Vragen over ERGO kosten
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Vragen over ERGO kosten
Dan blijft de vraag: welke kosten zitten in het rendement verrekend en welk niet?
Re: Vragen over ERGO kosten
Beste Riptide Walter,
Bedankt voor je antwoord. Ik begrijp dat je jezelf niet wil positioneren als woordvoerder voor Ergo. Toen ik merkte dat je duidelijk over meer inside informatie beschikt dan veel Ergo verkopers, dacht ik de kans niet te laten schieten om mijn vragen aan jou te kunnen stellen. Vergeef me daarvoor.
Je stelt dat de onkosten niet belangrijk zijn, maar in mijn opinie zijn ze dat wel. Het zijn immers de nettopremies die in het product belegd worden, niet de brutopremies. Alle onkosten op de brutopremies verlagen het spaartegoed waarop het rendement wordt toegepast.
Ik ben daarom wat teleurgesteld dat we nu nog altijd niet weten hoeveel bvb. de acquisitiekosten bedragen. Indien die van de brutopremies worden afgetrokken, dan zal het effectieve rendement voor de pensioenspaarder heel wat lager liggen. Vooral indien dit betekent dat de premies van de eerste drie jaar voor een groot stuk naar dit soort onkosten gaat en niet naar het spaartegoed (zoals ik meen in een van je eerdere berichten te lezen).
Een goed product biedt volgens mijn bescheiden mening volledige transparantie over alle relevante onkosten, zodat de mensen een zo goed mogelijk keuze kunnen maken. Of ben je het daar niet mee eens ?
Enfin, we weten nu ten minste dat er dus onkosten zijn die niet op de infofiches zijn terug te vinden. Ik hoop dat er ooit eens iemand volledige klaarheid kan scheppen hoeveel die bedragen en hoe die verrekend worden.
Bedankt voor je antwoord. Ik begrijp dat je jezelf niet wil positioneren als woordvoerder voor Ergo. Toen ik merkte dat je duidelijk over meer inside informatie beschikt dan veel Ergo verkopers, dacht ik de kans niet te laten schieten om mijn vragen aan jou te kunnen stellen. Vergeef me daarvoor.
Je stelt dat de onkosten niet belangrijk zijn, maar in mijn opinie zijn ze dat wel. Het zijn immers de nettopremies die in het product belegd worden, niet de brutopremies. Alle onkosten op de brutopremies verlagen het spaartegoed waarop het rendement wordt toegepast.
Ik ben daarom wat teleurgesteld dat we nu nog altijd niet weten hoeveel bvb. de acquisitiekosten bedragen. Indien die van de brutopremies worden afgetrokken, dan zal het effectieve rendement voor de pensioenspaarder heel wat lager liggen. Vooral indien dit betekent dat de premies van de eerste drie jaar voor een groot stuk naar dit soort onkosten gaat en niet naar het spaartegoed (zoals ik meen in een van je eerdere berichten te lezen).
Een goed product biedt volgens mijn bescheiden mening volledige transparantie over alle relevante onkosten, zodat de mensen een zo goed mogelijk keuze kunnen maken. Of ben je het daar niet mee eens ?
Enfin, we weten nu ten minste dat er dus onkosten zijn die niet op de infofiches zijn terug te vinden. Ik hoop dat er ooit eens iemand volledige klaarheid kan scheppen hoeveel die bedragen en hoe die verrekend worden.
Re: Vragen over ERGO kosten
Een ERGO-verkoper uit mijn kennissenkring kan geen polis bezorgen aan potentiële klanten alvorens die 'voor'ingetekend hebben. Het enige wat dan voor die verkopers overblijft is het kopiëren van de polis die ze zelf afgesloten hebben, dit slaat natuurlijk nergens op.
Dit is iets wat er ingehamerd wordt bij hun opleidingen en wat bij mij overkomt als een compleet gebrek aan transparantie naar de klant toe. Je komt als potentiële klant dus NOOIT vooraf te weten met welke kosten je geconfronteerd wordt alvorens je de polis afsluit.
Ook de NETTO-resultaten van de afgelopen jaren heb ik opgevraagd maar ook deze heb ik intussen nog niet te zien gekregen.
