wanneer stijgen de termijnrekeningen ?
TIP
wanneer stijgen de termijnrekeningen ?
De 12 maandse euribor staat op zijn hoogste peil in 10 jaar :
http://www.homefinance.nl/algemeen/info ... -rente.asp
Normaal gezien zouden de termijn rekeningen dan ook vrij hoog moeten staan. Toch staan ze lager dan op het eind van de zomer (toen de euribor lager stond). Kom op zou ik zeggen, laat die termijn rekeningen eens wat stijgen
http://www.homefinance.nl/algemeen/info ... -rente.asp
Normaal gezien zouden de termijn rekeningen dan ook vrij hoog moeten staan. Toch staan ze lager dan op het eind van de zomer (toen de euribor lager stond). Kom op zou ik zeggen, laat die termijn rekeningen eens wat stijgen
Re: wanneer stijgen de termijnrekeningen ?
De laatste week stijgen bij Rabobank.be de rentevoeten (van 5% naar 5,07% sinds gisteren). Bij de andere banken heb ik nog niet direct een verschuiving gezien. De hoogste termijnrekening op dit moment zal 5,10% zijn.
DHB heeft wel een termijnrekening van 5,75% maar de rente wordt jaarlijks uitbetaald.
DHB heeft wel een termijnrekening van 5,75% maar de rente wordt jaarlijks uitbetaald.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
de laatste week springen de rentes bij rabo op en neer. Vandaag ook weer. Euribor flink omhoog, rentes rabo naar bendenVaganzza schreef: De laatste week stijgen bij Rabobank.be de rentevoeten (van 5% naar 5,07% sinds gisteren). Bij de andere banken heb ik nog niet direct een verschuiving gezien. De hoogste termijnrekening op dit moment zal 5,10% zijn.
bij DHB heb ik al een termijn rekening, dus die vallen af.
-
pol
perrush schreef:Rabo....wat is dat ?....ah ja R(ust) A(an) B(odemtarief) O(edeem)Vaganzza schreef: De laatste week stijgen bij Rabobank.be de rentevoeten (van 5% naar 5,07% sinds gisteren). Bij de andere banken heb ik nog niet direct een verschuiving gezien. De hoogste termijnrekening op dit moment zal 5,10% zijn.
de laatste week springen de rentes bij rabo op en neer. Vandaag ook weer. Euribor flink omhoog, rentes rabo naar benden
bij DHB heb ik al een termijn rekening, dus die vallen af.
dhb heeft zijn rente's aangepast.Vaganzza schreef: De laatste week stijgen bij Rabobank.be de rentevoeten (van 5% naar 5,07% sinds gisteren). Bij de andere banken heb ik nog niet direct een verschuiving gezien. De hoogste termijnrekening op dit moment zal 5,10% zijn.
5,6% of 5,5% indien jaarlijks uitkeerbaar, vanaf 3jaar...
CE heeft nu (al ~ 2 weken) de hoogste rente voor termijnrekeningen...
5,75% op 2 jaar en je kan kapitaliseren of jaarlijks laten uitkeren...dat is 4,89% netto.
-
keldermanneke
Hierboven werd ergens gemeld:
Ik ben beginner in de hele bankwereld. Is het erg dat je rente jaarlijks wordt uitbetaald?
Aangezien CE de hoogste rente nu geeft, wil ik daar mijn geld vastzetten voor 1 of 2 jaar. Zijn er nog ergens verborgen kosten zoals instapkosten en behandelingskosten ( het concept van roerende voorheffing heb ik al door
) ? Bij CE vind ik daar niets over terug op hun site.
Zou de rente van de termijnrekeningen nog stijgen op korte termijn of staan we nu wel op een hoog peil ( banken hebben allemaal graag cash momenteel dus veronderstel da de rente al redelijk hoog is, maar echt zeker weet ik dit niet natuurlijk).
In de hoop dat jullie me hier als beginneling een beetje kunnen helpen
Ik ben beginner in de hele bankwereld. Is het erg dat je rente jaarlijks wordt uitbetaald?
Aangezien CE de hoogste rente nu geeft, wil ik daar mijn geld vastzetten voor 1 of 2 jaar. Zijn er nog ergens verborgen kosten zoals instapkosten en behandelingskosten ( het concept van roerende voorheffing heb ik al door
Zou de rente van de termijnrekeningen nog stijgen op korte termijn of staan we nu wel op een hoog peil ( banken hebben allemaal graag cash momenteel dus veronderstel da de rente al redelijk hoog is, maar echt zeker weet ik dit niet natuurlijk).
openings- en beheerskosten zijn er niet. alleen is er een minimumbedrag van 2500 euro bij CE.keldermanneke schreef: Hierboven werd ergens gemeld:
Aangezien CE de hoogste rente nu geeft, wil ik daar mijn geld vastzetten voor 1 of 2 jaar. Zijn er nog ergens verborgen kosten zoals instapkosten en behandelingskosten ( het concept van roerende voorheffing heb ik al door) ? Bij CE vind ik daar niets over terug op hun site.
