Wanneer iets te horen van de CFI?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Newbie
- Contacteer:
Wanneer iets te horen van de CFI?
Hallo allemaal
Ik ben Abdurrahman, de accountant, zoals jullie weten had ik € 50.000,00 eurootjes overgeschreven vanuit mijn eigen Turkse euro rekening naar mijn eigen Belgische rekening, de bank vond waarschijnlijk mijn motivatie over de herkomst niet goed genoeg en heeft besloten om de bankrelatie stop te zetten, of er een melding naar de CFI is gedaan weet ik helaas niet maar de kans bestaat van wel.
(Zie topic: verdacht-worden-van-witwassen-als-accou ... 32405.html)
Nu vroeg ik mij af wanneer ik iets van de CFI zou moeten horen indien er een melding is gemaakt? Stel ik hoor binnen 2 jaar niks, kan ik er dan van uitgaan dat er niks zal volgen? Dus m.a.w binnen hoeveel jaar zou ik iets te horen moeten krijgen?
De reden waarom ik deze vraag stel is omdat ik geen toekomstplannen kan maken omdat ik niet weet wat er met die € 50.000,00 gaat gebeuren… vandaar de vraag wanneer ik ten laatste iets te horen zou moeten krijgen want men kan niet achterhalen of er een onderzoek loopt.
Btw: ik weet niet wat het probleem is maar als ik in mijn eigen topic een reactie plaats moet deze goedgekeurd worden door de beheerders waardoor jullie denken dat ik jullie negeer maar dat is dus niet zo, mijn reacties worden niet goedgekeurd door de beheerders, zelfs mails gestuurd maar niemand reageert, vandaar nieuwe topic opgestart, dus hier zal ik ook geen reacties kunnen plaatsen mochten jullie vragen hebben…
Maar ik lees zeker wat jullie schrijven dus als jullie mij een antwoord kunnen geven op mijn vraag zou ik het enorm waarderen.
Alvast bedankt
Ik ben Abdurrahman, de accountant, zoals jullie weten had ik € 50.000,00 eurootjes overgeschreven vanuit mijn eigen Turkse euro rekening naar mijn eigen Belgische rekening, de bank vond waarschijnlijk mijn motivatie over de herkomst niet goed genoeg en heeft besloten om de bankrelatie stop te zetten, of er een melding naar de CFI is gedaan weet ik helaas niet maar de kans bestaat van wel.
(Zie topic: verdacht-worden-van-witwassen-als-accou ... 32405.html)
Nu vroeg ik mij af wanneer ik iets van de CFI zou moeten horen indien er een melding is gemaakt? Stel ik hoor binnen 2 jaar niks, kan ik er dan van uitgaan dat er niks zal volgen? Dus m.a.w binnen hoeveel jaar zou ik iets te horen moeten krijgen?
De reden waarom ik deze vraag stel is omdat ik geen toekomstplannen kan maken omdat ik niet weet wat er met die € 50.000,00 gaat gebeuren… vandaar de vraag wanneer ik ten laatste iets te horen zou moeten krijgen want men kan niet achterhalen of er een onderzoek loopt.
Btw: ik weet niet wat het probleem is maar als ik in mijn eigen topic een reactie plaats moet deze goedgekeurd worden door de beheerders waardoor jullie denken dat ik jullie negeer maar dat is dus niet zo, mijn reacties worden niet goedgekeurd door de beheerders, zelfs mails gestuurd maar niemand reageert, vandaar nieuwe topic opgestart, dus hier zal ik ook geen reacties kunnen plaatsen mochten jullie vragen hebben…
Maar ik lees zeker wat jullie schrijven dus als jullie mij een antwoord kunnen geven op mijn vraag zou ik het enorm waarderen.
Alvast bedankt
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Wanneer iets te horen van de CFI?
Je wordt overal geblokkeerd omdat niemand nog jouw verzinsels gelooft.Abdurrahman1 schreef: ↑16 december 2023, 13:15 Maar ik lees zeker wat jullie schrijven dus als jullie mij een antwoord kunnen geven op mijn vraag zou ik het enorm waarderen.
Alvast bedankt
In Turkije in euro's sparen omdat je daar een hogere intrest krijgt

De volgende keer moet je beter je huiswerk doen. Het Turkse beleid is om de Turkse munt zoveel mogelijk te beschermen. Daarom mogen de Turkse banken geen interessante rentevoeten in andere munten aanbieden.
Sparen in Turkije in euro: bijna 0%. Hier bijna 3%.
Probeer jouw verzinsels elders nog eens

Misschien eens doen alsof je een Chinees bent? Of een Vietnamees?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Nee echt niet mijn rekening is echt stopgezet bij de bank ik kan zelfs een foto sturen, aub gewoon antwoord op mijn vraag want kan geen toekomstplannen maken omdat ik niet weet wat er gaat gebeuren…huisjetuintjefiets schreef: ↑16 december 2023, 13:42Je wordt overal geblokkeerd omdat niemand nog jouw verzinsels gelooft.Abdurrahman1 schreef: ↑16 december 2023, 13:15 Maar ik lees zeker wat jullie schrijven dus als jullie mij een antwoord kunnen geven op mijn vraag zou ik het enorm waarderen.
Alvast bedankt
Probeer elders nog eens![]()
Zoals in uw topic staat over 10j of later. Dat weet je als accountant toch!
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
In het andere topic heb ik geprobeerd om (zonder vooroordelen) mee te denken over de situatie en geprobeerd om een helpend antwoord te vinden.
Toen ik later de reacties las van een ander spaargidslid die verwees naar een juridisch forum over hetzelfde onderwerp van diezelfde persoon ben ik beginnen twijfelen over de 'echtheid' of over de 'eerlijkheid' of misschien alleen over de 'volledigheid' van het verhaal.
Ondertussen weet ik echt niet meer wat ik ervan moet denken.
Toen ik later de reacties las van een ander spaargidslid die verwees naar een juridisch forum over hetzelfde onderwerp van diezelfde persoon ben ik beginnen twijfelen over de 'echtheid' of over de 'eerlijkheid' of misschien alleen over de 'volledigheid' van het verhaal.
Ondertussen weet ik echt niet meer wat ik ervan moet denken.
Wel, het is niet alleen de € 50.000,00 die in gevaar is ...Abdurrahman1 schreef: ↑16 december 2023, 13:15 De reden waarom ik deze vraag stel is omdat ik geen toekomstplannen kan maken omdat ik niet weet wat er met die € 50.000,00 gaat gebeuren…
Heb je nu al jouw buitenlandse rekeningen aangegeven aan de centrale DB?
Heb je aanpassing gevraagd voor je laatste x belastingjaren; om je buitenlandse rekeningen, je buitenlandse intresten en eventueel andere inkomsten aan te geven?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Jammerr...B7H4long schreef: ↑20 december 2023, 09:13Wel, het is niet alleen de € 50.000,00 die in gevaar is ...Abdurrahman1 schreef: ↑16 december 2023, 13:15 De reden waarom ik deze vraag stel is omdat ik geen toekomstplannen kan maken omdat ik niet weet wat er met die € 50.000,00 gaat gebeuren…
Heb je nu al jouw buitenlandse rekeningen aangegeven aan de centrale DB?
Heb je aanpassing gevraagd voor je laatste x belastingjaren; om je buitenlandse rekeningen, je buitenlandse intresten en eventueel andere inkomsten aan te geven?
Dit topic wordt gesloten, gezien het al in een ander topic loopt.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!