij Walen houden niet van het woord 'Waal'. Vroeg hem eens: 'Ken je het land van Maas en Waal' ?
'De dictator (Napoleon III, nota van Sparspaar) bedankte, want hij dacht meer winst te kunnen behalen als bemiddelaar en vredestichter. Toen dat door Pruisens klinkende overwinning niet nodig bleek, had Napoleon III wel oren naar Wallonië. Ook wilde hij Luxemburg wel kopen. Koning Willem III wilde er voor vijf miljoen gulden wel afstand van doen. Uiteindelijk kwam het er niet van.'
Jammer !
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Jij weet echt niets hé. Je bent blijkbaar nog nooit in Wallonië of Brussel geweest. Je hebt blijkbaar nog nooit naar een franstalige zender geluisterd, op radio op TV.SparSpaar schreef: ↑11 maart 2021, 10:02 Wat hebben wij toch misdaan dat we met de Walen in hetzelfde land moeten leven![]()
Weinig geweten:
- een Waal zei me eens: 'wij Walen houden niet van het woord 'Waal'. Vroeg hem eens: 'Ken je het land van Maas en Waal' ?![]()
Jammer !
Ils disent "Wallonie" et "les Wallons". Met een W. Die klinkt zoals in het Nederlands.
Als ze "BM" zeggen, dan is dat omdat ze veel woorden afkorten. Bac in plaats van baccalauréat, bijvoorbeeld.
En als ze BMW voluit zeggen, dan zeggen ze "B M double V". Niet omdat ze de W niet kunnen uitspreken maar omdat de naam van de letter W in het Frans is: "double V".
En dat is niet omdat ze achterlijk zijn. In het Engels zeggen ze "double u".
Jouw totaal gebrek aan feitelijke kennis, belet jou echter niet om vaste overtuigingen te hebben.
Je zou zo kunnen meespelen in de grot van Plato. Verblind door het vuur en door jouw vooroordelen die op onwaarheden, leugens en vooral complete onwetendheid gestoeld zijn.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als jij de toekomst van Vlaanderen moet voorstellen, dan ben je gelukkig een uitzondering. De meeste Vlamingen weten gelukkig beter.
Of "Walbanie". Ook met een W zoals in het Nederlandsamturingas schreef: ↑11 maart 2021, 10:56 Ils disent "Wallonie" et "les Wallons". Met een W. Die klinkt zoals in het Nederlands.
De Tijd:
"Kleine gebeurtenissen kunnen een grote symbolische waarde hebben. Het is natuurlijk gemakkelijk het incident van vorige week in een Brussels coronatestcentrum als totaal onbelangrijk af te doen in de strijd tegen de pandemie.
Maar toch is het de moeite erop in te gaan. Een Nederlandstalige Brusselaar, laten we hem Jan noemen, wou zich laten testen in zijn gemeente, Etterbeek. Niemand bij het onthaal bleek ook maar één woord Nederlands te spreken. In het hele centrum was niemand in staat om Jan in het Nederlands de elementaire richtlijnen duidelijk te maken, in de stijl van: daar aanschuiven en identiteitskaart klaarhouden. Taalkennis niveau lager onderwijs dus.
Jan deed niet wat de meeste Nederlandstaligen zouden doen: zijn ergernis overwinnen en op Frans overschakelen. Hij vond het zijn recht om in het Nederlands geholpen te worden in het tweetalige gewest dat Brussel nog altijd zou moeten zijn.
De onthaalmedewerkers dachten er niet aan zich te excuseren voor hun onkunde. Nee, ze belden de politie om de recalcitrante burger duidelijk te maken dat de taalwetten in Etterbeek niet van toepassing zijn. Zo laten Brusselse gemeenten hun respect voor het Nederlands zien. Jan liet zich dan maar op de luchthaven testen.
De burgemeester van Etterbeek had meteen een argument klaar om de eentaligheid van zijn personeel te verklaren: voor die jobs waren laaggeschoolden in dienst. Die 'burgerwachten' komen per definitie in aanraking met...burgers en zouden toch over enige elementaire taalkennis moeten beschikken.
Vlamingen die hun hele leven in Brussel lagere jobs uitoefenden, moesten er niet aan denken om niet een klein beetje de andere landstaal meester te zijn. Maar het is algemeen bekend dat Franstaligen altijd gemeend hebben dat op dat vlak deux poids en deux mesures gelden.
De jarenlange toegeeflijkheid van de Vlamingen heeft ertoe geleid dat het nieuwe normaal de eentaligheid van ambtenaren, politie en ziekenhuispersoneel is.
Het incident is tekenend omdat een burgemeester een openbare dienst niet volgens de regels van de taalwetten meent te hoeven organiseren. Dat komt natuurlijk omdat hij weet dat hij geen enkele sanctie riskeert. Al jaren stellen alle Brusselse burgemeesters geen taaleisen op bij de aanwervingen van hun personeel. De vernietigende rapporten van de Vlaamse vicegouverneur hebben geen gevolg omdat het gewest die naast zich neerlegt. Vooral omdat de Vlaamse regionale ministers zich ook neerleggen bij het Franstalige haast principiële negeren van de taalwetten.
