Vraagje over ING spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Vraagje over ING spaarrekening
Beste
Momenteel heb ik bij ING een gewone spaarrekening (Groen boekje):
0,75% basisrente;
0,25% getrouwheidspremie per jaar.
Een week geleden belde mijn ING kantoor me op met de vraag of ik niet zou willen overstappen naar "ING Lion Pr*emium" omdat ik daar meer rente zou krijgen en dit veel voordeliger zou zijn voor mij.
1% basisrente;
1% getrouwheidspremie per jaar.
Nu vroeg ik me natuurlijk af wat de nadelen zijn buiten dat het enkel online beheerbaar is. Want zover ik weet willen banken enkel geld krijgen en zullen er niet snel meer geven, of ben ik te achterdochtig?
Alvast bedankt!
Momenteel heb ik bij ING een gewone spaarrekening (Groen boekje):
0,75% basisrente;
0,25% getrouwheidspremie per jaar.
Een week geleden belde mijn ING kantoor me op met de vraag of ik niet zou willen overstappen naar "ING Lion Pr*emium" omdat ik daar meer rente zou krijgen en dit veel voordeliger zou zijn voor mij.
1% basisrente;
1% getrouwheidspremie per jaar.
Nu vroeg ik me natuurlijk af wat de nadelen zijn buiten dat het enkel online beheerbaar is. Want zover ik weet willen banken enkel geld krijgen en zullen er niet snel meer geven, of ben ik te achterdochtig?
Alvast bedankt!
Re: Vraagje over ING spaarrekening
welkom pkon, 1 + 1 is natuurlijk beter dan wat je nu hebt.
maar het kan nog beter, kijk maar eens in de sectie sparen van deze website.
met internet bankieren is niks mis, het moet niet alles of niks zijn.
zet een grotere deel op een rekening dat iets opbrengt a la 2,65% bvb NIBC of een andere.
laat wat staan bij ING.
ik moedig u aan om de komende dagen eens wat rond te snuffelen, het is de moeite waard!
maar het kan nog beter, kijk maar eens in de sectie sparen van deze website.
met internet bankieren is niks mis, het moet niet alles of niks zijn.
zet een grotere deel op een rekening dat iets opbrengt a la 2,65% bvb NIBC of een andere.
laat wat staan bij ING.
ik moedig u aan om de komende dagen eens wat rond te snuffelen, het is de moeite waard!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
2% is bij mijn weten de beste spaarrekening bij een 'grootbank'. De pure internetbanken zullen natuurlijk altijd beter doen..
Maar wat zijn de nadelen dan van puur internetbankieren?
Kan je met een "ING Lion Pr*emium" rekening ook nog naar een bankautomaat gaan om geld af te halen als je die plots toch zou nodig hebben? Of ben je gebonden aan het internet (zodat je eerst een overschrijving naar je zichtrekening moet maken voor je effectief aan het geld kan).
En wat gebeurt er met de rentes die ik nog moet krijgen op 1 januari 2013 als ik nog dit jaar over ga naar "ING Lion Pr*emium"?
Thanks
Kan je met een "ING Lion Pr*emium" rekening ook nog naar een bankautomaat gaan om geld af te halen als je die plots toch zou nodig hebben? Of ben je gebonden aan het internet (zodat je eerst een overschrijving naar je zichtrekening moet maken voor je effectief aan het geld kan).
En wat gebeurt er met de rentes die ik nog moet krijgen op 1 januari 2013 als ik nog dit jaar over ga naar "ING Lion Pr*emium"?
Thanks
Je moet inderdaad eerst via internet geld naar je zichtrekening overschrijven. Je kan geen geld rechtstreeks afhalen aan een automaat.
Je kan ook wel via atm of deing online toestellen de overschrijving doen. Je basisrente stijgt en je totale rentepercentage verdubbelt. Zeker doen dus.
hoi,
Er zijn geen nadelen aan internetbanken verbonden tenzij je graag staat aan te schuiven aan een loket
Van spaarrekeningen kan je nooit rechtstreeks geld afhalen, dit moet eerst naar de zichtrekening
Hierin verschilt een internetbank dus niet van een gewone bank
De intrest van de huidige rekening zal je nog steeds krijgen, uiteraard zal je misschien wat getrouwheidspremie missen op het geld dat er nog geen jaar staat.
Maar gezien de intrest die je nu krijgt kan je dit bij een internetrekening (bv NIBC) zeer snel terugverdienen en zelfs meer
Zoals hierboven reeds gezegd kan je best een op de site rondneuzen (bv https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html)
Er zijn geen nadelen aan internetbanken verbonden tenzij je graag staat aan te schuiven aan een loket
Van spaarrekeningen kan je nooit rechtstreeks geld afhalen, dit moet eerst naar de zichtrekening
Hierin verschilt een internetbank dus niet van een gewone bank
De intrest van de huidige rekening zal je nog steeds krijgen, uiteraard zal je misschien wat getrouwheidspremie missen op het geld dat er nog geen jaar staat.
Maar gezien de intrest die je nu krijgt kan je dit bij een internetrekening (bv NIBC) zeer snel terugverdienen en zelfs meer
Zoals hierboven reeds gezegd kan je best een op de site rondneuzen (bv https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html)