Waar kan een leek best in beleggen?
TIP
Re: Waar kan een leek best in beleggen?
Beheerskosten? Ik heb nog nooit 1 cent beheerskosten betaald.
Waarom zou je die betalen?
Groeten Bas.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.
Wanneer je fondsen hebt betaal je sowieso beheerskosten. Je betaalt ze niet apart maar ze worden ongemerkt afgetrokken van de inventariswaarde van het fonds.
Daar heb je gelijk, maar die kosten laat ik altijd buiten beschouwing, net als makelaars kosten etc.
Ik kijk naar het netto rendement.
Groeten Bas.
Het nettorendement is uiteraard het enige dat telt. Beter een fonds met hoge kosten en een hoog nettorendement dan een met lage kosten en een laag nettorendement. Hoewel anderen op het forum alleen naar de kosten kijken en die te allen prijze willen vermijden.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Met dat laatste sluit ik mij volledig aan.
Ik heb het vermoeden dat TS zich niet wil verdiepen in de beleggingswereld, maar gewoon "een redelijk rendement wil met een redelijk risico zonder moeite".
Misschien moet TS dan gewoon naar een aantal banken stappen die advies geven en alles regelen.
Je kan vervolgens je kapitaal spreiden over die banken met hun advies waar je vertrouwen in hebt.
Ik heb het vermoeden dat TS zich niet wil verdiepen in de beleggingswereld, maar gewoon "een redelijk rendement wil met een redelijk risico zonder moeite".
Misschien moet TS dan gewoon naar een aantal banken stappen die advies geven en alles regelen.
Je kan vervolgens je kapitaal spreiden over die banken met hun advies waar je vertrouwen in hebt.
Wij zitten als koppel in dezelfde situatie en ik neem aan dat er nog vele zijn rond die leeftijd... Wel niet met een dergelijk bedrag spaargeld, maar het dikt toch aan op die spaarrekening die onderhevig is aan inflatie.
Ik heb zelf een deel van mijn spaargeld gespreid over enkele goed presterende fondsen, de klassieke wereld etf's en een klein keyplan. Allemaal dynamische, maar de termijn is dan ook minimaal 10 jaar ...
Naar mijn mening hebben alle drie een plaats binnen een goede passieve portefeuille.
Ik heb zelf een deel van mijn spaargeld gespreid over enkele goed presterende fondsen, de klassieke wereld etf's en een klein keyplan. Allemaal dynamische, maar de termijn is dan ook minimaal 10 jaar ...
Naar mijn mening hebben alle drie een plaats binnen een goede passieve portefeuille.
Als dat inderdaad het doel is dan zal het niet makkelijk zijn om beter doen dan breed gespreide ETFs.EarthNvstr1 schreef: ↑25 december 2020, 14:36 Ik heb het vermoeden dat TS zich niet wil verdiepen in de beleggingswereld, maar gewoon "een redelijk rendement wil met een redelijk risico zonder moeite".
Met zo'n belegging is het gegarandeerd dat jouw belegging het even goed doet dan de meerderheid van het geld dat belegd is.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dit begrijp ik niet zo goed...jimke88 schreef: ↑25 december 2020, 16:18 Ik heb zelf een deel van mijn spaargeld gespreid over enkele goed presterende fondsen, de klassieke wereld etf's en een klein keyplan. Allemaal dynamische, maar de termijn is dan ook minimaal 10 jaar ...
Wat bedoel je met "allemaal dynamische" ? (ik heb geen idee wat een "dynamisch fonds" is)
Wat bedoel je met "alle 3" ? (passief beheerde ETFs, actief beheerde mutual funds via keyplan, maar wat is dan het 3de ?)
Allemaal redelijk aandelen gericht.