wanneer winst nemen?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
wanneer winst nemen?
Een tijd geleden heb ik wat geld belegd in een aantal fondsen,zowel in aandelenfondsen alsook in obligatiefondsen.
Wanneer moet je die eigenlijk weer verkopen?
bv.30% winst bij aandelenfondsen?
en een bepaalde datum vooropstellen bij obligatiefondsen?
Hoe doen jullie het?
Wanneer moet je die eigenlijk weer verkopen?
bv.30% winst bij aandelenfondsen?
en een bepaalde datum vooropstellen bij obligatiefondsen?
Hoe doen jullie het?
Re: wanneer winst nemen?
Dat hangt af van verschillende aspecten.
Ben je een korte termijnbelegger of een lange ?
Wat ga je met het vrijgekomen geld doen ? Moest je ze verkopen om er een paar dagen nieuwe te kopen, heeft het weinig zin behalve als je speculeert op een tijdelijke koersdaling.
En zo kan je er nog tientallen opnoemen.
Wat ga je met het vrijgekomen geld doen ? Moest je ze verkopen om er een paar dagen nieuwe te kopen, heeft het weinig zin behalve als je speculeert op een tijdelijke koersdaling.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Kan mij hier enkel bij aansluiten.cp1234 schreef: Dat hangt af van verschillende aspecten.
Misschien als je wat meer verteld over het type beleger je bent, mensen je meer tips kunnen geven.
Als je speculeert op korte termijn, moet je voor uzelf beslissen met hoeveel winst je tevreden bent en eventueel verkopen. Je kan natuurlijk nooit op voorhand weten of uw aandelen nog gaan stijgen en je eventueel meer winst had kunnen maken. Hou er rekening mee dat het omgekeerde scenario ook mogelijk is.
Het geld dat ik beleg kan ik gerust 20 jaar missen.
De enige reden waarom ik zou verkopen,is om zeker te zijn van de winsten.
Ik ken namelijk een aantal mensen die spijt hebben dat ze hun beleggingen niet tijdig hadden verkocht omdat ze nu met grote verliezen zitten.
Met verlies zou ik nu wel kunnen leven,maar zou het erg vinden als ik wat ouder word.
Het meeste geld dat ik heb,zet ik gewoon op termijnrek. en kasbons omwille van de veiligheid.
In de nabije toekomst zie ik me ook beleggen in aandelen en obligaties,niet enkel nog in fondsen.
Alvast bedankt voor de reakties!
De enige reden waarom ik zou verkopen,is om zeker te zijn van de winsten.
Ik ken namelijk een aantal mensen die spijt hebben dat ze hun beleggingen niet tijdig hadden verkocht omdat ze nu met grote verliezen zitten.
Met verlies zou ik nu wel kunnen leven,maar zou het erg vinden als ik wat ouder word.
Het meeste geld dat ik heb,zet ik gewoon op termijnrek. en kasbons omwille van de veiligheid.
In de nabije toekomst zie ik me ook beleggen in aandelen en obligaties,niet enkel nog in fondsen.
Alvast bedankt voor de reakties!
als je het 20jr kan missen, dan zou ik de fondsen gewoon laten staan, kan zijn dat er nog een kleine dip aankomt, maar volgens mij kunnen die op middellange termijn (1-2jr) enkel maar naar boven...
een deel van je vermogen investeren in de zuivere aandelen lijkt me dan ook een goed idee, maar daarvoor zou ik eerst nog even wachten: als er een dip komt, kan je altijd dan inkopen, en als er geen dip komt, dan kan je nog altijd in een opnieuw stijgende markt inkopen...je verliest dan wel een deel rendement, maar je zal nog steeds een mooi rendement hebben...
althans mijn mening...
een deel van je vermogen investeren in de zuivere aandelen lijkt me dan ook een goed idee, maar daarvoor zou ik eerst nog even wachten: als er een dip komt, kan je altijd dan inkopen, en als er geen dip komt, dan kan je nog altijd in een opnieuw stijgende markt inkopen...je verliest dan wel een deel rendement, maar je zal nog steeds een mooi rendement hebben...
althans mijn mening...