Uiteraard heb ik de jongeman ook gewezen van het bestaan van forums zoals spaargids.be en volgens hem kunnen we hier 'binnenkort' een antwoord van een 'hooggeplaatste' ERGO-medewerker verwachten.
Ik kijk er alvast naar uit!
Dit is iets wat er ingehamerd wordt bij hun opleidingen en wat bij mij overkomt als een compleet gebrek aan transparantie naar de klant toe. Je komt als potentiële klant dus NOOIT vooraf te weten met welke kosten je geconfronteerd wordt alvorens je de polis afsluit.
Ook de NETTO-resultaten van de afgelopen jaren heb ik opgevraagd maar ook deze heb ik intussen nog niet te zien gekregen.
Uiteraard heb ik de jongeman ook gewezen van het bestaan van forums zoals spaargids.be en volgens hem kunnen we hier 'binnenkort' een antwoord van een 'hooggeplaatste' ERGO-medewerker verwachten.
Ik kijk er alvast naar uit!
Re: Vragen over ERGO kosten
Ik weet pertinent zeker dat hun systeem toelaat om een offerte af te drukken waarin je alle elementen kunt vinden. Laat je zo maar niks op je mouw spelden.
Re: Vragen over ERGO kosten
Het zal wel zijn.Stijn1234 schreef:
Uiteraard heb ik de jongeman ook gewezen van het bestaan van forums zoals spaargids.be en volgens hem kunnen we hier 'binnenkort' een antwoord van een 'hooggeplaatste' ERGO-medewerker verwachten.
Ik kijk er alvast naar uit!
Het zijn gewoon oplichters en ze weigeren te antwoorden op de vragen die je stelt. Het kan hen gewoon geen zak schelen of je tevreden bent of niet. En die ombudsdienst van Ergo trekt ook op niks. Gewoon rond de pot draaien en hopen dat je zwijgt.
Een verontschuldiging kan er gewoon niet van af.
Bah.
Re: Vragen over ERGO kosten
ERGO: gekloeët zèèt dzje altêêt !
Re: Vragen over ERGO kosten
Onlangs gezien dat mijn ma al 20 jaar zo'n contract heeft. Ze heeft alle papieren nog, en nergens zijn er cijfers te vinden.
Net eens gebeld naar de makelaar, en die gaat mij "alle" info doorsturen. Waarschijnlijk krijg ik niets en zullen wij dan gewoon stoppen met de premies.
Net eens gebeld naar de makelaar, en die gaat mij "alle" info doorsturen. Waarschijnlijk krijg ik niets en zullen wij dan gewoon stoppen met de premies.
Re: Vragen over ERGO kosten
Oppassen met stoppen met de premies te betalen; dat kan je een behoorlijke duit kosten. Zeker bij Ergo.
Lees eerst alles goed voor je zo'n dingen doet.
Lees eerst alles goed voor je zo'n dingen doet.
Re: Vragen over ERGO kosten
Dank u voor de goede raad, dat zal ik zeker doen !
Re: Vragen over ERGO kosten
[UPDATE]
Situatie: Ik heb onlangs gemerkt dat mijn ma al 20 jaar een levenverzekering heeft bij ERGO. Ze heeft alles bijgehouden en toch valt er géén cijfermateriaal te bespeuren in al die documenten. Mijn makelaar kon mij telefonisch niet al te veel détails geven, en ERGO wou niet (omdat ik mijn ma niet ben). Dus ik vroeg aan mijn makelaar om wat vragen door te sturen:
Situatie: Ik heb onlangs gemerkt dat mijn ma al 20 jaar een levenverzekering heeft bij ERGO. Ze heeft alles bijgehouden en toch valt er géén cijfermateriaal te bespeuren in al die documenten. Mijn makelaar kon mij telefonisch niet al te veel détails geven, en ERGO wou niet (omdat ik mijn ma niet ben). Dus ik vroeg aan mijn makelaar om wat vragen door te sturen:
Zijn er in de antwoorden dingen die sowieso niet kunnen kloppen? Zo nee, dan blijkt dit dan toch niet zo slecht te zijn bij ERGO?Geachte mijnheer <X>
Betreft: een ERGO levensverzekering met polisnummer <X>
na ons gesprek van deze morgen heb ik contact opgenomen met ERGO om wat meer cijfermateriaal te verkrijgen.
