Waarop kan dit land besparen?
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Waarop kan dit land besparen?
Dit land kan besparen op:
- De structuur: aantal regeringen
- Sociaal profitariaat: mensen die onterecht een uitkering ontvangen
- Logge staatsinstellingen
Belangrijker, hoe kan dit land meer opbrengsten genereren:
- Economische groei stimuleren: hoe meer mensen werken en consumeren hoe meer de overheid verdient
It's the economy, stupid!
- De structuur: aantal regeringen
- Sociaal profitariaat: mensen die onterecht een uitkering ontvangen
- Logge staatsinstellingen
Belangrijker, hoe kan dit land meer opbrengsten genereren:
- Economische groei stimuleren: hoe meer mensen werken en consumeren hoe meer de overheid verdient
It's the economy, stupid!
Re: Waarop kan dit land besparen?
Bij het doorlopen van het internet kwam ik de volgende grafiek vna hieronder tegen.
Blijkbaar krijgt ieder inkomensquintiel een gelijkwaardig deel van de transfers (*)
Dus - in theorie- als alle transfers "gelijkaardig" verlaagd worden dan word elk quintiel in gelijke mate getroffen.
(*) transfers = pensioenen, werkloosheidsuitkeringen en andere; elk quintiel ongeveer 1/5 met het hoogste quintiel zelfs iets meer.
https://www.nbb.be/doc/ts/publications/ ... 016_h2.pdf
Blijkbaar krijgt ieder inkomensquintiel een gelijkwaardig deel van de transfers (*)
Dus - in theorie- als alle transfers "gelijkaardig" verlaagd worden dan word elk quintiel in gelijke mate getroffen.
(*) transfers = pensioenen, werkloosheidsuitkeringen en andere; elk quintiel ongeveer 1/5 met het hoogste quintiel zelfs iets meer.
https://www.nbb.be/doc/ts/publications/ ... 016_h2.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.