Waarde van beursanalisten?
TIP
Re: Waarde van beursanalisten?
[quote="Sebastiaan1985
@lukske
als jij vindt dat 6de studiejaar genoeg is daarvoor, dan is 1ste kleuterklasje goed genoeg voor wat 80% van de bevolking als job heeft
[/quote]
Natuurlijk, veel studierichtingen (niet allemaal) geven geen bijkomende waarde en zijn voor veel beroepen een nutteloze voorwaarde.
Ik heb zelf een A1 maar had na die 3 niet het gevoel daar veel bijgeleerd te hebben. In princiepe zouden 2 maanden volstaan wat in die 3 jaar werden gegeven aan nuttige info.
@lukske
als jij vindt dat 6de studiejaar genoeg is daarvoor, dan is 1ste kleuterklasje goed genoeg voor wat 80% van de bevolking als job heeft

Natuurlijk, veel studierichtingen (niet allemaal) geven geen bijkomende waarde en zijn voor veel beroepen een nutteloze voorwaarde.
Ik heb zelf een A1 maar had na die 3 niet het gevoel daar veel bijgeleerd te hebben. In princiepe zouden 2 maanden volstaan wat in die 3 jaar werden gegeven aan nuttige info.
-
- Newbie
- Contacteer:
Voor mij is de waarde van beursanalisten niet 0,0. Wat niet wil zeggen dat ik ze gewoon volg.
Ik lees vaak hun commentaren, soms geven ze kritiek op wat het management communiceert.
Voor mij gewoon 1 van de velen indicatoren/bronnen van, net zoals jaarverslagen, algemeen sentiment, ...
Ik lees vaak hun commentaren, soms geven ze kritiek op wat het management communiceert.
Voor mij gewoon 1 van de velen indicatoren/bronnen van, net zoals jaarverslagen, algemeen sentiment, ...
Mijn insteek was dat je aan die gasten dus absoluut geen telefoonkosten moet verspelen en je eigen huiswerk moet maken.robokat schreef:Ring ring !Obby schreef:
Intussen staat bekaert op 202.100, prima advies dus (Ik bedoel waardeloos)
BDG> Hallo, met Bank Degroof, kan ik u helpen ?
Obby> ja, ik zou graag een klacht indienen.
BDG> ok, wat is het probleem ?
Obby> mijn aandelen Bekaert zijn veel te fel gestegen
BDG> en ... ?
Obby> jullie hadden gezegd dat het maar tot 190 ging stijgen, en nu staat het al aan 202. Jullie advies is waardeloos, want het blijft maar stijgen ...
BDG> juist, teveel gestegen zegt u![]()
(sorry kon het niet laten)
Intussen staat bekaert méér dan € 208 (dus bijna 9% méér dan het advies, morgen lager want ex-dividend), sorry kan het ook niet laten, maar dergelijke adviezen zijn waardeloos.
Zo heb ik een tijdje aandelenfiches van KBC bijgehouden waarin ze adviezen gaven voor Fortis en Dexia... toen de financiële crisis al fameus van zich liet horen ergens in de zomer van 2008. Ik zie het nog staan: "hoogste kwaliteit". Toen Bekaert anderhalf jaar geleden onder de 40 gleed zag ik weinig koopadviezen. De afgelopen weken moet elke bank wel z'n koopadvies kwijt. Gelukkig trek ik me er niks van aan en kocht ik op zo'n halve euro van het dieptepunt en verkocht ik onlangs een pakket. Dik 400 procent winst na kosten op anderhalf jaar. Je kan analisten inderdaad goed als contra-indicator gebruiken.
De analisten van DeGroof hebben hun huiswerk van nog geen maand geleden opnieuw gemaakt
Op 21 September was het advies BEKAERT Kopen met een koersdoel van € 190,00
Op maandag 11 oktober 2010 - 23:00u -
Bank Degroof verhoogt het koerdsoel van Bekaert naar € 220,00 van € 190,00. Het koopadvies van dinsdag 21 september 2010 wordt herhaald.
Als reden voor de verhoging wordt de overname in China gegeven, maar dat nieuws raakte juist bekend op 21 september (datum van het vorige advies.
21 september 2010 Bekaert breidt uit in China - Tijd.be
Zo kan ik het ook.
Bank Degroof verhoogt het koerdsoel van Bekaert naar € 220,00 van € 190,00. Het koopadvies van dinsdag 21 september 2010 wordt herhaald.
Als reden voor de verhoging wordt de overname in China gegeven, maar dat nieuws raakte juist bekend op 21 september (datum van het vorige advies.
Zo kan ik het ook.
Mijn advies (dus geen bal waard)
Bekaert na de split op 10/11 rond de 70€ (ik mag er méér dan 10% naast zijn naar boven of onder zoals de prof. analisten)
Bekaert na de split op 10/11 rond de 70€ (ik mag er méér dan 10% naast zijn naar boven of onder zoals de prof. analisten)
Mijn eerste vraag was "Waarde van beursanalisten?"Obby schreef:De analisten van DeGroof hebben hun huiswerk van nog geen maand geleden opnieuw gemaakt
Zo kan ik het ook.
eerste koersdoel was € 190 (21/09) , tweede € 220 (11/10)
Vandaag gingen ze dus al over het koersdoel voor het komende jaar, wie zou dan niet verkopen?
Bekaert
Euronext Brussel BEKB BE0003780948
€ 217,50 0,67%
Open217,00 Vorig slot216,05
Hoog220,55 Volume99.163
Laag216,15 Tijd17:35:4
m.a.w. wat is de waarde van deze analist?
Alle adviezen voor telenet, elk koopadvies ligt onder de huidige koers € 30,00 +4,53% , dus wat moet je nu doen, verkopen natuurlijk.
Alle adviezen over Telenet
Datum Bank Aandeel Advies Koersdoel Verw. rend.
29 Oktober DeGroof TELENET Houden € 25,50 -11,15 %
28 Oktober RBS TELENET Kopen € 22,50 -21,60 %
28 Oktober KBC Securities TELENET Kopen € 28,00 -2,44 %
05 Oktober KBC Securities TELENET Kopen € 25,00 -
20 Juli DeGroof TELENET Houden € 24,00 -
30 Juni Goldman Sachs TELENET Kopen € 33,40 16,38 %
wacht eventjes ze zullen ze nu vlug aanpassen !!!!!!Obby schreef:Alle adviezen voor telenet, elk koopadvies ligt onder de huidige koers € 30,00 +4,53% , dus wat moet je nu doen, verkopen natuurlijk.
Mijn examen analist was toch niet zo slecht:Obby schreef:Mijn advies (dus geen bal waard)
Bekaert staat vandaag op 73,53€ (ik zit er slechts 5% naast)
-
- VIP member
- Contacteer:
Euh eigenlijk was uw examen rotslecht. Je geeft jezelf een marge van 20% (+10 en -10) op 1 maand en als voorspelling nam je gewoon de koers van de dag zelf. Dat noem ik geen voorspelling meer. Dat is gewoon iets zeggen dat met 95% zekerheid zal gebeuren (wat is nu de kans dat een koers op een maand stijgt of daalt met een marge van 10% in beide richtingenObby schreef:Mijn examen analist was toch niet zo slecht:Obby schreef:Mijn advies (dus geen bal waard)
Bekaert staat vandaag op 73,53€ (ik zit er slechts 5% naast)

