Waarom lijken Clean Energy ETF's het moeiljik te hebben?
TIP
Waarom lijken Clean Energy ETF's het moeiljik te hebben?
Sinds begin januari lijken clean energy / green energy ETF's ed niet meer vooruit te willen; integendeel zelfs. ICLN bijvoorbeeld is vandaag alleen al meer dan 5% in de min.
Heeft iemand daar enige verklaring voor? Nu Biden aan het roer staat en ook de senaat mee heeft, zou je toch verwachten dat het de andere richting zou uit gaan, niet?
Grtz,
Heeft iemand daar enige verklaring voor? Nu Biden aan het roer staat en ook de senaat mee heeft, zou je toch verwachten dat het de andere richting zou uit gaan, niet?
Grtz,
Re: Waarom lijken Clean Energy ETF's het moeiljik te hebben?
Over de etf’s kan ik niets zeggen maar mijn milieu- en klimaatfondsen zijn dit jaar al 3 tot 7% gestegen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Markt heeft vorig jaar hier al een groot stuk op geanticipeerd.
+ er is gewoon minder vraag naar energie op dit moment. Olieprijzen staan ook nog steeds onder druk.
Buts met de buil nemen, zolang de economie niet heropleeft zullen alle energiesectoren het moeilijk hebben.
+ er is gewoon minder vraag naar energie op dit moment. Olieprijzen staan ook nog steeds onder druk.
Buts met de buil nemen, zolang de economie niet heropleeft zullen alle energiesectoren het moeilijk hebben.
Algemeen zijn de markten dit jaar reeds met 4 1/4 % gestegen.
Als ik het goed zie is ICLN dit jaar reeds met bijna 15% gestegen.
Waar is het probleem?
De onzekerheid over de senaatsverdeling in de US en de bevestiging van Biden gebeurden beiden in de eerste week van het jaar, waarna deze sector omhoogschoot.
Als ik het goed zie is ICLN dit jaar reeds met bijna 15% gestegen.
Waar is het probleem?
De onzekerheid over de senaatsverdeling in de US en de bevestiging van Biden gebeurden beiden in de eerste week van het jaar, waarna deze sector omhoogschoot.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Je kan moeilijk elk jaar meer dan een verdubbeling van de koers verwachten.
Trouwens, dagresultaten zijn niet echt geschikt om conclusies te trekken. Ups en downs zijn inherent aan de volatiliteit van aandelen.
Trouwens, dagresultaten zijn niet echt geschikt om conclusies te trekken. Ups en downs zijn inherent aan de volatiliteit van aandelen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
-
anonymous9
Dit is wellicht een voorbeeld van 'Buy the rumours, sell the news'. Ofte hier toegepast: Biden is een president die in tegenstelling tot Trump het wel goed voorheeft met schone energie. 'Buy the rumours' = Biden die in de opiniepeilingen steeds verder uitliep op Trump. 'Sell the news' = Biden die dan effectief president werd.MrMaster schreef: ↑27 januari 2021, 13:59 Sinds begin januari lijken clean energy / green energy ETF's ed niet meer vooruit te willen; integendeel zelfs. ICLN bijvoorbeeld is vandaag alleen al meer dan 5% in de min.
Grtz,
Beurskoersen lopen vooruit op een verwachte situatie aan de hand van inschattingen van de probabiliteiten dat iets zal gebeuren in de toekomst. Als die probabiliteiten een zekerheid zijn geworden is dat al van geen enkel belang meer, maar wordt er op zijn beurt al gekeken naar de probabiliteiten van nieuwe toekomstige gebeurtenissen die invloed zullen hebben op de koersen.
ICLN blijft maar kwakkelen en elke dag iets toegeven, en dat al enkele weken (zowat sinds begin januari 2021). Ik zit in dubio, verkopen en elders in steken of 'buy and hold' strategie aanhouden met het idee dat het wel terug goed komt.
Wat zouden jullie doen?
Wat zouden jullie doen?
Her fonds stond 32,04 USD juist een maand geleden.
Het fonds eindigde gisteren op 30,79 USD.
Wat is het probleem?
Aandelen gaan altijd op en neer.
Als deze heel beperkte volatiliteit je ongerust maakt moet je er zeker aan denken om te verkopen.
Het fonds eindigde gisteren op 30,79 USD.
Wat is het probleem?
Aandelen gaan altijd op en neer.
Als deze heel beperkte volatiliteit je ongerust maakt moet je er zeker aan denken om te verkopen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Duidelijk. Soms heb ik blijkbaar zo iemand nodig om mijn gemoed en frivoliteit 'in check' te houden blijkbaar.
Heb je zelf ICLN?
- Hoe heb je dit gekocht; want dit is een US ETFs.
- Het is de vraag ofdat dit fonds dit jaar dezelfde exceptionele resultaten zal halen als in 2020. Of zal de "regression to the mean" wet ook hier gelden.
- Als je om de zoveel weken je belegging in vraag stelt, dan is dit misschien inderdaad geen belegging voor jou, en kan je misschien eens kijken naar een breder gespreide belegging.
ICLN: 10 jaar total return: 8.69%/jaar in USD.
Ben gewoon uitermate nieuw en groen in de beleggingswereld en zoek gaande weg nog mijn pad. Ik moet wat minder wispelturigheid in mijn denken krijgen.
Het is trouwens niet ICLN, maar IQQH (de Ucits variant) die ik in port. heb.
Grtjs,
Het is trouwens niet ICLN, maar IQQH (de Ucits variant) die ik in port. heb.
Grtjs,