Vraagje spaarrekeningen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Tijdelijk Verbannen
- Contacteer:
Re: Vraagje spaarrekeningen
Zelf heb ik dat wél, al vaak en veel algemene praktijkervaring met obligatiesthe_bishop schreef: ↑15 augustus 2025, 20:02KleineSpaarder schreef: ↑15 augustus 2025, 17:37 Als je aan je geld wilt, en de rentevoeten zijn gestegen, dan zakt de koers van je obligatie en heb je misschien minder dan wat je betaald hebt.![]()
![]()
KleineSpaarder heeft duidelijk nog nooit een staatsbon op 1 jaar gekocht, want die reageert nauwelijks op renteschommelingen.

Nog niet zolang geleden nadat een half jaar was versteken een Nederlandse staatsobligatie verkocht die een looptijd van een jaar had met een rendement van 2% bij aankoop.
Daarvan was netjes iets meer dan de helft van binnen. Had ik met geen enkele spaarrekening gehaald op 6 maanden.
Kosten, buiten de luttele transactiekosten van Saxo...
NIKS... zelfs geen beurstaks

Ik heb er ook die nu over nog geen 5 maand, januari 2026, gaan aflopen. De reactie op renteschommelingen daarvan is zo goed als 0.
Praktijkervaring... --KNIP--
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Re: Vraagje spaarrekeningen
Dat andere "forumleden" posting na posting, hele pagina's vol hun eigen onzin zitten te quoten en daar dan hun mening over geven stoort je precies niet, vreemd ...iejoor schreef: ↑16 augustus 2025, 08:02@the_bishop kun je uw vete met andere forumleden niet via privé mail uitzweten in plaats van iedereen met een tsunami van reacties te vervelen. En de volledige tekst met beeld niet steeds opnieuw herhalen.
Gezonde bijdragen zijn steeds welkom.
Had u nog een vraag over spaarrekeningen ?

Dubbele moraal misschien ?

Make Spaargids " Great Again ! "