En je zegt slechts 5% er naast te zitten... Ik weet niet wat jij denkt van 5%. Maar om dat met zekerheid te krijgen moet je meer dan 2 jaar sparen... Redelijk ver er naast dus

OBBY heeft dat uiteraard ironisch bedoeld met die afwijking plus en min 10%, hij bedoelt dat men de zaken altijd zo kan formuleren dat men ALTIJD gelijk heeft. En indien niet dan neemt men Jef Vermassen en krijgt men toch gelijk.
Bedankt paul voor de deliberatie.paul schreef:OBBY heeft dat uiteraard ironisch bedoeld met die afwijking plus en min 10%, hij bedoelt dat men de zaken altijd zo kan formuleren dat men ALTIJD gelijk heeft. En indien niet dan neemt men Jef Vermassen en krijgt men toch gelijk.
@ Sebastiaan1985
"(wat is nu de kans dat een koers op een maand stijgt of daalt met een marge van 10% in beide richtingen )."
Bij Bekaert was de speiding tussen hoogste en laagste koers van de laatste maand +/- 16%
Mijn examenresultaten zijn trouwens vandaag(11/11) nog beter. Bekaert staat om 11u op: 71,34 €
VOLLEDIG GESLAAGD: om 11u30 BEKAERT Laag 70,02 €
en wat te denken van volgende analist:
11 november 2010 DeGroof BEKAERT Kopen € 83,00 (250 € - voor split)
13 oktober 2010 DeGroof BEKAERT Kopen € 73,33 (220 € - voor split)
21 september 2010 DeGroof BEKAERT Kopen € 63,33 (190 € - voor split)
dus op 2 maanden een doelkoers-verschil van 30% (Op iets wat zou moeten gelden voor 1 jaar !)
Laatst gewijzigd door Obby op 11 november 2010, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP member
- Contacteer:
Met die marge van 20% bedoel ik natuurlijk het verschil tussen de eerste koers en de laatste. Wat er tussenin gebeurt maakt niet veel uit voor uw voorspelling. Maar ja, ik begrijp uw standpunt. Ik vind beurs'analisten' ook kwakzalvers van de bovenste plank. Als die echt goede voorspellingen zouden kunnen doen, zaten die nu ergens op de bahama's levende van hun interesten op spaarboekjes 

Weet er misschien iemand een site met beursgrafieken, waarop je dingen kan noteren.
Ik bedoel zoiets als de uitgebreide grafiek van de Tijd. Maar waar je dan zelf dingen op kan zetten (zoals adviezen van analisten).
Ik wou gewoon eens zien naar de waarde van het advies van analisten, en welke de bal het merendeel van de tijd volledig mis slaan.
Ik bedoel zoiets als de uitgebreide grafiek van de Tijd. Maar waar je dan zelf dingen op kan zetten (zoals adviezen van analisten).
Ik wou gewoon eens zien naar de waarde van het advies van analisten, en welke de bal het merendeel van de tijd volledig mis slaan.