Vragen over het invullen van je personenbelasting
Re: Vragen over het invullen van je personenbelasting
4,2 en 4,3
Dat is echter niet iets om jaloers op te zijn.

Zo laag, hoe doen jullie dat?
Voor de kinderopvang, bezorgd de creche mij altijd een fiscaal attest van 1 januari YYYY tot 30 november YYYY. De maand december wordt daar nooit op vermeld.
Is dat correct? December valt toch ook nog in het inkomstenjaar 2024? (Maar ging evengoed om 2023).
Probleem is dat ik al elk jaar vergeten ben om die maand december met een jaar vertraging in te vullen.
Is dat correct? December valt toch ook nog in het inkomstenjaar 2024? (Maar ging evengoed om 2023).
Probleem is dat ik al elk jaar vergeten ben om die maand december met een jaar vertraging in te vullen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even een vraagje mijn personenbelastingbrief staat nog in aanmaak. Maar als ik zie bij schulden staat er een bedrag te betalen met vervaldag 5 oktober.
Is dit van de aangifte of is dit nog iets apart?
Is dit van de aangifte of is dit nog iets apart?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vermoedelijk is dat het bedrag dat je nog verchuldigd bent van vorige aangiftes ?
Zie evenuteel https://fin.belgium.be/nl/betalen-terug ... en-betalen
-
- Hero Member
- Contacteer:
@EarthNvstr1
Ofwel moet het toevallig zijn maar dit bedrag is hetzelfde bedrag als ik had van mijn voorlopige berekening toen ik het net indiende(aanslagjaar 2025). Dus dat dit van een vorig jaar zou zijn lijkt me sterk tenzij beide hetzelfde bedrag zijn.
Ofwel moet het toevallig zijn maar dit bedrag is hetzelfde bedrag als ik had van mijn voorlopige berekening toen ik het net indiende(aanslagjaar 2025). Dus dat dit van een vorig jaar zou zijn lijkt me sterk tenzij beide hetzelfde bedrag zijn.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zie https://fin.belgium.be/nl/betalen-terug ... en-betalen , daar kan je eventueel openstaande schuld raadplegen.Timoootjex schreef: ↑4 augustus 2025, 19:16 @EarthNvstr1
Ofwel moet het toevallig zijn maar dit bedrag is hetzelfde bedrag als ik had van mijn voorlopige berekening toen ik het net indiende. Dus dat dit van een vorig jaar zou zijn lijkt me sterk tenzij beide hetzelfde bedrag zijn.
Eventueel een screenshotje posten of zo ? Of echt de letterlijke teksten hier geven. (wel geanonimiseerd uiteraard !)
En wat bedoel je met "mijn personenbelastingbrief staat nog in aanmaak" juist ? Dat je je aanslagbrief nog niet hebt gekregen of heb je nog geen aangifte ingediend ?
Of schakel je budgetbegeleiding (terug) in ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb nog geen aanslagbiljet gehad.EarthNvstr1 schreef: ↑4 augustus 2025, 19:19
En wat bedoel je met "mijn personenbelastingbrief staat nog in aanmaak" juist ? Dat je je aanslagbrief nog niet hebt gekregen of heb je nog geen aangifte ingediend ?

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Lijkt nog geen schuld te zijn, maar gewoon weer te geven hoeveel je vermoedelijk zal verschuldigd zijn bij je aanslagbrief.
Rechtsboven staat een knopje "Een vraag stellen" ... stel daar eventueel je vraag.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Aanslagbiljet net ontvangen.
van inkomsten van 2024 ? dat is wel heel snel