Het is merkwaardig dat minister Sven Gatz (Open VLD) het bij Bruzz had over de aanpassing van de taalwetten. Hij verwees naar de veranderde taalkundige situatie in Brussel, dat met meer dan 180 nationaliteiten in niets meer lijkt op de stad die op het model van de twee Belgische gemeenschappen werd gemoduleerd. Regelmatig wordt gepleit voor een regionaal meertalig onderwijs. Vlamingen moeten zich er wel bewust van zijn dat de kennis van het Nederlands weleens heel snel achteruit kan gaan, als onderwijs een regionale materie wordt. Het vroegere misprijzen voor onze taal mag dan wel minder groot zijn dan voorheen, de veeltaligheid van het huidige Brussel wordt in Franstalige kringen meer en meer misbruikt om het Nederlands als niet meer dan een van de vele talen te zien, waarvan de kennis niet vanzelfsprekend is.
Het voorval in het testcentrum is daar een goed voorbeeld van. De jarenlange toegeeflijkheid van de Vlamingen heeft ertoe geleid dat het nieuwe normaal de eentaligheid van ambtenaren, politie en ziekenhuispersoneel is en dat Nederlandstalige Brusselaars dat moeten aanvaarden omdat Brussel een linguïstiek Babel is. En dat de politie erbij gehaald wordt, niet om de taalwetten te doen toepassen, maar omdat iemand het in zijn hoofd haalt op zijn Vlaamse strepen te staan."
Luckas Vander Taelen, regisseur
"Kleine gebeurtenissen kunnen een grote symbolische waarde hebben. Het is natuurlijk gemakkelijk het incident van vorige week in een Brussels coronatestcentrum als totaal onbelangrijk af te doen in de strijd tegen de pandemie.
Maar toch is het de moeite erop in te gaan. Een Nederlandstalige Brusselaar, laten we hem Jan noemen, wou zich laten testen in zijn gemeente, Etterbeek. Niemand bij het onthaal bleek ook maar één woord Nederlands te spreken. In het hele centrum was niemand in staat om Jan in het Nederlands de elementaire richtlijnen duidelijk te maken, in de stijl van: daar aanschuiven en identiteitskaart klaarhouden. Taalkennis niveau lager onderwijs dus.
Jan deed niet wat de meeste Nederlandstaligen zouden doen: zijn ergernis overwinnen en op Frans overschakelen. Hij vond het zijn recht om in het Nederlands geholpen te worden in het tweetalige gewest dat Brussel nog altijd zou moeten zijn.
De onthaalmedewerkers dachten er niet aan zich te excuseren voor hun onkunde. Nee, ze belden de politie om de recalcitrante burger duidelijk te maken dat de taalwetten in Etterbeek niet van toepassing zijn. Zo laten Brusselse gemeenten hun respect voor het Nederlands zien. Jan liet zich dan maar op de luchthaven testen.
De burgemeester van Etterbeek had meteen een argument klaar om de eentaligheid van zijn personeel te verklaren: voor die jobs waren laaggeschoolden in dienst. Die 'burgerwachten' komen per definitie in aanraking met...burgers en zouden toch over enige elementaire taalkennis moeten beschikken.
Vlamingen die hun hele leven in Brussel lagere jobs uitoefenden, moesten er niet aan denken om niet een klein beetje de andere landstaal meester te zijn. Maar het is algemeen bekend dat Franstaligen altijd gemeend hebben dat op dat vlak deux poids en deux mesures gelden.
De jarenlange toegeeflijkheid van de Vlamingen heeft ertoe geleid dat het nieuwe normaal de eentaligheid van ambtenaren, politie en ziekenhuispersoneel is.
Het incident is tekenend omdat een burgemeester een openbare dienst niet volgens de regels van de taalwetten meent te hoeven organiseren. Dat komt natuurlijk omdat hij weet dat hij geen enkele sanctie riskeert. Al jaren stellen alle Brusselse burgemeesters geen taaleisen op bij de aanwervingen van hun personeel. De vernietigende rapporten van de Vlaamse vicegouverneur hebben geen gevolg omdat het gewest die naast zich neerlegt. Vooral omdat de Vlaamse regionale ministers zich ook neerleggen bij het Franstalige haast principiële negeren van de taalwetten.
Het is merkwaardig dat minister Sven Gatz (Open VLD) het bij Bruzz had over de aanpassing van de taalwetten. Hij verwees naar de veranderde taalkundige situatie in Brussel, dat met meer dan 180 nationaliteiten in niets meer lijkt op de stad die op het model van de twee Belgische gemeenschappen werd gemoduleerd. Regelmatig wordt gepleit voor een regionaal meertalig onderwijs. Vlamingen moeten zich er wel bewust van zijn dat de kennis van het Nederlands weleens heel snel achteruit kan gaan, als onderwijs een regionale materie wordt. Het vroegere misprijzen voor onze taal mag dan wel minder groot zijn dan voorheen, de veeltaligheid van het huidige Brussel wordt in Franstalige kringen meer en meer misbruikt om het Nederlands als niet meer dan een van de vele talen te zien, waarvan de kennis niet vanzelfsprekend is.
