Vraag over berekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Vraag over berekening
Ik heb morgen examen van Financien. Hierin moeten we kunnen berekenen hoeveel iets gaat opbrengen. Maar ik vraag mij dit af, zoals ik het begrijp gebeurt het volgende als je vers kapitaal stort: De eerste 6 maanden gaat de aangroeipremie in na die 6 maanden begint de getrouwheidspremie, maar die krijg je pas betaald na 12 maanden nadat het op rekenening is. Dus eigenlijk krijg je na eerste jaar wanneer je de rente krijgt: 6 maanden aangroei en 12 maanden basis. maar nog geen getrouwheids want die heeft dan nog maar 6 maanden gelopen? En daarna jaar daarop krijg je die 12 maanden getrouwheids en 12 maanden basis? Maar dan heeft er alweer 6 maanden getrouwheids gelopen, maar die wordt dan ook weer pas uitgekeerd als het 12 maanden heeft gelopen? Klopt dit, ik spreek nu wel als je het geld erop laat staan 
En wat ik ook niet begrijp, WAT als een bank nu dit biedt: 4 procent basis, 0.01 procent aangroei en 2 procent getrouwheids. Omdat eerst de aangroeipremie zal ingaan en pas daarna de getrouwheids heb je de eerste 6 maanden toch eigenlijk bijna niks premie? Of begint de getrouwheidspremie dan van het begin te lopen omdat die hoger is als de aangroei?
Groeten
En wat ik ook niet begrijp, WAT als een bank nu dit biedt: 4 procent basis, 0.01 procent aangroei en 2 procent getrouwheids. Omdat eerst de aangroeipremie zal ingaan en pas daarna de getrouwheids heb je de eerste 6 maanden toch eigenlijk bijna niks premie? Of begint de getrouwheidspremie dan van het begin te lopen omdat die hoger is als de aangroei?
Groeten
Re: Vraag over berekening
Klopt idd, aangroei begint eerst en na deze 6 maanden begint de getrouwheid te lopen en wordt deze uitbetaald zoals je zegt in je voorbeeld, omdat er in dit geval 6 maanden vertraging op zit dankzij de aangroei en stortingsdatum.azirtoo schreef: Ik heb morgen examen van Financien. Hierin moeten we kunnen berekenen hoeveel iets gaat opbrengen. Maar ik vraag mij dit af, zoals ik het begrijp gebeurt het volgende als je vers kapitaal stort: De eerste 6 maanden gaat de aangroeipremie in na die 6 maanden begint de getrouwheidspremie, maar die krijg je pas betaald na 12 maanden nadat het op rekenening is. Dus eigenlijk krijg je na eerste jaar wanneer je de rente krijgt: 6 maanden aangroei en 12 maanden basis. maar nog geen getrouwheids want die heeft dan nog maar 6 maanden gelopen? En daarna jaar daarop krijg je die 12 maanden getrouwheids en 12 maanden basis? Maar dan heeft er alweer 6 maanden getrouwheids gelopen, maar die wordt dan ook weer pas uitgekeerd als het 12 maanden heeft gelopen? Klopt dit, ik spreek nu wel als je het geld erop laat staan
Ook correct, als er een aangroeipremie is hoe klein dan ook, gaat deze eerst in en pas na 6 maanden begint de getrouwheidspremie te tellen. Veel succes met je examen.azirtoo schreef: En wat ik ook niet begrijp, WAT als een bank nu dit biedt: 4 procent basis, 0.01 procent aangroei en 2 procent getrouwheids. Omdat eerst de aangroeipremie zal ingaan en pas daarna de getrouwheids heb je de eerste 6 maanden toch eigenlijk bijna niks premie? Of begint de getrouwheidspremie dan van het begin te lopen omdat die hoger is als de aangroei?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
uwe cursus gaat volgend jaar herscreven moeten worden, met de nieuwe spaarregeling 
Waiting for the financial meltdown...
Ik vrees het....