Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Vragen over ERGO kosten

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
276 berichten
  • Pagina 14 van 19
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • …
  • 19
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking
Zwiertje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Zwiertje
Verstuur privébericht

Re: Vragen over ERGO kosten

• Citeer

Bericht door Zwiertje » 30 december 2012, 12:23

otc schreef:Dus eigenlijk als men de volledige rit uitzit is dit toch geen slechte formule. Het vast gedeelte kan namelijk nog stijgen bij stijging van de lange-termijnrente dus dan profiteerd men ook op deze wijze van betere rendementen.
Dus, met wat geluk is het 'geen slecht' product. Waarom zou je dan niet direct voor wel een 'goed product' gaan?
Kijk, voor mij is het duidelijk: zelfs bij een kostenkampioen als KBC kan ik zonder probleem alle kosten op een rijtje zetten van hun PRICOS fonds. Ik kan kostenloos opstappen, kostenloos jaren overslaan, ....
Bij ERGO blijft het een erwtensoep, die we hier na jaren gevraag en gezaag nog altijd niet uitgeklaard krijgen. Wat wel vast lijkt te staan is dat de kosten buitengewoon hoog zijn, en dat je met handen en voeten wordt gebonden. En dat allemaal terwijl het met een beetje (veel) geluk misschien 'geen slecht' product is.
otc schreef:Mijn consulent vertelde me dat het product zeer interessant is op voorwaarde dat men geen wijzingen aanbrengt en dat afkoop het slechts mogelijke is, daar men dan de nog niet gedelgde kosten doorrekend.
Wij van WC-eend vinden dat WC-eend het beste product is voor u ....
Wat verwacht je eigenlijk dan wel dat je consulent gaat zeggen? Als ik mij niet vergis moeten zij trouwens hun commissie terugbetalen als een klant binnen een bepaalde periode opzegt... Kan iemand dat bevestigen?
Hij bevestigt er wel mee hoe weinig flexibel het product is.

TVC
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer TVC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TVC » 30 december 2012, 13:17

Inderdaad, dat klopt. Ik ben zowat een jaar terug bijna een half jaar actief geweest bij ERGO. Je moet je commissie voor een deel teruggeven als je stopt binnen de 2 of 3jaar. Ze hebben goede producten hoor, maar ik kreeg de indruk dat er een groot verschil is in werking tussen de verschillende filialen wat de slechte naam met zich meebrengt. Daarom ben ik er ook meegestopt. ik zat in een filiaal aan de bellevue te Gent en daar smeren ze de klant gewoon iets aan zonder rekening te houden met de behoeften van de klant. Ook moesten wij gewoon lijsten afbellen en als je niet meer presteerde werd je aan de kant geschoven.

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Sebastiaan1985
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 30 december 2012, 13:20

Al die newbies die (zogezegd) bij ergo werken die hier constant verschijnen op het forum begint toch serieus te irriteren... Ofwel is het altijd dezelfde die onder een andere naam terugkomt ofwel is spaargids precies populair bij onze ERGO vrienden :)

TVC
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer TVC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TVC » 30 december 2012, 13:25

Ik heb me inderdaad net geregistreerd omdat ik eigenlijk per toeval op dit forum ben gebotst door te googelen voor een lening. Ik wou het gewoon maar meegeven hoor omdat de vraag werd gesteld en ik doe nog geen pensioensparen want zit in mijn laaste jaar :). Schiet niet op de booschapper zou ik zeggen :p.

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 30 december 2012, 13:33

Mja dat gezeik over ERGO begint gewoon te irriteren. Ik heb niets tegen ERGO of eender welke verzekeringsmaatschappij. Als je ze niet vertrouwt, sluit je dan gewoon geen verzekering bij hun af, zo simpel is het. Ik vind het gewoon een beetje hypocriet dat spaargids samenwerkt met ERGO, maar het forum dan wel volstaat met geflame en waarschuwingen om niet met ergo in zee te gaan. Consequent zijn ver te zoeken ...

TVC
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer TVC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TVC » 30 december 2012, 13:40

Niemand verplicht u de rubriek over ERGO te lezen of er te posten hé :). Als spaargids ermee samenwerkt, zal het wel zo slecht niet zijn zeker :p. Ik heb nu zelf eigenlijk niet echt een positieve ervaring gehad met sommige hun manier van werken maar daarom heb ik nog niet de behoefte om het van de daken te schreeuwen :)

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 30 december 2012, 13:45

Dat is waar. Maar ja wat doe je op een zondag namiddag als je niet moet werken en nog geen vriendin hebt die al de aandacht opeist...

