Voorspelling: Covid-19 in 2021
Re: Voorspelling: Covid-19 in 2021
Je interpreteert die tekst volledig verkeerd.R1150GS schreef: ↑28 november 2020, 09:21Dacht ik niet:Fakkel schreef: ↑28 november 2020, 06:29
Dat heb je volgens mij verkeerd gelezen.
Dat slaat op Nederlanders die terugkeren uit België, die moeten in thuis quarantaine.
En verder staat er enkel dat het ontraden wordt, niet verboden.
Edit: inderdaad, niks aan het handje. De Belgische ´economische vluchtelingen´ blijven welkom.
https://www.baarle-hertog.be/mag-ik-van ... n-wandelen
COVID
Alle reizigers afkomstig uit België gaan na binnenkomst in Nederland 10 dagen in (thuis)quarantaine .
Dit gaat over Nederlanders die terugkeren van een reis in België.
Overigens wordt onder een reis enkel een verblijf van 48u of meer verstaan.
https://www.vlaanderen.be/gezondheid-en ... ronacrisis
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... aat-verder
Je mag als Belg nog altijd naar Nederland. Je mag er winkelen, je mag er naar de kapper, je mag er zelfs naar de hoeren.
Alleen is het nu in de winkels verplicht een mondmasker te dragen.
't Is niet omdat het mag, dat het ook moet (naar de hoeren)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ha, ik was net aan jou aan 't denken terwijl ik Canadese ahornsiroop over mijn pannenkoek kipte

De oogst van vandaag is pastinaak. Daar ook zin in? 't Is mooi weer om te fietsen ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Haha, is het "echten"? Of zo van die rare suikerstroop die ze hier soms verkopen met een Canadese vlag op, hopend dat niemand de ingrediëntenlijst naleest.
Hoeveel kost dat hier trouwens?
Hoeveel kost dat hier trouwens?

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:

Van denaldi

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
als ik het goed voorheb mogen we kerst in het buitenland (1 nacht) vieren op voorwaarde dat we binnen de 48 u terug zijn.
Dat is eigenlijk niet gek veel duurder dan in Canada. De 'gewone' van de huismerken zijn doorgaans 8-9 euro per liter. Ga je naar de higher end kom je uit rond de 12-15 euro wat de prijs van 'gewone' lijkt te zijn in denaldi. Dat is fair
We kunnen nog secret Santa spelen. Als ge uw pastinaken voor uw deur legt zet ik een maple syrupje in de plaats

We kunnen nog secret Santa spelen. Als ge uw pastinaken voor uw deur legt zet ik een maple syrupje in de plaats

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tutut, dat zou een belediging van mijn Vlaamse gastvrijheid zijn.
Ten andere wil mijn vrouw wel eens één van die rare snuiters zien waar ik hier mijn tijd mee zit te verdoen

Inderdaad, je hebt gelijk! Ik heb het opgezocht op de NL website. Die van BE is weeral onduidelijk..Fakkel schreef: ↑28 november 2020, 09:38Je interpreteert die tekst volledig verkeerd.
Dit gaat over Nederlanders die terugkeren van een reis in België.
Overigens wordt onder een reis enkel een verblijf van 48u of meer verstaan.
https://www.vlaanderen.be/gezondheid-en ... ronacrisis
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... aat-verder
Je mag als Belg nog altijd naar Nederland. Je mag er winkelen, je mag er naar de kapper, je mag er zelfs naar de hoeren.
Alleen is het nu in de winkels verplicht een mondmasker te dragen.
We denken dat wellicht allemaal van elkaar

En toch heeft R1150GS gelijk. En Fakkel niet.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... st u maar.
En die is nog wat explicieter
Klein probleempje wel: de handhaving is niet vastgelegd in de Coronawet. En dat weet de Marechaussee ook. Dus die geven de Duitsers wel een preek, maar voor de rest doen ze niets.
Maar goed: ook de handhaving van de Belgische quarantaine is nog steeds niet geregeld. Ik heb er althans geen vlaams decreet over gezien (handhaving van quarantaine is hier een regionale bevoegdheid). Daar laten de Belgische flikken zich echter niet door afschrikken.
Nu is Hugo de Jonge al een tijdje bezig om dat te fiksen, maar hij krijgt niet veel medewerking van de Tweede Kamer. Hugo dacht zelf aan strenge eisen, boetes, ophokplicht en handhaving ergens in februari. Nu, als Belgen dan het varken gaan uithangen met kapper pop-ups dan kan die formalisering ineens veel sneller geschieden !
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... st u maar.
En voor de slechte buitenlandse verstaander hebben ze ook nog een website voor de buitenlanders. In het IngliesThuisblijven (in thuisquarantaine) bij aankomst in Nederland
Reist u (terug) naar Nederland uit een land of gebied met een oranje reisadvies door veel coronabesmettingen? Dan blijft u 10 dagen thuis als u weer in Nederland bent (in thuisquarantaine).
En die is nog wat explicieter
En dat geldt voor elk uitstapje.Self-quarantine upon arrival in the Netherlands
Travellers arriving in the Netherlands from certain countries and regions should self-quarantine for 10 days. Even if you do not have any symptoms or if you have tested negative for COVID-19. Once in the Netherlands, you can self-quarantine at home or in temporary or holiday accommodation.
Which travellers should self-quarantine on arrival in the Netherlands?
You should self-quarantine if you're travelling from:
Andorra
Aruba
Austria
Belgium
Klein probleempje wel: de handhaving is niet vastgelegd in de Coronawet. En dat weet de Marechaussee ook. Dus die geven de Duitsers wel een preek, maar voor de rest doen ze niets.
Maar goed: ook de handhaving van de Belgische quarantaine is nog steeds niet geregeld. Ik heb er althans geen vlaams decreet over gezien (handhaving van quarantaine is hier een regionale bevoegdheid). Daar laten de Belgische flikken zich echter niet door afschrikken.
Nu is Hugo de Jonge al een tijdje bezig om dat te fiksen, maar hij krijgt niet veel medewerking van de Tweede Kamer. Hugo dacht zelf aan strenge eisen, boetes, ophokplicht en handhaving ergens in februari. Nu, als Belgen dan het varken gaan uithangen met kapper pop-ups dan kan die formalisering ineens veel sneller geschieden !