Voor wie op zoek is naar enerigezuinig huishoudtoestel
Voor wie op zoek is naar enerigezuinig huishoudtoestel
www.topten.be
Voor wie op zoek is naar een energiezuinig huishoudtoestel, zoals wasmachine, diepvriezer etc .
Voor wie op zoek is naar een energiezuinig huishoudtoestel, zoals wasmachine, diepvriezer etc .
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Re: Voor wie op zoek is naar enerigezuinig huishoudtoestel
Pas toch maar op met die energiezuinige producten. Bij de meeste ligt de meerprijs zo hoog dat je het minder verbruik er bijna nooit zal uithalen.
Altijd kijken naar een goede mix van prijs/ kwaliteit/ verbruik, das de beste besparingtip vind ik persoonlijk.
Altijd kijken naar een goede mix van prijs/ kwaliteit/ verbruik, das de beste besparingtip vind ik persoonlijk.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Voor wie op zoek is naar enerigezuinig huishoudtoestel
Dit klopt : toen ik verleden jaar een koelkast wou kopen, heb ik de aankoopprijzen van de A++, A+, A, en B toestellen vergeleken, én het gemiddeld verbruik/jaar (in €) opgezocht.cp1234 schreef: Pas toch maar op met die energiezuinige producten. Bij de meeste ligt de meerprijs zo hoog dat je het minder verbruik er bijna nooit zal uithalen.
Bleek dat men pas na minstens 10 à 15 jaar de meerprijs in aankoop van de A++ toestellen kon uitsparen.
Hetzelfde geval nu ik een diepvriezer wil kopen.
Ik ben groot voorstander van milieuvriendelijke toestellen, maar ik vind het zeer spijtig dat men hiervoor zoveel meer moet betalen.
Veel mensen (zoals ikzelf) moeten dan, spijtig genoeg, om financiële redenen een toestel kopen dat meer energie verbruikt.
Wie een "goede mix van prijs/kwaliteit/verbruik" zoekt, kan terecht bij consumentenverenigingen zoals Test-Aankoop. Dezen geven in hun vergelijkende tabellen niet alleen de min. en max. aankoopprijzen op, maar ook de gemiddelde kosten per jaar.
Op hun website kan men ook per type toestel het verschil in verbruik opzoeken van de verschillende energielabels in euro.
En tegelijk ook de winkels in eigen streek, die de beste prijzen aanbieden voor het gekozen toestel.
Spijtig dat niet álle merken en types kunnen getest worden door hen, en dat hun online bijgewerkte tabellen nog niet uitgebreid genoeg zijn.