Mja verzekeringen is (in mijn ogen)ook een speciaal wereldje.. Oplichten of opgelicht worden ;D (grapje).

En ik heb het nooit zo gehad op werken met commissies. Ik vind dat commissies zorgen voor een ongezonde concurrentie en afgunst tussen de werknemers... Maar ja sommige zullen dat juist graag hebben zeker. Elk vogeltje zingt zoals hij gebekt is :)

TVC
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer TVC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TVC » 30 december 2012, 13:50

Zondagnamiddag, studeren :p,

Werken op commissie vond ik nu eigenlijk niet het probleem. Commissie of vast loon, het blijft een vergoeding om arbeid te leveren denk ik :p. Tenslotte moet men toch iets verdienen en het studentenleven is nogal duur :))

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 30 december 2012, 17:42

TVC schreef:Niemand verplicht u de rubriek over ERGO te lezen of er te posten hé :). Als spaargids ermee samenwerkt, zal het wel zo slecht niet zijn zeker :p. Ik heb nu zelf eigenlijk niet echt een positieve ervaring gehad met sommige hun manier van werken maar daarom heb ik nog niet de behoefte om het van de daken te schreeuwen :)

Het is niet omdat spaargids ermee "zou" samenwerken dat het gene brol kan zijn. Met wie werkt testaankoop allemaal niet samen ??

Massa
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Massa
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Massa » 30 december 2012, 17:44

beni schreef: Beste Massa,
hoeveel bedragen de kosten bij annulatie van een pensionsparen (met Golden Future en 60/40 sleutel) binnen de 30 dagen van intekening?
Ikzelf heb me in de doeken laten doen door een vriend van een vriend... na het lezen van de voorgaande berichten, ben ik precies toch geneigd om te annuleren ;-)
Ik heb verleden week mijn 910euro gestort. Ik heb geen overlijdensdekking of andere opties genomen.

Alvast bedankt voor uw antwoord .. ik hoop dat ik de schade nog kan beperken.

Kan een storting op 31 dec 12 nog in aanmerking komen voor fiscaal voordeel met pensionsparen in 2012?
Kosten voor te annuleren in de eerste 30 dagen = 0€ moet je natuurlijk wel snel contact opnemen met de verkoper (en bel maar naar het callcenter ook, voor de zekerheid)
Zwiertje schreef: Wat verwacht je eigenlijk dan wel dat je consulent gaat zeggen? Als ik mij niet vergis moeten zij trouwens hun commissie terugbetalen als een klant binnen een bepaalde periode opzegt... Kan iemand dat bevestigen?
Hij bevestigt er wel mee hoe weinig flexibel het product is.
een deel van de commisies komen op een "rekening" die na 3 jaar vrijkomt (als de klanten nog steeds klant zijn dan), helaas pindakaas voor de verkoper komt er geen jaarlijkse intrest op zoals bij een spaarboekje

TVC
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer TVC
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TVC » 30 december 2012, 18:38

Ik heb deze namiddag in mijn pauze deze rubriek eens doorgenomen. Ik begrijp niet hoe men de redenering toepast. Jullie gebruiken het eindkapitaal om de kosten te berekenen? Dat is toch de omgekeerde wereld, deze staan toch op de infofiche? Wat doe je dan met banken, deze werken doorgaans niet met een vast eindkapitaal dacht ik? Wil dit dan zeggen dat men hier de "verborgen" kosten niet zouden aanwezig zijn? Misschien mis ik nu iets, ben er tenslotte al een jaartje uit, maar het lijkt me toch allemaal wel heel vergezocht :p

boenki
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer boenki
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door boenki » 30 december 2012, 20:41

Massa schreef: Kosten voor te annuleren in de eerste 30 dagen = 0€ moet je natuurlijk wel snel contact opnemen met de verkoper (en bel maar naar het callcenter ook, voor de zekerheid)
Beste Massa,
nog een laatste vraagje voordat ik mijn agent op de rooster leg ;-)
Stel dat ik mijn Golden Future 60/40 toch behoud, maar dat ik het bij die ene storting laat. Komende jaren stort ik bijvoorbeeld in een pensioenverzekering om van mijn fiscaal voordeel te genieten.
Zal ik aan mijn pensioen nog iets terug zien van deze ene storting of is dan alles opgegaan aan kosten?

Thx!

