Waarborg 100000 EUR
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Waarborg 100000 EUR
Stel : je hebt een First rekening bij Ethias met een gegarandeerde intrest tot als je 99 jaar wordt (oud contract). Je hebt ook een First Pensioensparen. Geldt de waarborg tot 100000 EUR dan op elk van beide beleggingen of enkel op de som van de twee beleggingen?
Persoonlijk zou ik denken het tweede (de som), aangezien de waarborg geldt per persoon en per financiële instelling. En aangezien First en First Pensioensparen door dezelfde financiële instelling uitgegeven worden ...
Indien er iemand is die het hier niet mee eens is, laat maar weten ...
Persoonlijk zou ik denken het tweede (de som), aangezien de waarborg geldt per persoon en per financiële instelling. En aangezien First en First Pensioensparen door dezelfde financiële instelling uitgegeven worden ...
Indien er iemand is die het hier niet mee eens is, laat maar weten ...
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Re: Waarborg 100000 EUR
Dat denk ik ook. Het vet is van het pensioensparen af bij Ethias. Er zijn betere alternatieven op de markt, misschien kan je het pensioensparen laten overnemen door een andere instelling.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat ik nu aan pensioensparen heb bij Ethias brengt me gegarandeerd 3,56% op (ook een oud contract). Op de eerste 580 EUR die ik elk jaar stort heb ik gewaarborgd 3,75%, op de som erboven is het een stuk minder (nu 1,5%).
Vraag me af welke risicoloze alternatieven beter doen?
Vraag me ook af of je überhaupt een spaarverzekering naar elders kan verhuizen. Met een fonds is dat wel mogelijk.
Ik kan natuurlijk vanaf nu ook elders pensioensparen en het Ethias pensioensparen onaangeroerd laten. In dat geval blijft dit op 3,56% terwijl het totale rendement altijd wat verder zal zakken indien ik bijstort. Tenzij ik slechts 580 EUR per jaar bijstort maar dat is dan weer fiscaal totaal oninteressant. Spijtig dat je fiscaal attest van één enkele instelling moet komen ...
Vraag me af welke risicoloze alternatieven beter doen?
Vraag me ook af of je überhaupt een spaarverzekering naar elders kan verhuizen. Met een fonds is dat wel mogelijk.
Ik kan natuurlijk vanaf nu ook elders pensioensparen en het Ethias pensioensparen onaangeroerd laten. In dat geval blijft dit op 3,56% terwijl het totale rendement altijd wat verder zal zakken indien ik bijstort. Tenzij ik slechts 580 EUR per jaar bijstort maar dat is dan weer fiscaal totaal oninteressant. Spijtig dat je fiscaal attest van één enkele instelling moet komen ...
diripoff
Je bezit twee 'goudhaantjes'. Deze rentes vind je vandaag nergens meer, koester ze beiden.
Je bezit twee 'goudhaantjes'. Deze rentes vind je vandaag nergens meer, koester ze beiden.
Inderdaad, enkel zorgen dat de som van saldo + intresten op het einde van het jaar steeds binnen de gewaarborgde grens blijft. En dan hopen dat EU er met zijn tentakels af blijft.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Mijn antwoord was wat kort door de bocht en gaf mijn persoonlijk situatie weer. Ik had een veel recenter contract pensioensparen en dan zijn er wel alternatieven.
Staat je Firstrekening op twee namen en heb je beide een pensioenrekening lopen dan kan je gaan voor de volle 200000 euro.
Dit zijn inderdaad te koesteren goudhaantjes zoals Patrick terecht opmerkte.
Staat je Firstrekening op twee namen en heb je beide een pensioenrekening lopen dan kan je gaan voor de volle 200000 euro.
Dit zijn inderdaad te koesteren goudhaantjes zoals Patrick terecht opmerkte.
Een firstrekening ( tak21) kan toch maar op één naam staan hé !
-
- Newbie
Het is juist via EU niveau dat de waarborgregeling is vastgesteld.DiRipoff schreef:Inderdaad, enkel zorgen dat de som van saldo + intresten op het einde van het jaar steeds binnen de gewaarborgde grens blijft. En dan hopen dat EU er met zijn tentakels af blijft.
Maar laat u vooral niet tegenhouden door kennis van zaken.
De EU voorziet geen enkele waarborgregeling voor verzekeringsproducten zoals de Ethias First rekeningen of hun pensioensparen.Bodenstandig schreef:Het is juist via EU niveau dat de waarborgregeling is vastgesteld.DiRipoff schreef:Inderdaad, enkel zorgen dat de som van saldo + intresten op het einde van het jaar steeds binnen de gewaarborgde grens blijft. En dan hopen dat EU er met zijn tentakels af blijft.
Maar laat u vooral niet tegenhouden door kennis van zaken.