Waarop letten bij de keuze van een lening?
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Waarop letten bij de keuze van een lening?
Ik heb een aantal banken geïnformeerd om te vergelijken welke rentes ze vragen.
Hier gaf KBC mij het beste aanbod: 1,93%
Maar we moeten er verplicht een SSV, een woningpolis afsluiten.
Zijn we dan nog steeds het goedkoopst af? Als je voor een bank kiest voor een bepaalde rente, kan het dan niet zijn dat ze op lange termijn toch duurder zijn door alle verzekeringen? Ik zag bijvoorbeeld dat hun SSV hoger ligt dan bij een andere bank.
Welke bank hebben jullie genomen en zijn jullie tevreden van het totaalplaatje (lening, verzekeringen, ...)?
Hier gaf KBC mij het beste aanbod: 1,93%
Maar we moeten er verplicht een SSV, een woningpolis afsluiten.
Zijn we dan nog steeds het goedkoopst af? Als je voor een bank kiest voor een bepaalde rente, kan het dan niet zijn dat ze op lange termijn toch duurder zijn door alle verzekeringen? Ik zag bijvoorbeeld dat hun SSV hoger ligt dan bij een andere bank.
Welke bank hebben jullie genomen en zijn jullie tevreden van het totaalplaatje (lening, verzekeringen, ...)?
Re: Waarop letten bij de keuze van een lening?
ja, dat kan, maar is moeilijk 20 jaar in toekomst te kijken
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gebruik onze tool om uw onderhandelde offertes te vergelijken
https://www.spaargids.be/sparen/mijn-leningen.html
https://www.spaargids.be/sparen/mijn-leningen.html
Ik heb bij elke bank een totaalplaatje gevraagd qua kosten.
Dus niet enkel de rente of het uiteindelijk verschuldigd bedrag, maar ook de kosten voor de schuldsaldoverzekeringen, brandverzekering, dossierkosten, de kosten van de rekening en in ons geval de reserveringscommissie.
En dan kan je beter inschatten welke bank de beste keuze is
Dus niet enkel de rente of het uiteindelijk verschuldigd bedrag, maar ook de kosten voor de schuldsaldoverzekeringen, brandverzekering, dossierkosten, de kosten van de rekening en in ons geval de reserveringscommissie.
En dan kan je beter inschatten welke bank de beste keuze is
-
- Newbie
- Contacteer:
Een goed tip! 
En welke bank was in jouw geval de goedkoopste?
Ik ben al geweest bij KBC, Belfius, BNP, Argenta

En welke bank was in jouw geval de goedkoopste?
Ik ben al geweest bij KBC, Belfius, BNP, Argenta
Tot nu toe heb ik bij Crelan 1,92% op 25j vast en bij Nagelmackers 1,35 op 25j met een 10/5/5 gekregen.
Deze zijn wat duurder met schuldsaldoverzekeringen maar als je die van BNP laat zien kunnen ze hier wel wat aan doen en dan is het verschil niet meer zo groot. Qua brandverzekering zijn ze beiden marktconform.
BNP, Kbc en Beobank waren niet interessant met rentes tussen 2,15 en 2,20. Ik heb hun wel de andere voorstellen nog laten zien, BNP is bereid hier iets aan te doen maar voor KBC en Beobank kunnen niet mee.
Morgen ga ik op gesprek bij Argenta, ING, Belfius en Fintro en dan heb ik ze gehad. Begin volgende week spreken we dan terug met de twee beste en maken we een keuze
Deze zijn wat duurder met schuldsaldoverzekeringen maar als je die van BNP laat zien kunnen ze hier wel wat aan doen en dan is het verschil niet meer zo groot. Qua brandverzekering zijn ze beiden marktconform.
BNP, Kbc en Beobank waren niet interessant met rentes tussen 2,15 en 2,20. Ik heb hun wel de andere voorstellen nog laten zien, BNP is bereid hier iets aan te doen maar voor KBC en Beobank kunnen niet mee.
Morgen ga ik op gesprek bij Argenta, ING, Belfius en Fintro en dan heb ik ze gehad. Begin volgende week spreken we dan terug met de twee beste en maken we een keuze