Als de intresten uitbetaald worden dan brengen de intresten zelf niet nog eens intresten op zoals bij kapitalisatie wel het geval is. Je krijgt de intresten dus op je rekening gestort. Je kan ze dan naar je spaarrekening overschrijven waar ze dan wel intresten opbrengen.
Hallo,
Heeft hier iemand ervaring met de rabo bank.
Dat online, tja is dat wel veilig?
En welke ervaring hebben julllie met de bank zelf.
Inn.
Heeft hier iemand ervaring met de rabo bank.
Dat online, tja is dat wel veilig?
En welke ervaring hebben julllie met de bank zelf.
Inn.
-
Peewee
Ik vind Rabo heel gebruiksvriendelijk.
Is ook zeer veilig in gebruik. Ze maken gebruik van een pin pass. Dat wil zeggen dat je telkens een andere code moet ingeven om in te loggen.
Is ook zeer veilig in gebruik. Ze maken gebruik van een pin pass. Dat wil zeggen dat je telkens een andere code moet ingeven om in te loggen.
Rabo in 4 woorden: Snel, correct, duidelijk en veilig.
Maar de laatste maanden zijn ze ook nog heel ( nederlands ) gierigVaganzza schreef: Rabo in 4 woorden: Snel, correct, duidelijk en veilig.
Ik vind persoonlijk het aanbod zo slecht nog niet. Er is hier al een topic geweest waar een zware discussie geweest is over die 0,05% die ze niet geven, maar zo erg vind ik dat niet want erg veel scheelt dat ook weer niet (ik wens hier niet weer over te discusiëren). Doordat Rabo zo snel en correct zijn, maak ik eigenlijk meer winst doordat ik de spaarrekening gebruik als zichtrekening! (van dit forum geleerdpaul schreef:Maar de laatste maanden zijn ze ook nog heel ( nederlands ) gierigVaganzza schreef: Rabo in 4 woorden: Snel, correct, duidelijk en veilig.
Ja, ik weet het wel maar 5 % en meer ( DB,CE, Kaupting en nog enkele banken ) is toch ook geen uitzondering dat sommige banken toch al geven. Ik vind dat Rabobank.be dat ook wel mag geven, ook al vind ik het een bank die altijd overvloedig en correcte uitleg geeft - wat toch ook heel belangrijk iis.Vaganzza schreef:Ik vind persoonlijk het aanbod zo slecht nog niet. Er is hier al een topic geweest waar een zware discussie geweest is over die 0,05% die ze niet geven, maar zo erg vind ik dat niet want erg veel scheelt dat ook weer niet (ik wens hier niet weer over te discusiëren). Doordat Rabo zo snel en correct zijn, maak ik eigenlijk meer winst doordat ik de spaarrekening gebruik als zichtrekening! (van dit forum geleerdpaul schreef:
Maar de laatste maanden zijn ze ook nog heel ( nederlands ) gierig)
Libor en euribor staan recordhoog, hoe kan ik daarvan profiteren met m'n beschikbare spaargeld??
VDK biedt nu een rekening aan die werkt met de Eonia rente. Dit is de minder bekende tegenhanger van Euribor maar werkt volgens hetzelfde principe. Je kan dagelijks op deze rekening storten en 1 maal per week geld afhalen. Je geld wordt dagelijks gekapitaliseerd aan de rente van de dag. Volgens de informatie die ik gekregen heb zou deze nu 4,3% op jaarbasis opbrengen. De rekening valt ook onder de 1.660€ vrijstellingsregeling voor RV. Natuurlijk moet je rekening houden dat deze rente zeer hoog staat momenteel.
Normaal is dit een veilige belegging, maar ik zou mij toch maar eerst goed informeren als je in zoiets wilt stappen. Zekerheid over de opbrengst heb je nooit zoals op een spaarboekje (die trouwens in veel gevallen gegarandeerd meer opbrengt tegenwoordig).
Normaal is dit een veilige belegging, maar ik zou mij toch maar eerst goed informeren als je in zoiets wilt stappen. Zekerheid over de opbrengst heb je nooit zoals op een spaarboekje (die trouwens in veel gevallen gegarandeerd meer opbrengt tegenwoordig).