waar pensioensparen?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: waar pensioensparen?
zekerheid heb je nooit met de markten he..
maar het bedrag dat vaststaat aan 65 (als we daar geraken natuurlijk :p) kan je ook laten staan moest er op dat moment een crash zijn.
ik ben nu ook bezig met aan het verdiepen in de beurs om hier en daar mss eens een slagje te slaan
maar er is niets mis om een centje opzij te zetten voor later en anders is het voor mijn dochter, simpel!
de vraag blijft alleen, bij welk fonds moet ik dan gaan, bij Ergo blijven of overstappen?
maar het bedrag dat vaststaat aan 65 (als we daar geraken natuurlijk :p) kan je ook laten staan moest er op dat moment een crash zijn.
ik ben nu ook bezig met aan het verdiepen in de beurs om hier en daar mss eens een slagje te slaan

maar er is niets mis om een centje opzij te zetten voor later en anders is het voor mijn dochter, simpel!
de vraag blijft alleen, bij welk fonds moet ik dan gaan, bij Ergo blijven of overstappen?
-
- VIP member
- Contacteer:
Google es.
T www staat vol horrorverhalen over Ergo
ergo-beter-dan-vroeger-twijfel-tussen-g ... 18727.html" onclick="window.open(this.href);return false;
T www staat vol horrorverhalen over Ergo
ergo-beter-dan-vroeger-twijfel-tussen-g ... 18727.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@reppiepeppie: ter info: het maximum belastingsvoordeel van 30% is 282€ + daarbij de vermindering op de gemeentebelasting (afhankeliik van je gemeente).
@venne: pensioensparen eventueel voor uw dochter? Ik hoop (van harte) dat u niet sterft voor u 60ste want na de heffing kan u dochter op het resterende bedrag ook nog successierechten betalen. Welk fonds u kiest is een totaal persoonlijke zaak (niemand hier op spaargids gaat u een specifiek fonds aanraden; wel afraden oa Ergo); succes daarmee.
@venne: pensioensparen eventueel voor uw dochter? Ik hoop (van harte) dat u niet sterft voor u 60ste want na de heffing kan u dochter op het resterende bedrag ook nog successierechten betalen. Welk fonds u kiest is een totaal persoonlijke zaak (niemand hier op spaargids gaat u een specifiek fonds aanraden; wel afraden oa Ergo); succes daarmee.
Heel je leven aan pensioensparen doen en dan tegen dat je er eindelijk van kan genieten, veranderen ze natuurlijk de regels. Zoals "ah,gij hebt een bijkomend pensioen? dan gaan we uw wettelijk pensioen verlagen!" Juist zoals ze de mensen met zonnepanelen eerst gepusht, en daarna gepluimd hebben. Ik denk dat het tegenwoordig slimmer is om geen pensioensparen te doen, maar zo vlug mogelijk een eigen woonst aan te kopen, zelfs al moet je je daar tot over je oren in de schulden steken. Dàt is pas rustgevend als je op pensioen gaat, géén huishuur meer moeten betalen.
Walt90000: +1
-
- VIP member
- Contacteer:
Net alsof je geen huis kan kopen als je aan pensioensparen doet?
Die paar euro die jaarlijks in pensioensparen gaat is ongeveer gelijk aan een Iphone

Die paar euro die jaarlijks in pensioensparen gaat is ongeveer gelijk aan een Iphone

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
@henkie1984:-1. Heeft niemand beweerd maar volgens jou vorige post laat je wel uitschijnen dat je niet aan pensioensparen kan doen als je een iPhone koopt of op reis gaat.
Walt90000 wil volgens mij enkel aangeven dat het een kwestie is van prioriteit/belangrijkheid. Budgettair moet ieder voor zichzelf uitmaken wat kan maar pensioensparen op zich als je jong bent (<40jaar), en eigenlijk elke vorm van 'sparen', is als je het zuiver financieel bekijkt sowieso verlieslatend op lange termijn.
Walt90000 wil volgens mij enkel aangeven dat het een kwestie is van prioriteit/belangrijkheid. Budgettair moet ieder voor zichzelf uitmaken wat kan maar pensioensparen op zich als je jong bent (<40jaar), en eigenlijk elke vorm van 'sparen', is als je het zuiver financieel bekijkt sowieso verlieslatend op lange termijn.