vraag naar goedkoopste bank.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: vraag naar goedkoopste bank.
ik ben in tegenstelling tot promo erg tevreden over Argenta. De service in mijn kantoor (waar ik vooral kom ivm mijn werk die daar ook een rekening heeft) is altijd prima!
Ik combineer Keytrade en Argenta.
Argenta voor gratis Mastercard en Pensioensparen
Keytrade voor mijn dagelijkse verrichtingen. En voorlopig krijg je bij keytrade 5 cent per verrichting. Is misschien niet iets om rijk van te worden, maar waar je bij belfius 1 tot 2,5 euro per maand betaald, krijg ik 1,5 tot 2 euro per maand...
Ik combineer Keytrade en Argenta.
Argenta voor gratis Mastercard en Pensioensparen
Keytrade voor mijn dagelijkse verrichtingen. En voorlopig krijg je bij keytrade 5 cent per verrichting. Is misschien niet iets om rijk van te worden, maar waar je bij belfius 1 tot 2,5 euro per maand betaald, krijg ik 1,5 tot 2 euro per maand...
Uiteraard is een vorm van controle nodig om misbruiken te vermijden.paul schreef:Indien men niet 'fysiek aanwezig' bij een bank een rekening geopend heeft - is de bank verplicht en dat doen ze ook - om de eerste storting te eisen van je rekening bij een andere bank. Indien dat niet gaat, dan word je rekening niet geaktiveerd.
Mijn antwoord was bedoeld om aan "topic-opener" te laten weten dat fysiek aanwezig zijn geen verplichting is bij internetbanken : uit zijn berichten meen ik begrepen te hebben dat hij liever kantoren vermijdt.
Banken hebben gelimiteerd toegang tot het rijksregister, en checken nieuwe klanten eerst vooraleer ze een rekening openen : of je geen bergen schulden hebt, of een crimineel bent enz... Daarom duurt het altijd even. Nadat ze een eerste storting ontvangen hebben van jou andere bank, wordt vervolgens die bank gecontacteerd om te zien of alles ok is. Vermits een paspoort namaken digitaal en met photoshop een koud kunstje is, willen ze jou ook -in sommige gevallen-persoonlijk zien.
Opletten met Argenta! Wij hadden al een aantal jaar een argenta-rekening en gisteren kregen we plots een aangetekende zending van Argenta met de Melding dat ze de "cliëntenrelatie" stopzetten en dat we een maand tijd krijgen om de rekeningen (spaar -en zichtrekening) af te sluiten. Indien we niet reageren, dan worden onze rekeningen geblokkeerd!
Na een telefoon (na heel wat pogingen tegen we uiteindelijk uitleg kregen) kregen we te horen dat onze rekeningen worden afgesloten worden omdat deze niet opbrengt voor Argenta (we hebben niet echt veel staan op de spaarrekening en hebben geen verzekeringen lopen bij hun).
Dit is toch wel ongelooflijk! Van klantenservice en commerciële zet gesproken!
Na een telefoon (na heel wat pogingen tegen we uiteindelijk uitleg kregen) kregen we te horen dat onze rekeningen worden afgesloten worden omdat deze niet opbrengt voor Argenta (we hebben niet echt veel staan op de spaarrekening en hebben geen verzekeringen lopen bij hun).
Dit is toch wel ongelooflijk! Van klantenservice en commerciële zet gesproken!