Voordeel van een variabel lening
TIP
Voordeel van een variabel lening
Beste mensen
Ik moet binnenkort een lening ondergaan van 150.000 euro. Ik vroeg mij af wat het verschil is tussen vaste en variabele leningen.
Ik kan normaal gezien ook in aanmerking komen tot een sociaal woonkrediet maar hier op deze site zie ik dat de rentevoeten niet veel verschillen tussen de banken en het Vlaamse woningsfonds. Ik heb momenteel een zicht- en spaarrekening bij PNB Paribas, maar als bvb. KBC een lening kan aanbieden met lagere rentevoet, kan ik die lening accepteren of is het zo dat ik mij moet aansluiten bij KBC?
Sorry voor de vragen, het zal mijn eerste woonlening worden.
Bedankt
Ik moet binnenkort een lening ondergaan van 150.000 euro. Ik vroeg mij af wat het verschil is tussen vaste en variabele leningen.
Ik kan normaal gezien ook in aanmerking komen tot een sociaal woonkrediet maar hier op deze site zie ik dat de rentevoeten niet veel verschillen tussen de banken en het Vlaamse woningsfonds. Ik heb momenteel een zicht- en spaarrekening bij PNB Paribas, maar als bvb. KBC een lening kan aanbieden met lagere rentevoet, kan ik die lening accepteren of is het zo dat ik mij moet aansluiten bij KBC?
Sorry voor de vragen, het zal mijn eerste woonlening worden.
Bedankt
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Voordeel van een variabel lening
Bij vaste lening weet je waar je aan toe bent, zekerheid voor de rest van de looptijd. Bij serieuze dalingen kan je herzien maar dat kost geld. Bij variabel weet je niet waar je aan toe bent je kan slechtste en beste situatie simuleren en dan vergelijken met vaste. Maar de keuze is en blijft persoonlijk. Nu de rente echt laag staat raden de meeste mensen vast aan. Hebben wij ook.
Je kan een lening hebben bij een bank en bij een andere ook verrichtingen doen. Het is wel zo dat de bank van de lening een rekening wil waarop een loon gedomicilieerd is, kwestie van zeker te zijn geld te kunnen nemen. Misschien kan het zonder ook maar dan zal de rentevoet misschien stijgen net zoals bij andere voorwaarden brandverzekering, schuldsaldoverzekering. Een goed berekening laten maken en alles erin meerekenen en dan kan je zien welke bank het goedkoopst is. Best ook rentevoet vragen zonder brand en ssv die zijn dikwijls goedkoper ergens anders en op het totaal scheelt dit nogal eens.
Hier op het forum zegt men ook steeds dat ge u moet haasten om nog optimaal van de woonbonus te genieten bij tekenen lening in 2015 zou je heel wat minder krijgen, maar hoe het precies zit weet ik niet.
Je kan een lening hebben bij een bank en bij een andere ook verrichtingen doen. Het is wel zo dat de bank van de lening een rekening wil waarop een loon gedomicilieerd is, kwestie van zeker te zijn geld te kunnen nemen. Misschien kan het zonder ook maar dan zal de rentevoet misschien stijgen net zoals bij andere voorwaarden brandverzekering, schuldsaldoverzekering. Een goed berekening laten maken en alles erin meerekenen en dan kan je zien welke bank het goedkoopst is. Best ook rentevoet vragen zonder brand en ssv die zijn dikwijls goedkoper ergens anders en op het totaal scheelt dit nogal eens.
Hier op het forum zegt men ook steeds dat ge u moet haasten om nog optimaal van de woonbonus te genieten bij tekenen lening in 2015 zou je heel wat minder krijgen, maar hoe het precies zit weet ik niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt al voor de informatie. Wat is de woonbonus juist? En nu dat de rentvoeten laag staan, heeft het zin om een lening te nemen bij het Vlaamse woningfonds? Want ik heb het geld zo snel mogelijk nodig... En ik weet dat normale banken een lening sneller aanbieden dan het Vlaamse woningfonds.
-
- Hero Member
- Contacteer:
U staat op het punt een van de belangrijkste financiële transacties van uw leven te doen. Gelukkig voelt u enigszins aan dat u heel slecht geïnformeerd bent! Slecht geïnformeerd zijn kan u handenvol geld kosten gedurende jaren.dudetom schreef:Bedankt al voor de informatie. Wat is de woonbonus juist? En nu dat de rentvoeten laag staan, heeft het zin om een lening te nemen bij het Vlaamse woningfonds? Want ik heb het geld zo snel mogelijk nodig... En ik weet dat normale banken een lening sneller aanbieden dan het Vlaamse woningfonds.
Neem een week vrijaf. Informeer u grondig:
* Begin met de basisterminologie. Woonbonus, quotiteit, inkomenspercentage, schuldsaldoverzekering,
* Weet goed welke kosten erbij komen kijken: registratierechten, btw, aktekosten lening, schattings- en dossierkosten,...
* Belees u over de "speciallekes": ssv onder vorm van pensioensparen en dergelijke meer,...
* Ga met uw nieuw vergaarde kennis banken vergelijken.
Dit betaalt zich honderdvoudig terug!
Is het bovenstaande allemaal te moeilijk en te veel, stap dan op zijn minst naar de immotheker.
Succes!
Het is juist daarom dat ik hier een account heb geopend
. Om een antwoord te krijgen op al die vragen. Maar geen probleem. Ik kan het zelf ook opzoeken.
Ik snap wel niet wat u juist wilt zeggen met 'het betaalt zich hondervoudig terug'

Ik snap wel niet wat u juist wilt zeggen met 'het betaalt zich hondervoudig terug'
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een paar dagen vrijaf nemen en gedurende die tijd bestuderen waar je moet op letten bij het afsluiten van een hypotheeklening betaalt zich honderdvoudig terug.dudetom schreef:Het is juist daarom dat ik hier een account heb geopend. Om een antwoord te krijgen op al die vragen. Maar geen probleem. Ik kan het zelf ook opzoeken.