Massa
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Massa
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Massa » 30 december 2012, 22:00

TVC schreef:Ik heb deze namiddag in mijn pauze deze rubriek eens doorgenomen. Ik begrijp niet hoe men de redenering toepast. Jullie gebruiken het eindkapitaal om de kosten te berekenen? Dat is toch de omgekeerde wereld, deze staan toch op de infofiche? Wat doe je dan met banken, deze werken doorgaans niet met een vast eindkapitaal dacht ik? Wil dit dan zeggen dat men hier de "verborgen" kosten niet zouden aanwezig zijn? Misschien mis ik nu iets, ben er tenslotte al een jaartje uit, maar het lijkt me toch allemaal wel heel vergezocht :p
mensen in het callcenter (klantendienst) zeggen zelf dat alles wat ze wettelijk gezien moeten laten weten in de FIF staat, wat er bij banken al dan niet instaat weet ik niet, daar heb ik geen zicht op, maar ik kan wel zeggen dat de overgrote meerderheid van kosten die gemaakt worden bij ERGO niet in de FIF staan.
boenki schreef:
Massa schreef: Kosten voor te annuleren in de eerste 30 dagen = 0€ moet je natuurlijk wel snel contact opnemen met de verkoper (en bel maar naar het callcenter ook, voor de zekerheid)
Beste Massa,
nog een laatste vraagje voordat ik mijn agent op de rooster leg ;-)
Stel dat ik mijn Golden Future 60/40 toch behoud, maar dat ik het bij die ene storting laat. Komende jaren stort ik bijvoorbeeld in een pensioenverzekering om van mijn fiscaal voordeel te genieten.
Zal ik aan mijn pensioen nog iets terug zien van deze ene storting of is dan alles opgegaan aan kosten?

Thx!
gaat ervan afhangen of je voor reductie of omzetting.
Bij omzetting woordt de einddatum van je contract behouden en wordt er gekeken naar wat je al gestort hebt en hoeveel dit zal opbrengen over de jaren. Ik gok dat je er als je 65 bent eens goed je kar bij de colruyt kan gaan vullen maar meer niet. Je hebt geen recht op winstdeelname en je eerste premies zijn opgeslokt door kosten.

als je voor reductie gaat kies je een nieuwe einddatum (zullen ook voorwaarden aan vast hangen)
en na die einddatum krijg je nougaballen terug van wat je gespaard hebt.
Wat is het voordeel? dekking bij overlijden zal hoger liggen dan bij omzetting (maar die dekking valt dus weg na nieuwe einddatum

dus: het geld laten staan, niet bijstorten: in het beste geval kan je als je 65 bent is een winkelkar vullen, that's it (in uw geval dan)

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door phase » 30 december 2012, 22:42

Dit zou ik doen moest ik met zo'n HMI / ERGO plan zitten en tot inzicht was gekomen: Heel simpel, gewoon het spel afkopen, fiscale penalisatie aanvaarden en af met de kous. Geen stress meer over kosten die nog gaan aangerekend worden omdat je niet meer bijstort, geen stress meer over hoe veel slechter het fonds nog kan presteren, of stress met je af te vragen 'of' er nog iets van gaat overschieten tegen je pensioen... Gewoon door die zure appel bijten en verder gaan met een duidelijk en goed product, goed voor uw rendement en uw gemoedsrust. Vergeet ook niet al die tijd dat dat geld vast zit in een slecht presterend product, gedurende die tijd ben je dat geld 'kwijt' en kan het geen 'betere' return opleveren.

otc
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer otc
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door otc » 30 december 2012, 22:53

Ik zou dit niet doen, gewoon geen bijstortingen meer doen als je niet verder wilt sparen in dit product. Eventueel wat later afkopen als de koers van het fonds iets hoger staat. Tenslotte is de kans toch groot dat er vroeg of laat een stijging komt, zodat je deelbewijzen meer waarde krijgen, niet?

@ Massa, persoonlijk vind ik het raar dat je zo reageert. Toen je een week geleden nog hevige voorstander was van ERGO wist je toch ook al dat afkoop van dit type contracten geen goede zaak is. Om nu een evengrote tegenstander te zijn vind ik nogal bizar. MIjn consulent is familie van mij en ik zou nooit geloven dat hij me een slecht product zou aanbieden. Hij heeft me er eerlijk op gewezen dat dit type product een goeie combinatie is op voorwaarde dat je geen afkoop doet van je contract of grote wijzigingen aanbrengt. Dit was, toen ik ermee starte, ook niet mij bedoeling daar ik pensioensparen aanzie als een vaste manier van sparen voor mijn toekomst.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

276 berichten
  • Pagina 14 van 19
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • …
  • 19
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy