Wanneer zullen de rentes weer stijgen??
Re: Wanneer zullen de rentes weer stijgen??
ik denk het ook ... de 4 en meer % zijn van vroeger, op een gewoon spaarboekje is geen geld te verdienen voor de staat en de banken!
ze jagen je liever op producten waar ze instapkosten, uitstapkosten, meerwaardetaksen, winsttaksen, Roerende voorheffing , whatever, ...... kunnen op aanrekenen.
ze maken het ook zeer gemakkelijk voor de gewone man in de straat om te beleggen!
nu kan je al je geld zonder enig probleem op de beurs gooien zonder uit je luie zetel te komen.
vroeger moest je al een bankdirecteur hebben die je moest overhalen om met je eigen geld iets uit te halen.
geen idee wat het best is ... we zien wel!!
laten we hopen dat het de moeite waard is.
ze jagen je liever op producten waar ze instapkosten, uitstapkosten, meerwaardetaksen, winsttaksen, Roerende voorheffing , whatever, ...... kunnen op aanrekenen.
ze maken het ook zeer gemakkelijk voor de gewone man in de straat om te beleggen!
nu kan je al je geld zonder enig probleem op de beurs gooien zonder uit je luie zetel te komen.
vroeger moest je al een bankdirecteur hebben die je moest overhalen om met je eigen geld iets uit te halen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
In eerste instantie diende natuurlijk 'n bank om je geld veilig te bewaren. Daar zou je dus eigenlijk moeten voor betalen.
Het is immmers een dienst die geleverd wordt voor jou.
Echter worden je spaarcenten gebruikt om leningen mee te financieren. Het houdt dus 'n risico in, maar waardoor de bank geld kan verdienen en waarvan ze jou laat meegenieten door 'n intrest te betalen op jouw spaarcenten.
Het is dan ook de vraag wat het belangrijkse is. Meer veiligheid (er wordt minder van jouw spaargeld gebruikt voor herfinacieringen of aan 'n minder risico) of meer intrest (en dus meer risico).
Het is immmers een dienst die geleverd wordt voor jou.
Echter worden je spaarcenten gebruikt om leningen mee te financieren. Het houdt dus 'n risico in, maar waardoor de bank geld kan verdienen en waarvan ze jou laat meegenieten door 'n intrest te betalen op jouw spaarcenten.
Het is dan ook de vraag wat het belangrijkse is. Meer veiligheid (er wordt minder van jouw spaargeld gebruikt voor herfinacieringen of aan 'n minder risico) of meer intrest (en dus meer risico).
Iets doen met uw geld waar ge niks van kent........A F B L I J V E NJhn schreef:ik denk het ook ... de 4 en meer % zijn van vroeger, op een gewoon spaarboekje is geen geld te verdienen voor de staat en de banken!
Nu rabobank stopt met de sponsering van de wielerploeg kan ik me inbeelden dat ze dat geld voor betere zaken kunnen gebruiken,
Bijvoorbeeld om de klanten te sponseren met een stijging van de rentevoet
Bijvoorbeeld om de klanten te sponseren met een stijging van de rentevoet
-
AndrewBourgeois
- Full Member

- Contacteer:
Die "besparing" (niet vergeten dat dit reclame was en extra inkomsten genereerde, niet enkel kosten) zal wel marginaal zijn vergeleken met wat het hen zou kosten om 0.1% extra rente te geven. Ik zou er niet op rekenen 
-
JurgenG
En misschien krijgen al de goeie klanten nu een gratis Rabobank wielerpakje? 
ferm offtopic : ik wil ook wel zo een pakje, valt goed op onderweg 
Wat doen ze trouwens met al die "reeds gedrukte" pakjes ? enig idee ?
Wat doen ze trouwens met al die "reeds gedrukte" pakjes ? enig idee ?
Nu Rabobank eindelijk onder het juk van de wielrennerij (of wat er van moet doorgaan)-financiering uit is, zullen ze misschien de interest voor hun spaarders laten stijgen, zoals het een bank hoort.
