VWCE vs IWDA + EMIM op Bolero
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: VWCE vs IWDA + EMIM op Bolero
iShares: IUSN is niet beschikbaar op Amsterdam, wel op Xetra maar bij welke Belgische broker kan dit aan dezelfde TK als op Amsterdam ?
Interessanter:
"Vanguard heeft geen small caps" => enig idee waarom niet ?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 7 januari 2021, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ok, dus zo eenvoudig is het dan toch ook weer niet hé ... voor diegenen die zich afvragen waarom sommigen niet gewoon in ETFs beleggen...
Ik probeer er enige structuur in te zien, maar slaag daar voorlopig dus niet echt in ;-)
-
- Newbie
- Contacteer:
Waarom niet gewoon VWCE + IUSN, beide op Xetra? Klaar is Kees...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Omdat:JoskeVermeulen81 schreef: ↑7 januari 2021, 23:22 Waarom niet gewoon VWCE + IUSN, beide op Xetra? Klaar is Kees...
- VWCE combinatie is van large/mid + small cap => ik wil het apart
- deze niet van dezelfde aanbieder zijn => ik wil alles van dezelfde aanbieder
- transactiekosten Xetra tov Amsterdam zowat dubbel zo duur is via een Belgische broker (tenzij ik er één mis waar dat niet zo is?)
In VWCE zitten geen small caps.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
mispost
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 8 januari 2021, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ok, dus dan mist er een "world small cap ex em" etf in JoskeVermeulen81 zijn voorstel...
Originele vraag was:
EarthNvstr1 schreef: ↑7 januari 2021, 20:01 Stel dat ik volgende capitaliserende aandelen elementen apart wil:
- World large/mid cap ex EM
- World small cap ex EM
- World EM
Van dezelfde uitgever en verhandelbaar met deftig volume op Amsterdam of andere beurs aan dezelfde kosten als Amsterdam en bij een Belgische broker.
Wat zijn dan de mogelijkheden ?
Binckbank lijkt me identieke tarieven te hebben voor XAMS en Xetra?EarthNvstr1 schreef: ↑7 januari 2021, 23:53 - transactiekosten Xetra tov Amsterdam zowat dubbel zo duur is via een Belgische broker (tenzij ik er één mis waar dat niet zo is?)
Waarom die specifieke vragen? Waarom maak je het jezelf moeilijk?EarthNvstr1 schreef: ↑7 januari 2021, 20:01 Stel dat ik volgende capitaliserende aandelen elementen apart wil:
- World large/mid cap ex EM
- World small cap ex EM
- World EM
Van dezelfde uitgever en verhandelbaar met deftig volume op Amsterdam of andere beurs aan dezelfde kosten als Amsterdam en bij een Belgische broker.
Wat zijn dan de mogelijkheden ?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Natal antwoordt hier toch op je vraag?EarthNvstr1 schreef: ↑7 januari 2021, 23:13Ok, dus zo eenvoudig is het dan toch ook weer niet hé ... voor diegenen die zich afvragen waarom sommigen niet gewoon in ETFs beleggen...
Ik probeer er enige structuur in te zien, maar slaag daar voorlopig dus niet echt in ;-)
IWDA, EMIM, IUSN. IWDA en EMIM op de beurs van Amsterdam en IUSN op die van Frankfurt. Broker = binckbank.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Binck heeft blijkbaar inderdaad (als enige belgische broker) dezelfde TK voor Amsterdam als Frankfurt.
Zo, dan lijkt de puzzel gelegd. Op naar Binck en investeren dan maar 
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
LOL
Een paar stukjes extra om te puzzel te leggen inderdaad ;-)
Een paar stukjes extra om te puzzel te leggen inderdaad ;-)