Wasmachine / droogkast
Wasmachine / droogkast
Hallo
Het is nu de 2e keer dat onze wasmachine ervoor zorgt dat de aardlekschakelaar uitvalt in huis. Dit gebeurt enkel bij een kookwas, na een 2-tal uur ongeveer...
Toestel is 10j oud, Bauknecht. Gezin met 2 kids, +/-3 machines per week.
Zonet de machine open gedaan, alles lijkt me in orde, zie geen waterlek of beschadigde kabels...
Ik laat deze machine nog even doen en als het nog eens voorvalt, is het tijd voor een nieuwe machine.
Deze keer gaan we waarschijnlijk voor een Miele, dubbel zo duur natuurlijk als een gewone machine, maar het verschil zal wel ergens zitten zeker? Ervaringen?
2e vraag, onze droogkast is ook ongeveer 10j oud, echter maar enkele keren gebruikt omdat we de was in principe altijd buiten ophangen.
Nu zie ik echter dat die nieuwe droogkasten maar een jaarverbruik hebben van +/- 180kWh, +/- 40euro...
Gebaseerd op 3 machines per week.
Nu stel ik mij de vraag, voor 40euro... Maak er 50euro van... Elke keer de was ophangen buiten? Dan valt dat vebruik toch enorm mee? Voor 50euro per jaar ga ik niet elke keer de was buiten hangen en hopen dat ie op tijd droog is...
Ik heb nog een oude droogkast staan, waarbij de warme vochtige lucht wordt afgevoerd, die nieuwere zijn allemaal met warmtepomp...
Eventueel beide machines vervangen en de was lekker lui in de droogkast steken vanaf dan?
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Wat zijn jullie ervaringen met de laatste nieuwe machines? Miele of anders?
Het is nu de 2e keer dat onze wasmachine ervoor zorgt dat de aardlekschakelaar uitvalt in huis. Dit gebeurt enkel bij een kookwas, na een 2-tal uur ongeveer...
Toestel is 10j oud, Bauknecht. Gezin met 2 kids, +/-3 machines per week.
Zonet de machine open gedaan, alles lijkt me in orde, zie geen waterlek of beschadigde kabels...
Ik laat deze machine nog even doen en als het nog eens voorvalt, is het tijd voor een nieuwe machine.
Deze keer gaan we waarschijnlijk voor een Miele, dubbel zo duur natuurlijk als een gewone machine, maar het verschil zal wel ergens zitten zeker? Ervaringen?
2e vraag, onze droogkast is ook ongeveer 10j oud, echter maar enkele keren gebruikt omdat we de was in principe altijd buiten ophangen.
Nu zie ik echter dat die nieuwe droogkasten maar een jaarverbruik hebben van +/- 180kWh, +/- 40euro...
Nu stel ik mij de vraag, voor 40euro... Maak er 50euro van... Elke keer de was ophangen buiten? Dan valt dat vebruik toch enorm mee? Voor 50euro per jaar ga ik niet elke keer de was buiten hangen en hopen dat ie op tijd droog is...
Ik heb nog een oude droogkast staan, waarbij de warme vochtige lucht wordt afgevoerd, die nieuwere zijn allemaal met warmtepomp...
Eventueel beide machines vervangen en de was lekker lui in de droogkast steken vanaf dan?
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Wat zijn jullie ervaringen met de laatste nieuwe machines? Miele of anders?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Wasmachine / droogkast
De beste drogkasten zijn nog altijd die met een buitenafvoer.
Die andere hebben meer tijd nodig om je was te drogen..
Beter een wasmachine kopen van 4/500 euro van een gekend Merk/ Bosch ofzo. Eventueel Met 5 jaar garantie bij VD Borre, Ben je beter af dan met een dure Miele volgens mij, want die gaan ook stuk hoor..
Die andere hebben meer tijd nodig om je was te drogen..
Beter een wasmachine kopen van 4/500 euro van een gekend Merk/ Bosch ofzo. Eventueel Met 5 jaar garantie bij VD Borre, Ben je beter af dan met een dure Miele volgens mij, want die gaan ook stuk hoor..
Onze droogkast is al een jaar kapot. We hangen de was nu aan een waslijn op de zolder. Dat is meer werk maar het gaat ook. Wanneer we te oud zullen zijn om nog de trap naar de zolder te nemen zullen we misschien een nieuwe droogkast kopen.
Een droogkast is slechter voor uw wasgoed dan de buitenlucht/wasdraad. Uw was is ook 'frisser' als hij buiten heeft gehangen en er blijven ook minder stofdeeltjes in hangen. Warmtepomp komt er hier niet in. Ding draait veels te lang.
Hier wordt intensief gewassen ( en gedroogd als het weer het niet anders toelaat) met Miele. Nooit geen andere merken gehad. Is eigenlijk niet zoveel duurder als vergelijkbare machines van de concurrentie. Goede service aan huis en levensduur van 12 - 18 jaar.
Hier wordt intensief gewassen ( en gedroogd als het weer het niet anders toelaat) met Miele. Nooit geen andere merken gehad. Is eigenlijk niet zoveel duurder als vergelijkbare machines van de concurrentie. Goede service aan huis en levensduur van 12 - 18 jaar.
Miele is juist het allergoedkoopste toestel op de markt! Tenminste als je naar TCO kijkt: hoe proper is de was werkelijk, hoeveel energie verbruikt het toestel, onderhoud en herstellingen, hoe lang gaat het toestel mee etc.
In de wereld van de wasmachines is paradoxaal genoeg het goedkoopste toestel het duurst, en het duurste toestel het goedkoopst.
Nog 2 tips:
- de meeste mensen gebruiken VEEEEEL te veel wasmiddel. Koop het goedkoppste wasmiddel (dus niet de grote merken) en gebruik de helfst van de voorgeschreven dosis. De was wordt niet proper door het product, maar door het wasprogramma. Zowel machine als kledij zullen langer meegaan.
- gebruik NOOIT verkorte programmas. Verkorte wasprogramma's zorgen voor piekverbruiken. Ofschoon het toestel minder lang draait, verbruikt het in totaliteit MEER stroom.
Reken ook even de aankoop kost mee, dat zal ook op iets van een €50 a €60 per jaar uitkomen. Over het algemeen gaan duurdere toestellen langer mee en of zijn ze zuiniger in verbruik, de meerkost in aanschaf haal je in de loop der jaren weer uit. Enkel bij weinig gebruik kan een goedkope machine beter koop zijn.MeOnline schreef: ↑1 juli 2021, 19:50
Wat Miele en zijn onderhoudsdienst aan service levert, toestel een gebrek wacht maar een week of twee voor men kan langs komen.
In tussentijd trek uw plan.
Te weinig herstellers in dienst of te veel problemen.
Toestel een aantal jaar oud, ja maar een nieuw gaat goedkoper zijn i.p.v te herstellen.
Duurdere toestellen en hun service.
Onze eigen ervaringen met Miele.
Als een dealer service dienst heeft, als je een nieuw koopt betaal je geen onkosten als we niet kunnen herstellen.
Vertellen er niet bij dat ergens anders een nieuw toestel 300 a 400 € goedkoper is.
Miele.
Mijn ervaringen in deze dateren van maart dit jaar.
Een defecte afdichting vervangen was iets goedkoper dan het nieuwe toestel all in.
In tussentijd trek uw plan.
Te weinig herstellers in dienst of te veel problemen.
Toestel een aantal jaar oud, ja maar een nieuw gaat goedkoper zijn i.p.v te herstellen.
Duurdere toestellen en hun service.
Onze eigen ervaringen met Miele.
Als een dealer service dienst heeft, als je een nieuw koopt betaal je geen onkosten als we niet kunnen herstellen.
Vertellen er niet bij dat ergens anders een nieuw toestel 300 a 400 € goedkoper is.
Miele.
Mijn ervaringen in deze dateren van maart dit jaar.
Een defecte afdichting vervangen was iets goedkoper dan het nieuwe toestel all in.
Estate Guru believer.
Hou er ook rekening mee dat droogkasten met een warmtepomp veel trager drogen door de lagere temperatuur. Twee tot drie uur voor een trommel is zowat het gemiddelde. Als je twee trommels na elkaar wilt wassen (kleur en dan wit bijvoorbeeld) zal je die dus niet onmiddellijk na elkaar kunnen drogen.
-
odbc
Ik ben handige Harry en koop altijd spullen waar genoeg onderdelen verkrijgbaar van zijn die meestal in verschillende merken zitten.
Droogkast daar zit niet veel in, mijne is 38 jaar oud, wat lagers en nieuwe riem, zogoed als nieuw. Is met buiten afvoer.
Afwasmachine Miele na 30 jaar vernieuwd door een Etna.
Waar de meeste mensen bovenste rek laten steken fabriek af met zwaar geluid, gewoon versteken in bovenste aansluiting en het word een pareltje. 319 euro met 5 jaar garantie. Super content.
Wasmachine, dat was een ander verhaal, hoofdlager trommel stuk, heel machine en trommel ontmanteld om nieuw te steken in zelfbouw 35 euro. Laten doen zou keuze van nieuwe evenduur zijn..
Ja, is handig dat je technisch bijna alles kunt.
Droogkast daar zit niet veel in, mijne is 38 jaar oud, wat lagers en nieuwe riem, zogoed als nieuw. Is met buiten afvoer.
Afwasmachine Miele na 30 jaar vernieuwd door een Etna.
Waar de meeste mensen bovenste rek laten steken fabriek af met zwaar geluid, gewoon versteken in bovenste aansluiting en het word een pareltje. 319 euro met 5 jaar garantie. Super content.
Wasmachine, dat was een ander verhaal, hoofdlager trommel stuk, heel machine en trommel ontmanteld om nieuw te steken in zelfbouw 35 euro. Laten doen zou keuze van nieuwe evenduur zijn..
Ja, is handig dat je technisch bijna alles kunt.