Waar zit het geld van de zelfstandige ondernemer ???
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Waar zit het geld van de zelfstandige ondernemer ???
Ik beklaag de restaurants die op vandaag nog niet door hebben hoe ze die witte kassa kunnen omzeilen
Maar goed, on topic: alles wat hierboven gezegd wordt, klopt. Ik heb een probleem met het feit dat er altijd en overal van uitgegaan wordt dat het "alleen maar beter kan worden", dat winsten enkel kunnen stijgen, bedrijven enkel kunnen groeien, etc. Zeer vreemd, en dan komt een crisis als deze als een donderslag bij heldere hemel. Ik beklaag ook de ondernemers die nog maar enkele maanden begonnen waren, maar de gevestigde waarden die vandaag klagen? Die hebben onvoldoende economische kennis om een zaak te leiden of worden slecht begeleid door hun boekhouder of klagen zonder reden.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Zou ik niet doen bij een frituur, ge maakt u belachelijk. De meeste frituren moeten geen witte kassa hebben 
Veel positiefs kan er blijkbaar niet gezegd worden over zelfstandigen. Als je onderwijzers bekritiseert of andere ambtenaren dan is het standaard antwoord: wordt het zelf. Gaat hier toch ook op of niet?
En over profiteren gesproken. vorige week bij een cipier gezeten die instaat voor de planning. Blijkbaar onder hen een grote stijging van boekingen naar oranje zones. Kwisvraagje. Waarom?
En over profiteren gesproken. vorige week bij een cipier gezeten die instaat voor de planning. Blijkbaar onder hen een grote stijging van boekingen naar oranje zones. Kwisvraagje. Waarom?
Afhaalfrituren kunnen toch kiezen voor het forfaitaire systeem en vallen niet onder het GKS?Henkie1984 schreef: ↑31 juli 2020, 15:55 Afgelopen weekend een frieten gehaald. Totaal wordt berekend op een rekenmachine, pas als je met de kaart betaald wordt het aangeslagen op de kassa. Misselijk van die praktijken...
Van mij krijgt de horeca geen cent meer als ze blijven overdrijven met hun prijzen.
Op restaurant mosselen met friet, een pintje erbij, 30 euro/persoon !!!
Vorig jaar mosselen gaan eten in Zeeland, in Vlissingen, was juist geen 13 euro +2 euro drank
Op restaurant mosselen met friet, een pintje erbij, 30 euro/persoon !!!
Vorig jaar mosselen gaan eten in Zeeland, in Vlissingen, was juist geen 13 euro +2 euro drank
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Ik vind het soms inderdaad wel zwaar overdreven
Die afhaalmaaltijden ten tijde van de lockdown, balletjes in tomatensaus gezien aan 15€ enzovoort
Dus geen service, je moet het zelf nog opwarmen, je moet je eigen tafel en stoelen voorzien, er is enkel de foodcost.
Als je dan zo'n bedragen vraagt, dan heb je ofwel toch geld genoeg, ofwel ben je totaal wereldvreemd.
En dan maar klagen dat het slecht gaat...
Die afhaalmaaltijden ten tijde van de lockdown, balletjes in tomatensaus gezien aan 15€ enzovoort
Dus geen service, je moet het zelf nog opwarmen, je moet je eigen tafel en stoelen voorzien, er is enkel de foodcost.
Als je dan zo'n bedragen vraagt, dan heb je ofwel toch geld genoeg, ofwel ben je totaal wereldvreemd.
En dan maar klagen dat het slecht gaat...
-
anonymous
Idem hier. Ik geef geen cent meer aan de horeca in België. Veel te duur voor wat het is.
Ik denk dat je toch een paar dingen over het hoofd ziet.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
anders zouden ze misschien een laxeermiddel in je maaltijd doen, of je anders een gratis maaltijd aanbieden
Zo werkt dat natuurlijk niet. ´t Is niet omdat jij koude balletjes krijgt, dat die traiteur ze ´koud´ bereid heeft. Die heeft ze evengoed moeten opwarmen, en vermoedelijk nadien nog versneld moeten afkoelen, eventueel vacuüm trekken etc.
Dan blijft €15 wel duur. Bij ons doen ze het voor €8 per maaltijd. Voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. Jaar in jaar uit beschikbaar en aan huis geleverd voor deze prijs!
Edit: net gekeken op hun site. Soep 1 euro, hoofdgerecht 7.5 euro en dessert 1 euro. Dus 9.5 euro all in. Denk dat het duurder geworden is, of die 8 euro is bij ´n andere.
Soep is in die brasserie waar ik over spreek 7 euro...
Bij ons in de buurt in een brasserie ; mosselen met friet 26,50 €. Je krijgt een potje mosselen ( 1,2 kg ) en een schaaltje (diep)vries frieten. Extra's ; klein potje mosselsaus + 2,5 €, klein potje mayonaise + 2,5 €, extra portiet friet + 2,5 € en dan heb je nog niets gedronken. Zijn gewoon woekerprijzen. En dan maar klagen dat de mensen wegblijven. De mensen kunnen ook rekenen en beginnen het beu te worden om uitgemolken te worden door de horeca.
Ik snap niet waar jullie wonen en wat voor horeca daar gevestigd is. Gisteren uit eten op de Heide in Waasmunster. Bepaald niet de kant van de armoezaaiers.
Scampi van de chef: €23.
Dat is geen weggeefprijs, maar voor een keet waar de vol au vent bereid wordt met kalfszwezerik en verder ook varkenswangetjes op de kaart staan, is dat zeker schappelijk qua prijs.
Door de 30 euro voor een portie mosselen friet zou ik ook niet betalen, maar dat ga je hier ook niet vinden, denk ik.
Scampi van de chef: €23.
Dat is geen weggeefprijs, maar voor een keet waar de vol au vent bereid wordt met kalfszwezerik en verder ook varkenswangetjes op de kaart staan, is dat zeker schappelijk qua prijs.
Door de 30 euro voor een portie mosselen friet zou ik ook niet betalen, maar dat ga je hier ook niet vinden, denk ik.
Bovenstaand ook reeds ondervonden, persoonlijk vind ik dit niet kunnen. Het is niet enkel horeca welke de prijzen de hoogte injaagt, dergelijke zaken vind je ook in de warenhuizen, met mogelijks gevolg een kettingreactie. En wij maar betalen???poulidor schreef: ↑2 augustus 2020, 13:20Bij ons in de buurt in een brasserie ; mosselen met friet 26,50 €. Je krijgt een potje mosselen ( 1,2 kg ) en een schaaltje (diep)vries frieten. Extra's ; klein potje mosselsaus + 2,5 €, klein potje mayonaise + 2,5 €, extra portiet friet + 2,5 € en dan heb je nog niets gedronken. Zijn gewoon woekerprijzen. En dan maar klagen dat de mensen wegblijven. De mensen kunnen ook rekenen en beginnen het beu te worden om uitgemolken te worden door de horeca.
Wat mij nog het meest opvalt is dat, ondanks de prijzen reeds meerdere maanden stijgen, de gezondheidsindex 2 maand na elkaar is gedaald (mei en juni), vraag me af hoe dit mogelijk is? WAT WORDT NIET ALLEMAAL GEMANIPULEERD, waar wij geen weet van hebben???
Je zou voor minder niet meer gaan stemmen, al is dit geen oplossing.