VolkerWessels: de-listing
TIP
VolkerWessels: de-listing
Goedemiddag allen,
Twee maanden geleden ben ik ingestapt in VolkerWessels en zit nu op een rendement van +43%.
Zoals bekend probeert de familie Wessels andermaal het bedrijf van de beurs te halen en heeft een bod gelanceerd op 22,20 per aandeel.
(koers blijft nu gezien de ontwikkelingen stabiel aan voornoemde prijs)
Aangezien dit de eerste keer is dat ik een dergelijke situatie meemaak, volgende vragen:
Hoe gaat het het nu concreet in z'n werk? Er moet wellicht nog goedkeuring verkregen worden?
Volgende week gaat het aandeel overigens ex-dividend; in welke mate heeft dit invloed?
Alvast bedankt.
Twee maanden geleden ben ik ingestapt in VolkerWessels en zit nu op een rendement van +43%.
Zoals bekend probeert de familie Wessels andermaal het bedrijf van de beurs te halen en heeft een bod gelanceerd op 22,20 per aandeel.
(koers blijft nu gezien de ontwikkelingen stabiel aan voornoemde prijs)
Aangezien dit de eerste keer is dat ik een dergelijke situatie meemaak, volgende vragen:
Hoe gaat het het nu concreet in z'n werk? Er moet wellicht nog goedkeuring verkregen worden?
Volgende week gaat het aandeel overigens ex-dividend; in welke mate heeft dit invloed?
Alvast bedankt.
Re: VolkerWessels: de-listing
Het Aanbod van 22.20€/aandeel is inclusief het interim dividend.
Het is nu wachten op het officiële aanbod van Reggeborgh, waarna je van je broker een keuzeformulier krijgt om in te gaan op het bod. Mogelijk komt dit pas na de uitnodiging voor de BAV van VolkerWessels, maar mogelijk gaat het bod niet door want er is een onderzoek naar handel met voorkennis i.v.m. de overname gestart door de AFM.On 27 November 2019 (record date 21 November 2019) VolkerWessels will pay out an interim dividend of € 0.28 per share. The residual amount of € 21.92 per share will be paid upon completion of the offer.
Timetable
Reggeborgh expects to submit a request for review and approval of its offer memorandum with the AFM at short notice and to publish the offer memorandum after approval, in accordance with the applicable statutory timelines.
The transaction does not require approval from the competition authorities as there will be no change of control given Reggeborgh’s current majority stake in VolkerWessels.
VolkerWessels will hold the extraordinary general meeting at least six business days prior to the closing of the offer period in accordance with Section 18 Paragraph 1 of the Decree to inform the shareholders about the offer and to adopt certain resolutions that are conditions to the consummation of the offer.
Based on the required steps and subject to the approval of the offer memorandum, VolkerWessels and Reggeborgh anticipate that the offer will close in Q1 2020.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.