Ze lieten mij weten dat ze zo'n informatie enkel mogen verschaffen als het via de makelaar gaat, of via aangetekend schrijven van mijn ma.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om mijn waslijst met vragen naar hen door te sturen, en mij dan het antwoord te bezorgen?
- Wat zijn de instapkosten per storting?Die zijn er niet
- Zijn er beheerskosten?Ja zoals bij iedere verzekerings MIJ
- Zijn er andere kosten?Nee
- Zijn er kosten verbonden aan het premievrij maken van het contract?De kosten zijn voor het op peilhouden van de polis
- Wat is het gegarandeerd rendement voor iedere nieuwe storting?3.75% en die zal niet veranderen
- Wat met de kosten als er jaarlijks ipv maandelijks een premie wordt gestort? Kan die aanpassing zonder problee.m?Geen probleem voor de aanpassing,er zijn geen kosten.En het kapitaal zal vanaf deze datum met een 6% stijgen.
- Kunnen wij de premie verhogen? Zo ja, moet dezelfde regels (kosten/opbrengsten) dan nog?Bij een premie verhoging blijft alles gelijk.
Tevens kan de inhoud van het kontrakt vb verzekeringen op gelijk welk ogenblik uit de polis gehaald worden.
Laatst gewijzigd door iDemmel op 13 maart 2012, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 21 mar 2009
- Contacteer:
Re: Vragen over ERGO kosten
Zou me erg verbazen moest alles zo zijn
Maar ja, je weet nooit natuurlijk

Maar ja, je weet nooit natuurlijk

Re: Vragen over ERGO kosten
Iemand een idee over hoe ik dit zou kunnen nakijken? Misschien stuur ik best toch nog de aangetekende zending om de antwoorden te vergelijken met die van de makelaar? Volgens mij heeft hij dit niet doorgestuurd naar hen maar heeft hij zelf antwoord gegeven of heeft hij het telefonish met hen gedaan.
Re: Vragen over ERGO kosten
Zelfs een gewone brief is niet voldoende ? waarom ? Wil je dat ook eens aan die pipos vragen ?
Gewoon het zo moeilijk mogelijk maken om info te geven ? Ze gaat toch rond de pot zitten draaien
Gewoon het zo moeilijk mogelijk maken om info te geven ? Ze gaat toch rond de pot zitten draaien
Re: Vragen over ERGO kosten
Ik pik er maar eentje uit die bewijsbaar onwaar is. Bij maandelijkse premies betaal je fractioneringskosten. Dat is al eens toegegeven door één van de Ergo mensen op het forum, hoewel die niet wou zeggen hoeveel die bedragen.iDemmel schreef:[
- Wat met de kosten als er jaarlijks ipv maandelijks een premie wordt gestort? Kan die aanpassing zonder problee.m?Geen probleem voor de aanpassing,er zijn geen kosten.En het kapitaal zal vanaf deze datum met een 6% stijgen.
Ik zou de rest van die commentaar dan ook met het nodige skepsis onthalen, tenzij je makelaar zijn uitspraken met officiële papieren en cijfermateriaal kan bewijzen.
Re: Vragen over ERGO kosten
Robokat, je hebt waarschijnlijk gelijk, ware het niet dat ze bij Ergo sluw zijn.
De vraag was of er bijkomende kosten zijn als men jaarlijks i.p.v. maandelijks betaald.
Wel het antwoord is: Neen. "... Het kapiataal zal vanaf deze datum met een 6% stijgen"
Eigenlijk is dit antwoord hetzelfde als: indien u maandelijks betaald is er een extra kost, niet bij jaarlijkse betalingen. (Vandaar de 6% meer kapitaal bij jaarlijkse betalingen).
De vraag was of er bijkomende kosten zijn als men jaarlijks i.p.v. maandelijks betaald.
Wel het antwoord is: Neen. "... Het kapiataal zal vanaf deze datum met een 6% stijgen"
Eigenlijk is dit antwoord hetzelfde als: indien u maandelijks betaald is er een extra kost, niet bij jaarlijkse betalingen. (Vandaar de 6% meer kapitaal bij jaarlijkse betalingen).