Waarde van beursanalisten?
TIP
Wat denken jullie van de waarde van analisten?
Op 21 sep '10 komt er een advies voor bekaert Opbouwen € 175,0 » € 190,0 Bank Degroof
in principe is dat advies dus voor het komende jaar.
Als je dan ziet dat het aandeel bekaert enkele dagen later 197,500 EUR haalt, dan is zo een advies toch om te huilen.
Op 21 sep '10 komt er een advies voor bekaert Opbouwen € 175,0 » € 190,0 Bank Degroof
Als je dan ziet dat het aandeel bekaert enkele dagen later 197,500 EUR haalt, dan is zo een advies toch om te huilen.
De waarde van beursanalisten is volgens mij 0,0. Dat zijn meestal mensen die achter de feiten aanhollen, warm en koud tegelijk blazen, pure gokkers of hun eigen ingekochte aandelen aanprijzen zodat ze die met vette winst kunnen doorverkopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Waarde van beursanalisten?
+1Wook schreef:De waarde van beursanalisten is volgens mij 0,0. Dat zijn meestal mensen die achter de feiten aanhollen, warm en koud tegelijk blazen, pure gokkers of hun eigen ingekochte aandelen aanprijzen zodat ze die met vette winst kunnen doorverkopen.
-
JurgenG
Nee, de 'grote' hollen niet achter de feiten aan, ze MAKEN de feiten.Wook schreef:De waarde van beursanalisten is volgens mij 0,0. Dat zijn meestal mensen die achter de feiten aanhollen, warm en koud tegelijk blazen, pure gokkers of hun eigen ingekochte aandelen aanprijzen zodat ze die met vette winst kunnen doorverkopen.
Ik ben ooit geabonneerd geweest op een duur beleggersblad. Als dat in de brievenbus lag 's morgens was het voor mij als kleine garnaal al te laat om te reageren op de adviezen want de markt had er al op gereageerd vooraleer de postbode bij mij langs kwam.
Inderdaad, selffulfilling prophecy, telkens weer.
Het zou simpel zijn als je enkel hun advies zou moeten volgen.
De lotto is echter niet voorspelbaar en dat is de beurs toch een beetje (veel).
Waarom je daar univ moet voor gedaan hebben begrijp ik niet. 6e studiejaar lijkt mij voldoende.
Waarom je daar univ moet voor gedaan hebben begrijp ik niet. 6e studiejaar lijkt mij voldoende.
De lotto is veel voorspelbaarder dan de beurs. Als je alle lottobiljetten koopt heb je exact 55% van je centen terug. Bij de beurs weet je nooit waar je aan toe bent.Lukske schreef:Het zou simpel zijn als je enkel hun advies zou moeten volgen.
De meeste beleggersbladen publiceren hun nieuwsbrief de dag voor versturen op het net. Als je er dan snel bij bent dan kan je af en toe winst maken. Feit is echter dat de markten veel te wispelturig zijn geworden. Je mag nog gestudeerd hebben wat je wil, veel zaken zijn niet te voorspellen.JurgenG schreef:
Ik ben ooit geabonneerd geweest op een duur beleggersblad. Als dat in de brievenbus lag 's morgens was het voor mij als kleine garnaal al te laat om te reageren op de adviezen want de markt had er al op gereageerd vooraleer de postbode bij mij langs kwam.
Intussen staat bekaert op 202.100, prima advies dus (Ik bedoel waardeloos)Obby schreef:Wat denken jullie van de waarde van analisten?
Davy V schreef:+1Wook schreef:De waarde van beursanalisten is volgens mij 0,0. Dat zijn meestal mensen die achter de feiten aanhollen, warm en koud tegelijk blazen, pure gokkers of hun eigen ingekochte aandelen aanprijzen zodat ze die met vette winst kunnen doorverkopen.
+ 1
Vike schreef:Davy V schreef:
+1
+ 1
+1
Ring ring !Obby schreef:Intussen staat bekaert op 202.100, prima advies dus (Ik bedoel waardeloos)Obby schreef:Wat denken jullie van de waarde van analisten?
BDG> Hallo, met Bank Degroof, kan ik u helpen ?
Obby> ja, ik zou graag een klacht indienen.
BDG> ok, wat is het probleem ?
Obby> mijn aandelen Bekaert zijn veel te fel gestegen
BDG> en ... ?
Obby> jullie hadden gezegd dat het maar tot 190 ging stijgen, en nu staat het al aan 202. Jullie advies is waardeloos, want het blijft maar stijgen ...
BDG> juist, teveel gestegen zegt u
(sorry kon het niet laten
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Moesten ze het zelf allemaal zo goed weten, dan waren ze al lang geen loonslaaf meer 
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Onzin. Ik weet niet hoe je het berekent maar als het klopt is de VERWACHTE opbrengst 55%. Als er nog 4 andere pipo's in België zijn die hetzelfde principe toepassen als u, heb je nog maar 11% terugStier schreef:De lotto is veel voorspelbaarder dan de beurs. Als je alle lottobiljetten koopt heb je exact 55% van je centen terug. Bij de beurs weet je nooit waar je aan toe bent.Lukske schreef:Het zou simpel zijn als je enkel hun advies zou moeten volgen.
Daarom haat ik statistiek (kansberekening), het geeft je alleen maar een verwachte waarde
@lukske
als jij vindt dat 6de studiejaar genoeg is daarvoor, dan is 1ste kleuterklasje goed genoeg voor wat 80% van de bevolking als job heeft
Waarde van beursanalisten. Volgens mij moet je dit dikwijls met een zak zout nemen, maar ik gebruik dit als indicatie.
Is het ook niet zo dat deze adviezen voor een bepaalde periode gelden??
Voor Bank Degroof bv. zij gaven advies "opbouwen" voor Bekaert met koersdoel 190 euro. Opbouwen wil bij hun toch zeggen dat ze een rendement van 10 - 20% verwachten over devolgende 12 maanden. Als "normale" belegger koop je toch aandelen voor de lange termijn en trek je u weinig aan van de schommelingen. Misschien dat die adviezen voor de lange termijn zijn, en dat ze dat koersdoel van 190 euro voor een jaar nemen. Ze verwachten dus dat de koers van Bekaert na een jaar op 190 euro zal staan (ongeacht of ze nu hoger staat).
Is het ook niet zo dat deze adviezen voor een bepaalde periode gelden??
Voor Bank Degroof bv. zij gaven advies "opbouwen" voor Bekaert met koersdoel 190 euro. Opbouwen wil bij hun toch zeggen dat ze een rendement van 10 - 20% verwachten over devolgende 12 maanden. Als "normale" belegger koop je toch aandelen voor de lange termijn en trek je u weinig aan van de schommelingen. Misschien dat die adviezen voor de lange termijn zijn, en dat ze dat koersdoel van 190 euro voor een jaar nemen. Ze verwachten dus dat de koers van Bekaert na een jaar op 190 euro zal staan (ongeacht of ze nu hoger staat).