Het voorval in het testcentrum is daar een goed voorbeeld van. De jarenlange toegeeflijkheid van de Vlamingen heeft ertoe geleid dat het nieuwe normaal de eentaligheid van ambtenaren, politie en ziekenhuispersoneel is en dat Nederlandstalige Brusselaars dat moeten aanvaarden omdat Brussel een linguïstiek Babel is. En dat de politie erbij gehaald wordt, niet om de taalwetten te doen toepassen, maar omdat iemand het in zijn hoofd haalt op zijn Vlaamse strepen te staan."
centiem schreef: ↑17 maart 2021, 16:13 De Tijd:
Bovenstaand heb ik net met veel plezier gelezen, en voelde me plots jarenlange vriend van centiem, tot ik plots onderaan "Luckas Vander Taelen" las.
Doet wel niks af van de waarheid van de woorden.
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Compleet uit de duim gezogen van notoire racist en islamofoob Lucas Vander Taelen.y20dth schreef: ↑17 maart 2021, 16:50centiem schreef: ↑17 maart 2021, 16:13 De Tijd:
(...)
Bovenstaand heb ik net met veel plezier gelezen, en voelde me plots jarenlange vriend van centiem, tot ik plots onderaan "Luckas Vander Taelen" las.
Doet wel niks af van de waarheid van de woorden.
Was vroeger links en gerespecteerd ...
Hij wil aankaarten dat niet alle Brusselse vrijwilligers Nederlands kennen en verzint daar een verhaal rond met een fictief personage en een fictieve gebeurtenis.
Als er Vlaamse vrijwilligers waren, dan bestond deze situatie niet. En dan nog, hun Frans zou niet beter zijn.
En veel taal is niet nodig: de weg tonen, iemand de trap ophalen, iemand met een rolstoel helpen, ...
Om het even wie zou bedankt worden. Alleen voor Vander Taelen is het niet genoeg.
Vander Taelen wil ook geen doofstomme vrijwilligers. Sorry, spreken geen Nederlands.
Gelukkig vergist Vander Taelen zich als hij denkt dat alle Vlamingen zijn zoals zijn fictief personage: geen respect voor vrijwilligers, arrogant, geen beetje flexibiliteit, onverdraagzaam, kortzichtig, ...
Laatst gewijzigd door amturingas op 17 maart 2021, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
amturingas schreef: ↑17 maart 2021, 17:38Compleet uit de duim gezogen van notoire racist en islamofoob Lucas Vander Taelen.
Hij wil aankaarten dat niet alle Brusselse vrijwilligers Nederlands kennen en verzint daar een verhaal rond met een fictief personage en een fictieve gebeurtenis.
Als er Vlaamse vrijwilligers waren, dan bestond deze situatie niet. En dan nog, hun Frans zou niet beter zijn.
Gelukkig vergist Vander Taelen zich als hij denkt dat alle Vlamingen zijn zoals zijn fictief personage: geen respect voor vrijwilligers, arrogant, geen beetje flexibiliteit, onverdraagzaam, kortzichtig, ...
"racist", voila, daar gaan we weer....
't heeft nog lang geduurd verdoeme...
-
amturingas
- Verbannen Gebruiker

Jouw onwetendheid is schokkend.y20dth schreef: ↑17 maart 2021, 17:45amturingas schreef: ↑17 maart 2021, 17:38
Compleet uit de duim gezogen van notoire racist en islamofoob Lucas Vander Taelen.
"racist", voila, daar gaan we weer....
't heeft nog lang geduurd verdoeme...
Vander Taelen noemt zichzelf een racist. Hij vindt het een eretitel. Alle Vlamingen in Brussel mogen deze eretitel dragen.
Klopt, de meeste Vlamingen zijn niet zo en passen zich gewoon zo goed mogelijk aan.amturingas schreef: ↑17 maart 2021, 17:38 Gelukkig vergist Vander Taelen zich als hij denkt dat alle Vlamingen zijn zoals zijn fictief personage: geen respect voor vrijwilligers, arrogant, geen beetje flexibiliteit, onverdraagzaam, kortzichtig, ...
Bovenstaande adjectieven zou je echter net zo goed op de Frans-sprekenden kunnen projecteren ... veel respect, flexibiliteit, verdraagzaamheid tegenover de Vlaamse taal zie ik in Brussel toch ook niet of jij wel? Franstalige onverdraagzaamheid of arrogantie heb ik helaas wel al veel mogen meemaken, niet in het minst omdat ik er 6 jaar zelf gewoond heb en wel een beetje een ervaringsdeskundige ben