Voorwaarden hypothecair krediet
TIP
Voorwaarden hypothecair krediet
Hallo allemaal
Bij het aangaan van een hypothecair krediet / woonlening zijn er een aantal voorwaarden die mee de rentevoet bepalen.
Wat je vaak ziet terugkomen zijn schuldsaldoverzekering, brandverzekering en loondomiciliëring bij zelfde bank.
Andere voorwaarden die ik hier en daar lees zijn zaken zoals pensioensparen, autoverzekering, familiale verzekering, verplicht spaarbedrag...
Wat zijn zoal de voorwaarden die bij jullie bekend zijn?
Concreet zit ik bv. met het volgende: bij mijn bank heb ik een rekening inclusief kredietkaart, dus een duurdere rekening (Belfius Red) waar elke maand een som naar gaat. Ik zou een goedkopere rekening kunnen nemen (bv. Belfius White) wat mij maandelijks een behoorlijke som bespaart. Tot nu heb ik mijn type rekening niet veranderd met het idee dat mijn bank me dan als minder goede klant aanziet en minder goede voorwaarden (hogere rentevoet) voor een woonlening zal kunnen aanbieden. Maar is dat wel waar?
Bedankt voor de antwoorden!
Kenn
Bij het aangaan van een hypothecair krediet / woonlening zijn er een aantal voorwaarden die mee de rentevoet bepalen.
Wat je vaak ziet terugkomen zijn schuldsaldoverzekering, brandverzekering en loondomiciliëring bij zelfde bank.
Andere voorwaarden die ik hier en daar lees zijn zaken zoals pensioensparen, autoverzekering, familiale verzekering, verplicht spaarbedrag...
Wat zijn zoal de voorwaarden die bij jullie bekend zijn?
Concreet zit ik bv. met het volgende: bij mijn bank heb ik een rekening inclusief kredietkaart, dus een duurdere rekening (Belfius Red) waar elke maand een som naar gaat. Ik zou een goedkopere rekening kunnen nemen (bv. Belfius White) wat mij maandelijks een behoorlijke som bespaart. Tot nu heb ik mijn type rekening niet veranderd met het idee dat mijn bank me dan als minder goede klant aanziet en minder goede voorwaarden (hogere rentevoet) voor een woonlening zal kunnen aanbieden. Maar is dat wel waar?
Bedankt voor de antwoorden!
Kenn
Re: Voorwaarden hypothecair krediet
je gaat volgens mij meer geld besparen door te shoppen als je een lening nodig hebt, dan er op te rekenen dat je bank 'je als een betere klant' zou beschouwen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Verwacht niet te veel van je 'eigen bank'. Dat heb ik gemerkt toen ik ging uitkijken voor een lening. Zeker bij belfius kreeg ik een belachelijke tarief. Meestal zal je de beste interest krijgen bij een bank waar je nog geen klant bent want dan willen ze je binnenhalen als nieuwe klant.
SSV, brandverzekering en loondomiciliëring zal je volgens mij bij elke bank als voorwaarde krijgen. Dan heb je soms nog dat ze kijken naar de familie, bv. een betere tarief als je ouders ook klant zijn met een aanzienlijke som. Of dat je zelf een bepaald (groot) bedrag op je spaarrekening moet hebben. Of hoe meer verzekeringsproducten, hoe beter de tarief... maar da's dan allemaal om nog een betere tarief te kunnen krijgen en niet echt als voorwaarde om een lening te kunnen krijgen.
SSV, brandverzekering en loondomiciliëring zal je volgens mij bij elke bank als voorwaarde krijgen. Dan heb je soms nog dat ze kijken naar de familie, bv. een betere tarief als je ouders ook klant zijn met een aanzienlijke som. Of dat je zelf een bepaald (groot) bedrag op je spaarrekening moet hebben. Of hoe meer verzekeringsproducten, hoe beter de tarief... maar da's dan allemaal om nog een betere tarief te kunnen krijgen en niet echt als voorwaarde om een lening te kunnen krijgen.
Je moet sowieso uw bankenronde doen om te eindigen met een acceptabele rentevoet.
SSV, brandverzekering en loondomiciliëring zijn inderdaad meestal verplicht bij iedere bank.
Mijn ouders en mijn schoonouders zijn al heel hun leven klant bij Belfius en ook bij hen kregen we een belachelijk hoge intrestvoet voorgeschoteld.
ING en AXA zijn momenteel de moeite om eens naar te gaan luisteren...
SSV, brandverzekering en loondomiciliëring zijn inderdaad meestal verplicht bij iedere bank.
Mijn ouders en mijn schoonouders zijn al heel hun leven klant bij Belfius en ook bij hen kregen we een belachelijk hoge intrestvoet voorgeschoteld.
ING en AXA zijn momenteel de moeite om eens naar te gaan luisteren...
Het enige wat telt voor een bank is:
Hoeveel kost je huis
Hoe meer je er zelf in steekt hoe beter
Als je later je loon laat toekomen bij je nieuwe bank, brandverzekering en schuldsaldo bij hen neemt doe je ook voordeel.
Ik heb alles bij Argenta, volledig gratis, kredietkaart zit bij Beobank en ik krijg het beste tarief van een andere bank dan Argenta . Wil al wat zeggen hé
Hoeveel kost je huis
Hoe meer je er zelf in steekt hoe beter
Als je later je loon laat toekomen bij je nieuwe bank, brandverzekering en schuldsaldo bij hen neemt doe je ook voordeel.
Ik heb alles bij Argenta, volledig gratis, kredietkaart zit bij Beobank en ik krijg het beste tarief van een andere bank dan Argenta . Wil al wat zeggen hé
Bedankt allemaal voor de input.
Zowel hier op het forum en na wat rond te vragen hoor ik inderdaad hetzelfde.
Gaan shoppen bij de banken om er een zo goed mogelijke rentevoet uit te halen is het belangrijkste.
En dus niet vanuit gaan dat details bij een bepaalde bank hiervoor iets gaan uitmaken, op de standaard zaken zoals eigen inbreng, loondomiciliëring, SSV en brandverzekering na.
Gaan shoppen bij de banken om er een zo goed mogelijke rentevoet uit te halen is het belangrijkste.
En dus niet vanuit gaan dat details bij een bepaalde bank hiervoor iets gaan uitmaken, op de standaard zaken zoals eigen inbreng, loondomiciliëring, SSV en brandverzekering na.
maar blijf weg van record bank, VDK bank, Fintro en Beobank want die hen rentevoeten staan zodanig hoog. Wij hebben 2 banken gedaan en uiteindelijk ben ik alle banken telefonisch afgegaan met de melding dat we pas langskomen als we een mooie rentevoet krijgen. 3 op 5 hebben toegehapt en een dossier voor ons ingediend. Uiteraard konden we wel bewijsstukken voorleggen van de rentevoeten. Elk krediet werk quasi hetzelfde dus het is zinloos om je tijd te verspillen om telkens naar hetzelfde te luisteren.Kenn schreef:Bedankt allemaal voor de input.
Tja je zult je wel baseren op feiten maar record was voor ons de beste keus. Zeer concurrentiële rentevoet met enkel als voorwaarde loondomiciliering. Vrijheid wat betreft verzekeringen is voor ons zeer belangrijk. Hier kan ook veel geld bespaard worden