Zeg nu zelf, dit riep vraagtekens op
Zeg nu zelf, dit riep vraagtekens op
Hallo Rabobank, worden die wielerpakjes en dergelijke niet via Spaargids uitgedeeld ?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
We gaan hier totaal off-topic, maar ik vrees dat er hier weinig mensen op dit forum zitten waarbij die pakjes van de profs zullen passen.
Eerst misschien eens naar 'n koers gaan kijken (niet op tv, want dat is 'n dik-maker), eens zien hoeveel vetpercentage die "kerels" hebben.
Eerst misschien eens naar 'n koers gaan kijken (niet op tv, want dat is 'n dik-maker), eens zien hoeveel vetpercentage die "kerels" hebben.
spruitekop
ik ben 62 jaar, maar ik pas nog steeds in zo een wielerpakje, mijn vrouw zet me al meer dan 40 jaar op dieet
ik ben 62 jaar, maar ik pas nog steeds in zo een wielerpakje, mijn vrouw zet me al meer dan 40 jaar op dieet
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
En ik die dacht dat er hier maar 'n paar zouden zitten met een BMI tussen 16 en 19. Ik heb me duidelijk vergist.
-
Coike
Mijn dokter zegt dat BMI allemaal bullshit is . Ik ben 1,74 meter klein en weeg 85 kilo .Normaal zou men dan overgewicht moeten hebben en toch is mijn vetpercentage nog redelijk .Ben ongeveer een vol jaar in de fitness gaan trainen en viel geen gram af .Integendeel ...er kwamen een kilo of vijf bij .Ondertussen ben ik alweer enkele maanden niet meer gaan trainen .Omdat ik het veel te duur vond ( bijna 60euro/mnd),Nu val ik weer kilo's af !
Mijn spiermassa wordt omgezet naar vetten .Vet weegt minder dan spieren
Maar in zo'n wielerpakje krijg je me nooit van m'n leven .En zeker niet als daar nog reclame van 1 of andere bank op staat 
Mijn spiermassa wordt omgezet naar vetten .Vet weegt minder dan spieren
yarisYaris schreef:Je vrouw is dus al even gierig als jijzelf. Jullie passen goed bijeen. Gierig is plezierig.patrick1 schreef:mijn vrouw zet me al meer dan 40 jaar op dieet
Men zegt in de volksmond, 'soort zoekt soort''
- meneer de peer
- Newbie

- Contacteer:
Betere vraag voor dit topic is wat mij betreft hoe lang de rentes zeker nog zo laag zullen blijven. Drie maand, een half jaar, twee jaar?
Wij zijn aan het sparen voor een nieuwe keuken. Mijn hartje bloedt als ik zie wat ik zou kunnen besparen door mijn hypotheek aan de huidige rentevoeten te kunnen afbetalen. Mijn madam stelt helaas haar veto. Die wil haar nieuwe keuken, ASAP.
Met de lage rentes is de verleiding groot om "den toer van de banken" te doen en dan met een paar 1000 EUR naar de notaris te lopen maar die paar 1000 EUR kan ik dan natuurlijk niet in die keuken steken.
Zou ik er op gokken dat het nog minstens een jaar zo laag gaat staan?
Wij zijn aan het sparen voor een nieuwe keuken. Mijn hartje bloedt als ik zie wat ik zou kunnen besparen door mijn hypotheek aan de huidige rentevoeten te kunnen afbetalen. Mijn madam stelt helaas haar veto. Die wil haar nieuwe keuken, ASAP.
Met de lage rentes is de verleiding groot om "den toer van de banken" te doen en dan met een paar 1000 EUR naar de notaris te lopen maar die paar 1000 EUR kan ik dan natuurlijk niet in die keuken steken.
Zou ik er op gokken dat het nog minstens een jaar zo laag gaat staan?