Volatiel fonds
TIP
Volatiel fonds
Ik heb reeds het BlackRock Global Funds World Gold Fund A2 USD fonds in mijn portefeuille.
Iemand een idee van nog andere gelijkaardige volatiele fondsen?
Re: Volatiel fonds
Oost-Europa/Rusland fondsen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Carmignac Commodities
Grondstoffen en dergelijk zijn altijd volatiel

Grondstoffen en dergelijk zijn altijd volatiel
Fondsen in de biotech sector, andere grondstoffen zoals olie.
Mogen we de achtergrond of het achterliggende idee van deze vraag weten?Vinny70 schreef:Ik heb reeds het BlackRock Global Funds World Gold Fund A2 USD fonds in mijn portefeuille.
Tal van 'Emerging Markets' zijn ook zeer volatiel. Zeker van kleinere economieën. Vastgoed of financiële sector of landbouw of de reeds vermelde grondstoffen zijn meestal zeer volatiel. Maak dan de combinatie van een 'emerging market' met een volatiele sector en je kunt imo onmogelijk nog meer volatiliteit hebben.
Maar, zoals gesteld, ik ben nieuwsgierig naar de achtergrond van deze vraag? Is het doel gespreid in te stappen, zeker bij de dalingen, en door de volatiliteit dan een hoger rendement op de lange termijn te halen?
Doorgaans probeer je inderdaad volatiliteit te vermijden, en weeg je het af tegen (potentieel) meer return
Zie bv. http://www.morningstar.nl/nl/news/14430 ... ulair.aspx
De vraag zou dus eerder moeten zijn: "waar vallen (nog) potentieel grote winsten te boeken, de volatiliteit neem ik erbij?"

Zie bv. http://www.morningstar.nl/nl/news/14430 ... ulair.aspx
De vraag zou dus eerder moeten zijn: "waar vallen (nog) potentieel grote winsten te boeken, de volatiliteit neem ik erbij?"
Ben ik ook wel benieuwd naar, mijn eerste idee zou zijn speculeren op korte termijn, echter is dat timen eerdere gokken.
Bespaar jullie de moeite, Vinny70 is hier na het stellen van zijn vraag niet meer teruggekeerd.